• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cartiertråden

Skulle på sikt vilja utöka denna dubbel till en Cartiertrippel. Vad hade ni valt som nummer tre? Realistiska tips är runt 50' och neråt men det är roligt med orealistiska tips också.
IMG_20190502_165845.jpg

Äldre Santos Dumont eller Tank Americaine.

Ordagrant vad jag tänkte svara. Praktiskt nog var ditt, @Harry Palmer, svar på en ny sida så jag hann börjar skriva innan jag insåg att det fanns ett inlägg till på nästa sida.

/B

Försöker få bort länken på min santos. Vad är det jag missar.
Edit
Det jag menar är att jag trodde att man kunde trycka till i hålen som vanligt med lugholes. Det går inte så det känns som det är något basic som jag har missat.

Försöker få bort länken på min santos. Vad är det jag missar.
Edit
Det jag menar är att jag trodde att man kunde trycka till i hålen som vanligt med lugholes. Det går inte så det känns som det är något basic som jag har missat.
Solida stift som låser i en hylsa med midja.

Skulle på sikt vilja utöka denna dubbel till en Cartiertrippel. Vad hade ni valt som nummer tre? Realistiska tips är runt 50' och neråt men det är roligt med orealistiska tips också.
IMG_20190502_165845.jpg
Som nämnt ovan är jag väldigt förtjust i Pasha. Kanske en guld på läder? Det är verkligen inte något som ses varje dag :)
Lånad bild på ett excentriskt exemplar för knappt 50k. (https://www.chrono24.se/cartier/pasha-c-35mm-yellow-gold-18k-automatico--id10936204.htm)
10936204_zoom_v1554804323849.jpg

Har sett allafall två piece unique cintree på senare tid av kända instagramsamlare. Är det någon en vanlig dödlig kan köpa eller är det kontakter och köpa massa annat först som gäller? Man kanske skulle kunna ha råd med en solo allafall :)

Tack för alla tips! @nöt @Aurum @Moorflax @agraw @WolfieH @Harry Palmer och @B Wooster
En Americane modell mindre lockar faktiskt, ska försöka prova en framöver och se hur den känns på handleden. En Cartier på gulguldlänk hade också varit mumma, hade gärna haft en till min Tank men lär ju kosta en del. Två santos blir för mycket även om den i gulguld är klart coolast. Pasha har jag hittills inte fastnat för pga av datumplaceringen men den växer på mig. Gillar dykare i guld men den hade varit för stor på mig. Tortue Monopoussoir är något av en gral men det lär dröja innan en sån skulle bli aktuell men kul att drömma!

Tack för alla tips! @nöt @Aurum @Moorflax @agraw @WolfieH @Harry Palmer och @B Wooster
En Americane modell mindre lockar faktiskt, ska försöka prova en framöver och se hur den känns på handleden. En Cartier på gulguldlänk hade också varit mumma, hade gärna haft en till min Tank men lär ju kosta en del. Två santos blir för mycket även om den i gulguld är klart coolast. Pasha har jag hittills inte fastnat för pga av datumplaceringen men den växer på mig. Gillar dykare i guld men den hade varit för stor på mig. Tortue Monopoussoir är något av en gral men det lär dröja innan en sån skulle bli aktuell men kul att drömma!
36 mm ballon bleu? Någon ronde i stål?

Tillbaka
Topp