• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Carl Edmond !? Kinnaman och Foppa!

Såg en Sjukt stor poster hängandes från taket på Arlanda Terminal, där Kinnaman bar denna klocka.

Tänkte, ifall han får hänga här måste denna klocka vara ett bra märke som jag aldrig hört talas om.

Bästa sättet att konfirmera detta är att svänga förbi här :)

Senast ändrad:
Såg en Sjukt stor poster hängandes från taket på Arlanda Terminal, där Kinnaman bar denna klocka.

Tänkte, ifall han får hänga här måste denna klocka vara ett bra märke som jag aldrig hört talas om.

Nja, det är bara en fråga om vad man är villig att betala för marknadsföringen :)

Såg samma reklamskylt precis. Jag blev framförallt förvånad över dålig text det var. Misstänker att reklamplatsen kostar multum och då tycker jag att de borde kunna se till att den är skriven på korrekt engelska. Hur många fel kan ni hitta? :)

55F52393-5E17-4F72-B172-00F765F050AA.jpeg

Haha. Då jag reser mycket privat och inte bor i storstan och inte litar på SJ har jag säkerligen halvsovit på bänkarna vid incheckningsautomaterna 200 timmar i år. Varje gång har jag undrat; när kommentarer om denna slogan på KS? :D

Intervju av King med grundaren. Lol
69AA822D-F368-437E-B935-52EA6F2AD82F.jpeg
Hahahaha. Herregud.

Trött på dessa nystartade märken som inte gör nåt speciellt och så ska man använda kändisar eller influencers för att sälja .. Tyvärr funkar det ju. Jag köper hellre från ett micro brand då om jag vill köpa från ett nyare märke som lägger fokus på andra saker än bara marknadsföring. För vad gör detta märke speciellt från alla tusentals andra märken som tillverkar billigt och säljer dyrt och låtsas vara lyx? Att de har några kändisar som får betalt för att marknadsföra?

Såg samma reklamskylt precis. Jag blev framförallt förvånad över dålig text det var. Misstänker att reklamplatsen kostar multum och då tycker jag att de borde kunna se till att den är skriven på korrekt engelska. Hur många fel kan ni hitta? :)

55F52393-5E17-4F72-B172-00F765F050AA.jpeg
Jag är paragrafryttare och duktig på engelska. Min hjärna kokar...

Så 300 kr klocka för 2 papp är alltså ingenjörsmässig hög kvalite?

Jag menar, Casio F91 är hög kvalité sett till värde för pengarna, A.Lange är hög kvalité sett till hantverk, Rolex är hög kvalité sett till en seritillverknings- och standardaspekt(Nu tar jag i)

Carl Edmond? De vette fan.

Jag menar, Casio F91 är hög kvalité sett till värde för pengarna, A.Lange är hög kvalité sett till hantverk, Rolex är hög kvalité sett till en seritillverknings- och standardaspekt(Nu tar jag i)

Vet inte vad du argumenterar om/för? Vad är det du reagerar på som jag skrivit?

300kr?

Din "ingenjörsmässiga" syn på kvalitet som jag inte förstår vad den betyder.

Höftad tillverkningskostnad inkl. Urverk.
Faktabaserad? Design, byggkvalitet, finish, hållbarhets osv. Tror inte det finns några överraskningar där så vad är det du undrar eller regerar på? Du skriver i en märkesspecifik tråd så något är du nog ute efter?

Din "ingenjörsmässiga" syn på kvalitet som jag inte förstår vad den betyder.

Höftad tillverkningskostnad inkl. Urverk.
Är det inte lite svårt att bygga ett trovärdigt argument på en höftning? Vilka märken i samma kategori och prisklass tycker du har en mer lagom skillnad mellan tillverkningskostnad och pris till slutkund?

Det är ju bara subjektiva åsikter men jag kan inte se någonting spännande eller ingenjörsmässigt i denna klocka. För mig lika intressant som en DW, Pedral eller den där Nånting & Söner-klockan.

Faktabaserad? Design, byggkvalitet, finish, hållbarhets osv. Tror inte det finns några överraskningar där så vad är det du undrar eller regerar på? Du skriver i en märkesspecifik tråd så något är du nog ute efter?

Jag vet inte vad jag skulle vara "ute" efter, det finns ingenting jag gillar med vare sig märket eller klockan. Givetvis skulle en bra ingenjörsmässig syn kunna ändra mitt synsätt. Du vet säkert något om Carl Edmond's "
Faktabaserad? Design, byggkvalitet, finish, hållbarhets osv.
som jag inte vet, dela gärna med dig.

Är det inte lite svårt att bygga ett trovärdigt argument på en höftning? Vilka märken i samma kategori och prisklass tycker du har en mer lagom skillnad mellan tillverkningskostnad och pris till slutkund?

Det beror på om höftningen är dålig eller inte, vad tror du den kostar? Jag gillar klockor som tillverkas av klocktillverkare, sen gillar jag allt från Timex till Jaeger.

Det är ju bara subjektiva åsikter men jag kan inte se någonting spännande eller ingenjörsmässigt i denna klocka. För mig lika intressant som en DW, Pedral eller den där Nånting & Söner-klockan.
Håller med.. Men säkert ett bra alternativ till DW och för den målgruppen. Varken jag, eller förmodligen 98% av alla medlemmar här ligger väl inte i deras målgrupp.
Och om jag ska välja ett Svenskt märke så är det ju Sjöö Sandström Alla dagar i veckan och dubbelt på söndagar.
Fridens! :cool:

Senast ändrad:
[QUOTE=Jag gillar klockor som tillverkas av klocktillverkare, sen gillar jag allt från Timex till Jaeger.[/QUOTE
Vilka tillverkar klockor som inte är tillverkerkade av klocktillverkare?? ;)

Jag vet inte vad jag skulle vara "ute" efter, det finns ingenting jag gillar med vare sig märket eller klockan. Givetvis skulle en bra ingenjörsmässig syn kunna ändra mitt synsätt. Du vet säkert något om Carl Edmond's "
som jag inte vet, dela gärna med dig.

Det beror på om höftningen är dålig eller inte, vad tror du den kostar? Jag gillar klockor som tillverkas av klocktillverkare, sen gillar jag allt från Timex till Jaeger.
Då förstår jag inte varför du citerade mig.

Tillbaka
Topp