• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Cartiertråden

Punkt

Omega
Är det kvarts som gäller när det kommer till Cartierklockor? Sett några det stått Automatic på men vanligast är kvarts?
 

Magnuss0n

Omega
2-Faktor
Cartier är tillbaka på armen :)
BEE4CA3F-2C8C-4CB0-8B86-B1AB1A3AAA16.jpeg
Mumma!
 

evki

Audemars
2-Faktor
Är det kvarts som gäller när det kommer till Cartierklockor? Sett några det stått Automatic på men vanligast är kvarts?

På 80-talet var Cartier en av de största tillverkare av kvartsverk, så på sätt och vis var det kvarts som gällde då och därför ser du så många fina ur med batteridrivna urverk. Men nu har marknaden förändrats och det är automatiska och manuella klockor som dominerar. Kvarts finns kvar och är ett bra alternativ för vardagen, särskild om klockan har enbart tim- och minutvisare.
 

maxvh

Omega
Suget på en egen Cartier ökade plötsligt avsevärt! Den röda boxen är fantastiskt fin, snudd på förtrollande.
 

Geparden

Audemars
Medan nästan hela familjen sov fick jag leka med kameran lite.
Tank Basculante och Santos Carrée hjälper att illustrera Cartier DNA: romerska siffror, svärdformade visare och "järnväg" minutskala.

_5045665.JPG
_5045671.JPG
Satans bra! Måste testa en Basculante i guld någon gång, elegant så det förslår.
Måste förvisso få arslet ur och köpa mig en Santos Carrée/Galbée också men då lite mer ”inkörd” än din.
 
Senast ändrad:

evki

Audemars
2-Faktor
Satans bra! Måste testa en Basculante i guld någon gång, elegant än så det förslår.
Måste förvisso få arlslet ur och köpa mig en Santos Carrée/Galbée också men då lite mer ”inkörd” än din.

Basculante i guld utstrålar så mycket elegans att resten av mig ligger efter hela tiden.

En Santos måste du ha! Den är så bra att jag har två - en att använda och en att beundra :rolleyes:
 
Topp