2405! Såg dock rätt stor ut på den bilden.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
2405! Såg dock rätt stor ut på den bilden.
Hade kunnat svära på att det va en 2390. Är du nöjd med storleken eller hade du önskar ett par extra mm? Funderar nämligen på en 23902405! Såg dock rätt stor ut på den bilden.
Jag är riktigt nöjd över storleken och känner inte alls att jag skulle vilja ha den större (har ~18,5 cm handleder). Har dock inte provat en 2390, så kan inte uttala mig om den. Lycka till!Hade kunnat svära på att det va en 2390. Är du nöjd med storleken eller hade du önskar ett par extra mm? Funderar nämligen på en 2390
Ska tydligen ha policy som Patek att de servar alla modeller de gjort och erbjuder reservdelar till det mesta.För de som är intresserade, har fått bekräftat att Cartier fortfarande tillhandahåller reservdelar till äldre Santos (i mitt fall ref. 987901). Går finfint att beställa bla. länkbitar och lås från AD, dock rätt höga priser.
Ska tydligen ha policy som Patek att de servar alla modeller de gjort och erbjuder reservdelar till det mesta.
Skulle säga att du fick ett rätt vasst tips:Har en i bekantskapskretsen som har en del intressanta klockor men har noll koll på klockor så jag sa att jag kunde försöka fiska efter lite information i forumet. Bland annat en interesant cartier. Försökte i värderingstråden utan några direkt utvecklande svar och prövar därför här. Om jag förstod det rätt så var modellen pasha. Har bara några halvtaskiga bilder, men skulle vara mycket tacksam för utförlig info den denna klocka.
Tack på förhand
![]()
![]()
![]()
Riktigt, riktigt snygg!Så, efter att ha lusläst hela Cartiertråden i min research känner jag mig manad att posta mitt nyförvärv. 29 mm Carree med ref 2961. Helnöjd med storleken på mina 17ish handleder. Tack till alla som bidragit med klokhet och inspiration!
Gott med quickset en dag som denna!![]()
Supergrymma, kan verkligen rekommendera dessa!Sjukt fin. Snart måste jag nog ha en Santos.
Gott med quickset en dag som denna!![]()
Riktigt, riktigt snygg!
Vad får man räkna med att ge för en sådan, 15-20?
Supergrymma, kan verkligen rekommendera dessa!
2961Vilken ref är det där?
Så, efter att ha lusläst hela Cartiertråden i min research känner jag mig manad att posta mitt nyförvärv. 29 mm Carree med ref 2961. Helnöjd med storleken på mina 17ish handleder. Tack till alla som bidragit med klokhet och inspiration!
Är det där också en 2405?Hakar på, Tank Basculante
![]()
![]()
Nä, 2390. 2390 har guillochetavla och 2405 slätÄr det där också en 2405?
Härligt skick!Gott med quickset en dag som denna!![]()
Tack!
Runt 20. Ner till 15 men då brukar de vara rätt slitna. Annars rätt spretig prisnivå men det känns som priserna är på väg uppåt. Speciellt om går tillbaks ett par år och ser vad de gick för då. Kan rekommendera att vara tålmodig. Ofta har auktionshus och C24 handlare rätt dålig koll på de olika modellerna och har stött på ett antal som tex benämner min ref som damklocka vilket brukar betinga ett lägre pris.
Tack!Tack!
Runt 20. Ner till 15 men då brukar de vara rätt slitna. Annars rätt spretig prisnivå men det känns som priserna är på väg uppåt. Speciellt om går tillbaks ett par år och ser vad de gick för då. Kan rekommendera att vara tålmodig. Ofta har auktionshus och C24 handlare rätt dålig koll på de olika modellerna och har stött på ett antal som tex benämner min ref som damklocka vilket brukar betinga ett lägre pris.