Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag vet inte, kanske färgen på guldet man inte gillar. Tycker inte priset känns orimligt iom NOS.Varför köper ingen den, för högt pris?
För bra? Man kanske hellre köper ett använt exemplar för att slippa våndas över första repan?Varför köper ingen den, för högt pris?
@MKRGG du har / har haft va?Är det någon av er som har eller har haft en Calibre / Diver och kan ge lite input på klockan (+ och -)? Dra gärna ett PM om ni inte vill kladda ner tråden. Tack
tack. fått lite input från honom.@MKRGG du har / har haft va?
Jag vet inte, kanske färgen på guldet man inte gillar. Tycker inte priset känns orimligt iom NOS.
Jag vet inte, kanske färgen på guldet man inte gillar. Tycker inte priset känns orimligt iom NOS.
Asså oxideringen är ju hur fet som helst! Nyskick i kombination med patinan är hela grejen för migBara för kännedom
Färgen på guldet är oxidering som går att ta bort genom att gnugga med tummen. Guldet är lika gul ananrs som den var när klockan tillverkades ’98-99. Jag valde att inte röra patineringen delvis för att jag tycker det är häftigt och delvis för att klockan ser ärlig ut tack vare den. Jag har inte använt termen NOS för att jag tycker termen är förstörd av alla handlare som applicerar den på sina nyskurna eller mint klockor.
Mr.Z sälj den till migSjukt frustrerande att inte kunna bära denna tills jag hittat en extra länkbit.
![]()
Behöver göra samma sak med min länk. Borde funka att köra latmaskvarianten att stoppa ner hela länken dock?Detta är väldigt tillfredställande.
![]()
Ja, får väl ligga i ett tag då iofs. Dock skönt att rengöra grundligt när klockan kanske aldrig blivit ultraljudstvättad förr. På en riktigt sliten jag hade tidigare var det några länkar som inte låste. Efter ett grundligt bad fjädrade alla stiften ut igen, härligt.Behöver göra samma sak med min länk. Borde funka att köra latmaskvarianten att stoppa ner hela länken dock?
Inspirerad körde jag också min länk.Detta är väldigt tillfredställande.
![]()
Beror på vilken länk man har. Den första varianten kan man plocka isär varenda bit.Inspirerad körde jag också min länk.
Dock vetefan hus jag skulle kunna separera alla länkbitar...
![]()
![]()
Ok, misstänkte att det var annorlunda...Beror på vilken länk man har. Den första varianten kan man plocka isär varenda bit.
Vid första anblick tänkte jag. Va fan! Plocka upp länkbitarna från fritösen!Detta är väldigt tillfredställande.
![]()
Hakar på, Tank BasculanteDagens - Tank Solo på Molequin-strap
![]()
En 29mm Santos Galbee från -94
![]()
Tack KramerOtrolig! Blir knappast bättre.Håll på den länge är mitt råd!
Har du någon bild på hur du pressar ur bandstiften från boetten?Inspirerad körde jag också min länk.
Dock vetefan hus jag skulle kunna separera alla länkbitar...
![]()
![]()
Nej det har jag inte. Jag pressade med bandstiftverktyg (pigg) sedan drog jag ut det sista försiktigt med en tång. Funkade bra.Har du någon bild på hur du pressar ur bandstiften från boetten?
Snyggt! Grattis. Känsla?Ska få lite skonsam rengöring men trevlig.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ska få lite skonsam rengöring men trevlig.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Snyggt! Grattis. Känsla?
Tack! Jag tycker den känns toppen! Den ger precis det jag fastnat för med Cartier. Hög finish över lag. Egen och välbalanserad boett och i detta fall en snygg lösning för vändningen. I mitt tycke mkt snyggare än reverso. Bra med kvarts då den är lite meckigt att ställa in...Grattis! Alltid gillar den modellenhur känns den?