• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cartiertråden

Mer Santos :oops:
4703FA33-9B46-41F2-A406-2C1333E5CA01.jpeg
D43E8D80-D966-4088-A3BA-E1368C5AF786.jpeg
D615E8C4-0987-4684-82FE-33C2A7D41DA0.jpeg
Satans vacker. Ref på denna? (sökt runt i tråden men hittar inget ev svar)

Kan sträcka mig till för oädelt men för litet går jag inte med på! :)
Inte storlek på klocka. Storlek på beståndet (antalet) :)
Klockan tycker jag är grym men har blivit helt galen och måste ha en helguldare innan jag kan finna ro igen... Kommer nog för övrigt sälja av några grejer för att köpa fler Cartier. Målet so far är en Santos Or Massif och en Basculante kvarts.

Klockan tycker jag är grym men har blivit helt galen och måste ha en helguldare innan jag kan finna ro igen... Kommer nog för övrigt sälja av några grejer för att köpa fler Cartier. Målet so far är en Santos Or Massif och en Basculante kvarts.
Då hänger jag med. Funderar också till och från på att testa en i guld. Man kanske skulle testa stål först...

90-tals-Basculanten i guld är inte dålig den heller...

Vet två som gått billigt, var det runt 35'? Minnet är lite dålig men ena köpte min bror och andra högg jag på lite sent.
Ja då är det väl ändå aktuellt :)
Har dock inte ännu fått så bra koll på vare sig Cartier eller framför allt var jag ska jaga.. Samma marker som vanligt eller nya... Goes without saying att jag tacksamt tar emot tips på kul grejer du inte ska hugga ;)

Ja då är det väl ändå aktuellt :)
Har dock inte ännu fått så bra koll på vare sig Cartier eller framför allt var jag ska jaga.. Samma marker som vanligt eller nya... Goes without saying att jag tacksamt tar emot tips på kul grejer du inte ska hugga ;)
Men det var som sagt billigt, men jagar man lite överallt kan man hitta hitta kul saker.

Funderar på att köpa en vintageklocka. Har kikat lite på en Must de Cartier ronde som bruka ligga i prisklassen 8-14.000:-. Tycker om att den har en rund urtavla och finns med romerska siffror, sekundvisare och är lagom i storlek, gillar läderband och quartzur. Vad tycker ni om mitt val?

1932 skapade Cartier en modell åt sultanen av Marrakech (vid namn Pasha), en av de första vattentäta klockorna. 1985 anlitades Gerald Genta för att uppdatera designen. Denna modell fångade helt mitt intresse för ett tag sedan. Nu sitter tillskottet på handleden. Kunde inte varit nöjdare!

Pasha de Cartier.
IMG_1276.JPG

1932 skapade Cartier en modell åt sultanen av Marrakech (vid namn Pasha), en av de första vattentäta klockorna. 1985 anlitades Gerald Genta för att uppdatera designen. Denna modell fångade helt mitt intresse för ett tag sedan. Nu sitter tillskottet på handleden. Kunde inte varit nöjdare!

Pasha de Cartier.
IMG_1276.JPG
Riktigt trevlig! 38mm? Vad mäter dina handleder?

Spottade en asiat på SIHH med guldvarianten. Mäktig.
85976F11-FAB7-4E7A-859F-47978AE01378.jpeg

Tillbaka
Topp