• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bättre hälftens klockor?

En sådan här bär min fru.

ARdfqlG.jpg

Ska hitta rätt armband åt henne vid tillfälle tänkte jag...

Det där är riktigt stiligt till en dam! tumme upp!

Efter ha sett ett par bilder på TTT köpte jag denna seiko till damen.
isnaQ3i.jpg

Den stannade ett halvår cirkus.
Under tiden skaffade jag denna och lät urmakaren serva lite.
J7h5AWy.jpg

Denna finns fortfarande kvar, men ligger mest i klocklådan och skräpar.
Den som nu används dagligen är nu en squale. Funkar alldeles utmärkt, men jag skulle gärna handla en "riktig" klocka åt henne. Får se när klock-kontot är påfyllt. Måste ju finnas till mina inköp också ;)
56Zotqr.jpg

Min fru har en enkel dam-Seiko med länk (tror att den är 27 mm). Den är ganska snygg, men jag tycker hon kunde haft en som varit lite större. En Tag Formula 1 37 mm hade nog varit snygg på hennes handled.

Den första Rolexen jag köpte var till min fru. En "föda barn" klocka. Tycker att romerska siffror och räfflad ring passar bra på en damklocka.

8eKNzzq.jpg

Står det Airline Heuer? Aldrig hört talas om, nu blev jag nyfiken! :)
Japp, ser så ut. Har den inte tillhands, men kollade några andra bilder. Vet inte mycket om klockan annat än att pappa köpte den ny på 80-talet (gissar jag). Länken tyvärr borta, annars skulle den vara så här fräck: http://www.chrono24.com/en/heuer/airline-gmt--id2010050.htm

Gillar den dock på NATOt och tycker att gulddetaljerna i kombo med 34 mm ger en lagom feminin look!:D

Denna, iaf när hon inte ska passa tiden, då balansen är kaputt. Ses här på min arm, tycker den är så fin att jag ger mig ut på jakt efter en till mig med (och balans/nytt verk) till denna:

null_zps193198eb.jpg

Hon har även en batteri seikokronograf som jobbklocka och den har hon slitit väl :-D

Tillbaka
Topp