Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Spider dial!Skönheten/odjuret
Om någon har en länk liggandes PMa![]()
tips på vart jag kan hitta en är välkomna.
Spider pig ;DSpider dial!
Ingen dålig debut! Ser fin ut, grattis!Min första Cartier!![]()
Tackar. Känns bra på handleden!Ingen dålig debut! Ser fin ut, grattis!
Det var allt som krävdes för min del, iafNi som bytt band...
Innan jag sabbar ngt. Antar att man skruvar lös skruvarna som sitter på ena sidan?
En bild på dagens självklara klockval..
![]()
Fan jag hade ingen tillräckligt tunn mejsel... Synd.Det var allt som krävdes för min del, iaf![]()
Sitter i samma sits, säg till om du hittar någon bra!Fan jag hade ingen tillräckligt tunn mejsel... Synd.
15.5cm med 29x41.Någon som sitter inne med några ws på 29mm varianter på handled storlek mindre?![]()
Fan jag hade ingen tillräckligt tunn mejsel... Synd.
Sitter i samma sits, säg till om du hittar någon bra!
AJ! det måste ha gjort ont?Jag filade ner den smalaste jag har och satte på lite eltejp.
/B
Någon som sitter inne med några ws på 29mm varianter på handled storlek mindre?![]()
Som några av er kanske minns är jag lite sugen på en Tank i guld. Nuvarande Tank Louis är ju som bekant magisk, men kostar en liten slant och det verkar inte vara jättevanligt att den hittar sig ut till gråmarknad eller begagnad. Sedan har vi ju den "vanliga" i roséguld och stålbaksida, den har dock ett kvarts-verk.
Om man vill ha något liknande dessa, i guld och med ett hyffsat mekaniskt verk, finns det någon särskild referens man ska försöka rikta in sig på för att hitta lite billigare? Begagnad är absolut inget problem men jag har lite problem med att navigera runt Cartiers backkatalog.
Någon som sitter inne med några ws på 29mm varianter på handled storlek mindre?![]()
Stort tack för den uttömande guiden, det låter som att det bara är att sätta sig ner och gotta ner sig i Cartier från min sida!Tank Louis har funnits i 100 år så det finns några olika varianter av modellen i helguld. Nu menar jag den klassiska Tanken som är 23mm X 30mm. Söka Chrono24 för "Cartier Tank" och filtrera sedan med "guld" som boettmaterial och "manuellt" som urverk. De tunnare har Frederik Piguet verk och de tjockare - ETA 780x. Guilloche urtavla = tunn modell.
Det som gäller värdering är alltid svårt. Skicket spelar roll, men sedan finns det också lite ovanligare modeller som t.ex. Collection Priveé (till vänster). Förgyllt spänne, spänne i 18k guld eller ett viklås i 18k guld - dessa kan också påverka priset, ibland väldigt mycket.
![]()
Nu när du haft den ett tag, är det värt att köpa en Panthere?Cartier Panthere
![]()
![]()
Faktiskt bara burit den ett par dagar då min mor haft den majoriteten av tiden sedan inköp.Nu när du haft den ett tag, är det värt att köpa en Panthere?
Stort tack för den uttömande guiden, det låter som att det bara är att sätta sig ner och gotta ner sig i Cartier från min sida!![]()