• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cartiertråden

Var jag som högg denna, helt spontant bara för att jag varit sugen på en Galbee Quartz i TT så jävla länge. Tanken är att använda den som sommarbeater. Vill därmed inte ha någon i perfekt skick men man vill ju inte heller göra bort sig. Enligt min bedömning från bilder opolerad men välanvänd? @Aurum ? Med provision landar den på ca 14.500:- Storebror ska hämta ut den imorgon men är ju ångerrätt så vad säger ni?
Behålla eller ångra? Min spontana känsla är ok pris för ett ärligt exemplar..
Kan vara som du säger, ser inget som är sönderpolerat iaf. Tavlan är kanske lite sned och kanske att länken är lite töjd mellan länkbit nr 2 och 3 kl 6. Känns som ett helt ok köp.

Jag jagar extra länkbit till en Carree, helstål. (@ANALOGUE ’s gamla).
Har provat Jarl Sandin o Ebay osv.
Länkbit fanns inte att uppbringa enl Jarl Sandin, utan föreslog ny länk för 25700:-.
Någon som kan leda mig åt rätt håll?

Tack!!

21BC682A-0FE3-4E0A-96DD-AE5C6A40832F.jpeg
70272043-4CA1-4346-8698-EA38419D30C0.jpeg

Senast ändrad:
Jag jagar extra länkbit till en Carree, helstål. (@ANALOGUE ’s gamla).
Har provat Jarl Sandin o Ebay osv.
Länkbit fanns inte att uppbringa enl Jarl Sandin, utan föreslog ny länk för 25700:-.
Någon som kan leda mig åt rätt håll?

Tack!!

21BC682A-0FE3-4E0A-96DD-AE5C6A40832F.jpeg
70272043-4CA1-4346-8698-EA38419D30C0.jpeg
Kolla eBay. Säljare deby9012
Har köpt länkbitar till min tvåton där. Om inte annons ute kan du skicka hen ett meddelande Hade mer än vad som låg ute.

Tror snarare att problemet är att länken/länkbitar inte existerar längre till den modellen. Cartier har slutat producera dem :)

Beställde länkbitar till min med samma länk för ett par veckor sedan från Nymans. Enligt uppgift från dem lagerför Cartier fortfarande dessa.

Men du kanske har annan info?

Köptips på Cartier mottages tacksamt. Är helt novis på ämnet men tycker denna klassiska klocka är fantastiskt fina och har ända sen jag såg Wall Street på 80-talet gillat denna men aldrig kommit till skott. Tänkte köpa en i år som present till mig själv då man fyller jämnt.
Har inte riktigt koll på modeller etc. Guld/stål eller bara stål? Några förslag vart man kan hitta dessa förutom här?
Då även min käresta fyller jämnt kanske man skulle passa på att köpa en till henne också. Förslag på modell?
Jag kollar både på på begagnade och nya, (Automat och Quartz)

Senast ändrad:
Beställde länkbitar till min med samma länk för ett par veckor sedan från Nymans. Enligt uppgift från dem lagerför Cartier fortfarande dessa.

Men du kanske har annan info?

Jag har fått höra att de inte finns att beställa som reservdelar längre men har du beställt nyligen så ska jag inte säga emot :)

Jag har fått höra att de inte finns att beställa som reservdelar längre men har du beställt nyligen så ska jag inte säga emot :)

Nu har jag iof inte hämtat klockan, men det var den info jag fick. De sa att Cartier lagerför det mesta avseende äldre modeller, kunde dock inte beställa ny clasp i helstål utan fick bli den för TT-modellen.

Ny länkbit kostar 1200:- för referens.

Köptips på Cartier mottages tacksamt. Är helt novis på ämnet men tycker denna klassiska klocka är fantastiskt fina och har ända sen jag såg Wall Street på 80-talet gillat denna men aldrig kommit till skott. Tänkte köpa en i år som present till mig själv då man fyller jämnt.
Har inte riktigt koll på modeller etc. Guld/stål eller bara stål? Några förslag vart man kan hitta dessa förutom här?
Då även min käresta fyller jämnt kanske man skulle passa på att köpa en till henne också. Förslag på modell?
Jag kollar både på på begagnade och nya, (Automat och Quartz)
Jag tycker du ska satsa på en Cartier Santos, guld/stål är det mest klassiska för denna modell men ta det du tycker om. Fördelen då är att du kan få en dammodell till frugan för en relativt billig peng. Så kan ni ha matchande ;).

Jag skulle tippa på runt 15 000kr som slutpris sen tillkommer provisionsavgift på 22,5 % på priset och transportkostnad om du inte bor i Malmö. Den har ju fått en hel del utbytt vilket är minus, tycker personligen inte det göra något i denna prisklass dock. Kommer med box och cert vilket är ett plus.
Snarare positivt att tavla, verk och krona är bytta.

Nu har även jag drabbats av Cartier febern. Har plöjt igenom tråden och är på jakt efter en Santos Galbée 1564 i stål med den nyare länken.
En fråga som dykt upp är hur många länkbitar ska det vara med den nyare länken om man räknar det som ett full set? 28 bitar är det mesta jag hittat, men sällan hittar man det.
Det viktigaste är ju dock om den passar mig så även en fråga till er som har 17 cm handled och denna länk hur många länkbitar har ni på era?
Bifogar en referensbild på den länk jag menar. 27 länkbitar fick jag denna till.
DSC_0342.jpg

Tillbaka
Topp