Tvåton såklartFasen va snygg. Man kanske skulle satsa på en helt i stål istället för guld/stål. Hjääälp. Blir bara svåra och svårare detta
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tvåton såklartFasen va snygg. Man kanske skulle satsa på en helt i stål istället för guld/stål. Hjääälp. Blir bara svåra och svårare detta
Eller får jag göra som PG Gyllenhammar, ha en klocka på varje armTvåton såklart
![]()
Googlat lite men hittar inte vart man kan köpa straps till en Cartier diver?
Lite speciell med sina 23,5mm. Nån som har något tips?
Av egen erfarenhet brukar det inte vara några problem med ett band som är 1 mm bredare, har utan problem 22 mm band på en klocka med 21 mm mellan luggarna (kan vara lite bökigt att få loss bara). Så ett passande band på 24 mm borde gå fint.
Samlingen eskalerar snabbt, smokingklockan är nu på väg hem
Jag tror att jag skulle ta tipset och ha den kvar på armbandet som är på nu (eller kanske köpa nytt, utan nån annans svett i...)
![]()
Säg inget och se om hon märker något. Ny klocka?? Nä, den har ju haft länge älskling.WTF, leveransen sker snabbt när man undviker postnord. En arbetsdag efter betalning och klockan är redan ute för hemleverans! Förväntas att landa på handleden runt 15:00.
Nackdelen är att jag hann inte förbereda frugan... jag får sova på dörrmattan i helgen, men det borde bli värt det (hoppas jag)
Stay tuned
Va fasen har hänt med denna? Är det bara en ordentlig rengöring som krävs?
https://www.kaplans.se/sv/auktioner/3567/vara/1539949
Ok, mm går nog att leka med men svårare med den böjda boetten. Hittar inga straps som är böjda mot boetten
Med udda mått och böjda mot boetten slutar det ofta med att man får köpa tillverkarens (ofta svindyra) egna band om det ska sitta riktigt bra.
Såg riktigt illa ut dock![]()
Standardband icke OEM, funkar fint.
Såg riktigt illa ut dock![]()
Ja verkligen. Kan det bara vara smuts?Sicken jäkla lortgris!
Och så jävla läckerMäktigt överraskad över hur bekväm den är!
![]()
Va fasen har hänt med denna? Är det bara en ordentlig rengöring som krävs?
https://www.kaplans.se/sv/auktioner/3567/vara/1539949
Är det en solo small eller ser jag galet?<Borat voice> Issa nice! </Borat voice>
![]()
Hur stor är den där?
Den är så bra asså!
![]()
Vad är det för ref på dessa?? Blev svårt sugen på en! Sjukt fina imoMäktigt överraskad över hur bekväm den är!
![]()
Är det en solo small eller ser jag galet?
Min är en 987901Vad är det för ref på dessa?? Blev svårt sugen på en! Sjukt fina imo
Min är en Santos Galbée 1564.Vad är det för ref på dessa?? Blev svårt sugen på en! Sjukt fina imo
Den sitter fint på armen! Med manufakturverk, sekundvisare och datum är det kanske Cartiers bästa erbjudande för nya klockor om handleden räcker till. Vilket mått har du runt handleden?Korspost från fredagstråden
![]()
![]()