Måste säga att jag åkt på en liten fäbless för Cartier...
Det började väl med att jag köpte en dam-tank - lite grann åt min fru, lite grann i spekulation. Men eftersom den var för liten 23mm för den förstnämnda, så blev det i slutänden mest det sistnämnda.
Det gick väl hyggligt,
at best, men det var roligt att äga den ett tag.
När jag sedan skulle till att köpa min första "riktiga" klocka så var jag rätt sugen på den XXL som låg länge på K&S. Blev dock en Aqua Terra till slut.
Hur som helst så gillade jag den lilla tanken betydligt mer än min bättre hälft, så det bar sig inte bättre än att jag ropade hem en till för någon dag sedan.
Damp ner i brevlådan idag...
Hade läst annonsen noga, och där framgick samma "23mm" som den tidigare klockan var (på höjden). Döm om min förvåning när denna mätte 30mm.
Så till min egentliga fråga...
Betyder det att den var klassad som herrmodell en gång i tiden?
Nu spelar det ju mindre roll, eftersom att alla (nåja, många i alla fall) Cartier är mer eller mindre feminina. Roligt att veta bara!
Blev hur som helst kluven i mina spekulationsplaner. Kanske behålla och ha som dress-ur?
Men är jag man nog att bära så liten klocka. Oklart.
Tyckte (när den köptes) att AT:ns 39mm var i minsta laget. Vet numera att det närmast är den optimala storleken för mina späda underarmar.
Nåväl. Efter all text förtjänar ni allt en bild av min gamla dassiga Cartier quartzare!
Hiss eller diss?