• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cartiertråden

Det är Tank Solo 3170 31x24mm
Köpte billigt på auktion, antagligen kommer jag att använda den bara med smoking, annars är det frugans på vardags. Om hon tycker om och vill behålla det så jag kanske ska köpa en XL med inhouse verket att komplettera "his&hers" duon. Men det funkar bra för smoking på min relativa liten handled iallafall tycker jag.

20190426_135756.jpg
Tycker inte den ser för liten ut. :)

Provade en liten dry run imorse, jag tycker det är spot on som en dress klocka faktiskt :D

Claspet är lite för tjock och ibland fastnar i sleeve (vad är ordet på svenska? :banghead:), dock den här skjorta är lite tight just på manschettknapperna. Ska prova med andra skjortor senare.

20190427_104950-01.jpeg
Bra! Sitter fint på dig. Bra att du vågar köra lite mindre. Ser välbalanserat ut tycker jag.

Provade en liten dry run imorse, jag tycker det är spot on som en dress klocka faktiskt :D
Claspet är lite för tjock och ibland fastnar i sleeve (vad är ordet på svenska? :banghead:), dock den här skjorta är lite tight just på manschettknapperna. Ska prova med andra skjortor senare.

20190427_104950-01.jpeg

Perfekt storlek!

20190427_104950-01.jpeg
Är ordet du söker manschett?
Jag vet iallafall inte för man tappade ju talan efter att ha sett hur snyggt den sitter på armen.

20190427_104950-01.jpeg
Mycket bra! Ska inte vara större!

Då vill du väl att metallen ska vara "känslig"? Tar lång tid att få bort repor i stål med tandkräm. Även silverputs är långsamt. Maskera de borstade ytorna bara. Letar sig även lätt ner smuts/polermedel vid glasringen.
Jag var nog för optimistisk, var mera ute efter en "quick-fix". Jag låter den vara som den är.

Från början hade Solo XL ett Cartier 049 urverk, som är samma som ETA 2892. Från 2015 byttes det ut mot Cartiers egna 1847 MC. Men de offentliggjorde inte utbytet av någon konstig anledning. Både George Cramer och ABTW har skrivit om det här.
Jasså, där ser man. Synd att dom inte ändrade storlek samtidigt.

Tillbaka
Topp