• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cartiertråden

Hur skulle ni säga att en 29mm bär? Går det att jämföra med en DJ?

Kände rent spontant att 29mm Santos var väldigt litet. Och jag är inte den som har problem med mindre klockor.

image.jpeg

För referens är min handled 16cm vid knölen. Således ännu smalare där klockan sitter på bilden.

Tänkte för att jag hört att 33mm Royal Oak bär som en DJ pga den integrerade länken. Fast klart 29mm går kanske inte att jämföra.
Alltid svårt detta då det är individuellt. Mindre än DJ, mer som en standard 34 mm men det är ett udda ur. Santosen är fyrkantig och således kan man inte jämföra måttet med runda ur. RO är inte fyrkantig, men (åtta) kantig, och ligger därför mittemellan runda och fyrkantiga ur i hur stort mm-måttet bär.

Gillar Cartier mer och mer. En Santos ska jag ha någon gång.
Hittade Cartiers mystery dial när jag googlade modeller och måste säga att jag tycker den är riktigt cool.

Gillar normalt sett inte tavlor med hål där man ser urverket men detta är ju något helt annat.
Frän teknik i urverket med.
Stulna bilder...
Rotonde-de-Cartier-Mysterieus-hours-GEO1_zps523c584f.jpg
Cartier-9981MC-caliber_zpsed5f9dee.jpg

Måste säga att jag åkt på en liten fäbless för Cartier...

Vägg av text...

Nåväl. Efter all text förtjänar ni allt en bild av min gamla dassiga Cartier quartzare!
Hiss eller diss?
image.jpeg

Under avdelningen "saker som inte riktigt går som man tänkt"...
Batteriet byttes hos första bästa urmakare, men tji fick jag, eftersom detta inte räckte för att få visarna att börja röra på sig. :(
Killen tyckte dock lite synd om mig, så (det helt meningslösa) batteribytet kostade inte mer än en femtiolapp! :)

Nåväl. Det stod i annonsen att urverket inte fungerade - så att det skulle räcka med batteribyte var en chansning av rang!
Gråter inga floder...

...men hade ändå velat ha klockan fungerande!
Jag förstår att det är lite "hur långt är ett snöre" - men folk får gärna spekulera fritt...
- Är det så pass dyrt att få liv i ett pyttelitet Cartier-quartzverk att det är bättre att ge mig på jakt efter en ny (fast gammal) tank?
- Är det tvärtom relativt billigt, just eftersom det är ett quartzverk?
- Skiter man helt i att försöka få liv det och stoppar i ett nytt?
- Vem fixar (i Skåne, gärna Malmö)?

Tack!

Satt i julas och tittade på Homeland säsong 4.
I avsnittet som heter "About a boy" så har Dennis på sig en Cartier som jag tror är modellen som heter 'Tank Francaise'
Vad tycks? Hiss eller diss? Är det rent av någon som haft en sådan och kan prata lite mer kring den?
Storleken är 36,5 x 28,15mm. Blir det jättestort på en handled med 17-17,5 cm omkrets?
Är väldigt sugen :hungry:

homeland-about-a-boy-mark-moses.jpg

639318_png_scale_425_high.png

Cartier-Tank-Francaise-Replica-Watches.jpg

tankfransk.jpg

Någon som vet vad det skulle gå på att byta glas på en Must de Cartier från tidigt 90-tal, och framförallt vem som kan göra det?

Edit: Vi snackar Tank Solo nu alltså.

Satt i julas och tittade på Homeland säsong 4.
I avsnittet som heter "About a boy" så har Dennis på sig en Cartier som jag tror är modellen som heter 'Tank Francaise'
Vad tycks? Hiss eller diss? Är det rent av någon som haft en sådan och kan prata lite mer kring den?
Storleken är 36,5 x 28,15mm. Blir det jättestort på en handled med 17-17,5 cm omkrets?
Är väldigt sugen :hungry:

homeland-about-a-boy-mark-moses.jpg

639318_png_scale_425_high.png

Cartier-Tank-Francaise-Replica-Watches.jpg

tankfransk.jpg
Skitsnygg @Moorflax ;)

Tillbaka
Topp