• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cartiertråden

Fasen va snygg. Man kanske skulle satsa på en helt i stål istället för guld/stål. Hjääälp. Blir bara svåra och svårare detta
Tvåton såklart :)
IMG_20190418_113042.jpg

Googlat lite men hittar inte vart man kan köpa straps till en Cartier diver?

Lite speciell med sina 23,5mm. Nån som har något tips?

Googlat lite men hittar inte vart man kan köpa straps till en Cartier diver?

Lite speciell med sina 23,5mm. Nån som har något tips?

Av egen erfarenhet brukar det inte vara några problem med ett band som är 1 mm bredare, har utan problem 22 mm band på en klocka med 21 mm mellan luggarna (kan vara lite bökigt att få loss bara). Så ett passande band på 24 mm borde gå fint.

Av egen erfarenhet brukar det inte vara några problem med ett band som är 1 mm bredare, har utan problem 22 mm band på en klocka med 21 mm mellan luggarna (kan vara lite bökigt att få loss bara). Så ett passande band på 24 mm borde gå fint.

Ok, mm går nog att leka med men svårare med den böjda boetten. Hittar inga straps som är böjda mot boetten

Samlingen eskalerar snabbt, smokingklockan är nu på väg hem:rolleyes:
Jag tror att jag skulle ta tipset och ha den kvar på armbandet som är på nu (eller kanske köpa nytt, utan nån annans svett i...)

2.png

WTF, leveransen sker snabbt när man undviker postnord. En arbetsdag efter betalning och klockan är redan ute för hemleverans! Förväntas att landa på handleden runt 15:00.

Nackdelen är att jag hann inte förbereda frugan... jag får sova på dörrmattan i helgen, men det borde bli värt det (hoppas jag):p

Stay tuned

WTF, leveransen sker snabbt när man undviker postnord. En arbetsdag efter betalning och klockan är redan ute för hemleverans! Förväntas att landa på handleden runt 15:00.

Nackdelen är att jag hann inte förbereda frugan... jag får sova på dörrmattan i helgen, men det borde bli värt det (hoppas jag):p

Stay tuned
Säg inget och se om hon märker något. Ny klocka?? Nä, den har ju haft länge älskling.

Är det en solo small eller ser jag galet?

Det är Tank Solo 3170 31x24mm
Köpte billigt på auktion, antagligen kommer jag att använda den bara med smoking, annars är det frugans på vardags. Om hon tycker om och vill behålla det så jag kanske ska köpa en XL med inhouse verket att komplettera "his&hers" duon. Men det funkar bra för smoking på min relativa liten handled iallafall tycker jag.

20190426_135756.jpg

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp