• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cartiertråden

Är det någon av er som har eller har haft en Calibre / Diver och kan ge lite input på klockan (+ och -)? Dra gärna ett PM om ni inte vill kladda ner tråden. Tack

Jag vet inte, kanske färgen på guldet man inte gillar. Tycker inte priset känns orimligt iom NOS.

Bara för kännedom :)

Färgen på guldet är oxidering som går att ta bort genom att gnugga med tummen. Guldet är lika gul ananrs som den var när klockan tillverkades ’98-99. Jag valde att inte röra patineringen delvis för att jag tycker det är häftigt och delvis för att klockan ser ärlig ut tack vare den. Jag har inte använt termen NOS för att jag tycker termen är förstörd av alla handlare som applicerar den på sina nyskurna eller mint klockor.

Jag vet inte, kanske färgen på guldet man inte gillar. Tycker inte priset känns orimligt iom NOS.

Bara för kännedom :)

Färgen på guldet är oxidering som går att ta bort genom att gnugga med tummen. Guldet är lika gul ananrs som den var när klockan tillverkades ’98-99. Jag valde att inte röra patineringen delvis för att jag tycker det är häftigt och delvis för att klockan ser ärlig ut tack vare den. Jag har inte använt termen NOS för att jag tycker termen är förstörd av alla handlare som applicerar den på sina nyskurna eller mint klockor.
Asså oxideringen är ju hur fet som helst! Nyskick i kombination med patinan är hela grejen för mig :) Har ju siktat in mig på en helguld och har inte råd med båda. Annars hade jag nog köpt...

Sjukt frustrerande att inte kunna bära denna tills jag hittat en extra länkbit.
BDB6D1E2-4B66-48F9-A330-DC8181503190.jpeg
Mr.Z sälj den till mig :p

• Like
Reactions: Zed
Behöver göra samma sak med min länk. Borde funka att köra latmaskvarianten att stoppa ner hela länken dock?
Ja, får väl ligga i ett tag då iofs. Dock skönt att rengöra grundligt när klockan kanske aldrig blivit ultraljudstvättad förr. På en riktigt sliten jag hade tidigare var det några länkar som inte låste. Efter ett grundligt bad fjädrade alla stiften ut igen, härligt.

Snyggt! Grattis. Känsla?

Grattis! Alltid gillar den modellen :) hur känns den?
Tack! Jag tycker den känns toppen! Den ger precis det jag fastnat för med Cartier. Hög finish över lag. Egen och välbalanserad boett och i detta fall en snygg lösning för vändningen. I mitt tycke mkt snyggare än reverso. Bra med kvarts då den är lite meckigt att ställa in... ;)

Återkommer imorgon med bättre bilder och andra band. All in all mycket nöjd med modellen! Känns som en bra del i en Cartier"samling".

Tillbaka
Topp