Det där är en rip-off. Sub dials är hela skeva och det finns inte ens några pushersNi som är duktiga på Camel…
Jag har sett en liknande sån kronograf med en Trophy 2000 platta … är det en Camel eller inte?
Det står inte Camel nånstans…
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det där är en rip-off. Sub dials är hela skeva och det finns inte ens några pushersNi som är duktiga på Camel…
Jag har sett en liknande sån kronograf med en Trophy 2000 platta … är det en Camel eller inte?
Det står inte Camel nånstans…
![]()
Nej nej, det vet jag, men den som jag såg genom skyltfönstret hos urmakaren hade två pushers som den ska.., ska gå dit och kolla igen och kolla baklocket också…Det där är en rip-off. Sub dials är hela skeva och det finns inte ens några pushers
Jaha sorry, jag läste lite slarvigtNej nej, det vet jag, men den som jag såg genom skyltfönstret hos urmakaren hade två pushers som den ska.., ska gå dit och kolla igen och kolla baklocket också…
Tack! Det hjälpte dessvärre inte mig då mina verkar annorlunda. Båda är helt rengjorda, nya packningar och nya glas och batterier i båda. Båda tickar och går nu men har ingen aning om hur jag ställer dom@JoakimS bättre sent än aldrig. Fick du ordning på den andra kamelen du servade?
Jag hittade tillslut mina manualer tillhörande min som verkade ha samma ETA-verk va? Hur som helst här ser du hur du ställer kronograferna (plus lite andra funktioner)
![]()
![]()
![]()
![]()
Tack! Det hjälpte dessvärre inte mig då mina verkar annorlunda. Båda är helt rengjorda, nya packningar och nya glas och batterier i båda. Båda tickar och går nu men har ingen aning om hur jag ställer dom
![]()
Riktigt skoj den där, även om jag inte fattar alla funktioner!Kan bara instämma med @Klockjägaren ovan. För en väldigt billig peng kan man få en rolig och ball klocka. Dessutom med ett stort nostalgiskt värde (i alla fall för mig som såg dessa som barn på bland annat styvfarsans arm) Jag kunde inte motstå att köpa en till. nyligen servad av @JoakimS dessutomSupernöjd!
![]()
Vad sitter det för ett urverk i den med svart tavla?Hade tråkigt igår efter lunch och brist på nya projekt gav jag mig ut på jakt. Surfade in på Kaplans och visade sig vara en auktion igång precis där och då. Hittade två coola klockor och budade väldigt spontant hem dom. På mindre än 24h senare var dom på postombudet (kaplans imponerar!) och här är dom. Kvalitetskänsla ändå så blir sugen att göra lite jobb på dom. Ska börja med att skaffa nya batterier för att se om dom fungerar. Sen blir det rengöring av boetter och knappar. Troligen glasbyte på båda då det är repiga mineralglas. Nya packningar ska dom få med tänkte jag.
Knapparna sitter fast i boetten med C-formade fjädrar. Lägger lite rodico under för att dom inte ska pinga iväg när jag tar loss dom.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()