Så fet! Behöver verkligen en....Har varit mycket snack om guldsantos, fredagsklockan på!
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Så fet! Behöver verkligen en....Har varit mycket snack om guldsantos, fredagsklockan på!
![]()
Är inte säker på alla varianter men dessa sticker ut mer än min gamla.Så jävla bra.
Noterar att dina skruvar på länken sticker ut mer än mina, är det så på guldvarianterna eller varierar det från dinka till dinka?
Har varit mycket snack om guldsantos, fredagsklockan på!
![]()
Den passar uniformen bra.Provade en Cartier Tank häromdagen som ett lite mer dressat alternativ då en 43mm kronograf kanske inte är perfekt att ha på jobbet. Tanken var dock otroligt trevlig, bra relativt lågt pris och roséguld i ett litet nätt paket. Synd bara att det inte verkar finnas så många på andrahandsmarknaden.
Och kvarts dessutom, men det känns som om det nästan skulle vara en fördel om man inte planerar att bära klockan dagligen?
![]()
![]()
Dyrt hos AD?Sjukt frustrerande att inte kunna bära denna tills jag hittat en extra länkbit.
![]()
Har inget svar men tror inte att de servar dessa verk utan byter ist. Fråga AD.Är det nån som bytt kvartsverk i sin Santos Galbée 29mm, och i så fall vad kostade det?
Dyrt hos AD?
Oj, det var lite väl mycket för en länkbit. Förstår dig.8 550 kr. Det är väl sista utvägen, helst vill jag ha en beggad bit som överensstämmer med patinan.
Tack för svar. Frågade AD. Men de sa att klockan måste skickas till Cartier för prisförslag. Ville kolla om nån hade en liten föraning vad det skulle kosta.Har inget svar men tror inte att de servar dessa verk utan byter ist. Fråga AD.
Tack! Nu är det väl ingen satt unifrom vid sidan om kostym och slips, men denna passar ju som handen i handsken för sådan klädsel. Desutom är detn ju bra mycket billigare än graalen VC Fiftysix i guld...Den passar uniformen bra.
...och mycket snyggare. Finns ju även Tank Louis om man vill gå upp ett steg.Tack! Nu är det väl ingen satt unifrom vid sidan om kostym och slips, men denna passar ju som handen i handsken för sådan klädsel. Desutom är detn ju bra mycket billigare än graalen VC Fiftysix i guld...
Tack för tipset om Tank Louis! Jag har kollat på den vid något tillfälle tidigare men tyckte spontant att den kändes rätt saftig i pris. Men ska man ha något i helguld kanske det är lika bra att spara ihop slantarna och köpa något rejält!...och mycket snyggare. Finns ju även Tank Louis om man vill gå upp ett steg.
Finns fina begagnade också, men kan vara värt att testa. Har funnits i en hel del olika storlekar under åren.Tack för tipset om Tank Louis! Jag har kollat på den vid något tillfälle tidigare men tyckte spontant att den kändes rätt saftig i pris. Men ska man ha något i helguld kanske det är lika bra att spara ihop slantarna och köpa något rejält!
Moder-Tanken idag. Den som satte igång intresset för klockor. Trevlig helg!
![]()
Om man "bara" ska ha en tank (utöver basculante), skulle du då rekommendera en stor Tank Louis? (ref?)Finns fina begagnade också, men kan vara värt att testa. Har funnits i en hel del olika storlekar under åren.
Hade köp en sådan du missade!Om man "bara" ska ha en tank (utöver basculante), skulle du då rekommendera en stor Tank Louis? (ref?)
(ja jag är fortfarande sur att jag inte köpte den du tipsade om....)
Haha var det jag misstänkteHade köp en sådan du missade!
Hade passat på den![]()
![]()
![]()
En automatisk TT Santos från 1978 utan servicehistorik. Tror ni detta är något att ha eller går man på en nit?
"Diamanten" på kronan ser ju åtminstone skum ut?
Det värmer ju klockhjärtat lite när första handledsbilden någonsin skickas från sambon... Detta blev en bättre present än den förra swatchen, det är nu bekräftat
![]()
https://klocksnack.se/threads/oanvänd-cartier-santos-carrée-från-1999-full-set.106489/![]()
![]()
![]()
En automatisk TT Santos från 1978 utan servicehistorik. Tror ni detta är något att ha eller går man på en nit?
Varför köper ingen den, för högt pris?https://klocksnack.se/threads/oanvänd-cartier-santos-carrée-från-1999-full-set.106489/
där har du ett bra referensobjekt![]()
Fulpolerad galbeelänk till en carree? Köp ett bättre exemplar.![]()
![]()
![]()