• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cartiertråden

Vart är den butiken lokaliserad? Jag kan givetvis googla men någon här vet ju garanterat och kan säkert svara

Så jobbigt är det inte att googla.

17BFF87D-048A-4B0C-B3FB-551D9CA400FD.jpeg

Typ Norrmalmstorg.

/B

Vart är den butiken lokaliserad? Jag kan givetvis googla men någon här vet ju garanterat och kan säkert svara

Vid Norrmalmstorg. Jättefin butik och trevlig personal. Var där och ville korta länken till en 30 år gammal Santos, varpå jag blev placerad i en lyxig fåtölj och erbjuden något att dricka. En kvart senare kom de med klockan. Helt for free!

Hej gentlehens.
Har spanat i tråden ett tag nu och du milde vilka tjusiga ur ni bär! Gillar modellen mindre klockor över lag och har fastnat för Louis tanken i 18k 23/30mm. Ni som har ynnesten att äga denna, tycker ni den lämpar sig bra som vardagsklocka eller bär ni den bara på finare tillställningar etc..
Tack för all matnyttig information och bra bilder i tråden!

Hej gentlehens.
Har spanat i tråden ett tag nu och du milde vilka tjusiga ur ni bär! Gillar modellen mindre klockor över lag och har fastnat för Louis tanken i 18k 23/30mm. Ni som har ynnesten att äga denna, tycker ni den lämpar sig bra som vardagsklocka eller bär ni den bara på finare tillställningar etc..
Ett utmärkt vardagsur.

Måste ju vara så, har sett dina och ni är som handen i handsken alla dagar i veckan..
Nu börjar sökandet. Är Ebay ett bra ställe att leta på tycker ni? Inte så ofta det dyker upp guldklimpar här på KS känns det som(?)...
Jag skulle iaf inte vänta med att jaga fatt på ett exemplar. Den svaga kronan har skadat oss lite här i Sverige, men vi närmar oss en prislapp på 40' på fler och fler objekt nu. Kan inte tolka det på annat sätt än att vi i Sverige fått upp ögonen för denna klassiker. Sök brett på chrono24, ebay osv då denna storlek ofta kallas damklocka tex. Sök runt och bestäm dig sedan för vilket verk du vill ha samt om du värdesätter de fina viklåsen i guld. De kostar 6-7' lösa.

Hej gentlehens.
Använder min till vardags/på jobbet. Inga konstigheter.
/B

Jag skulle iaf inte vänta med att jaga fatt på ett exemplar. Den svaga kronan har skadat oss lite här i Sverige, men vi närmar oss en prislapp på 40' på fler och fler objekt nu. Kan inte tolka det på annat sätt än att vi i Sverige fått upp ögonen för denna klassiker. Sök brett på chrono24, ebay osv då denna storlek ofta kallas damklocka tex. Sök runt och bestäm dig sedan för vilket verk du vill ha samt om du värdesätter de fina viklåsen i guld. De kostar 6-7' lösa.
Tusen tack för den informationen!
Is i magen är en dygd för en annars impulsiv man:)..
Ska snoka land och rike (och lite c24) efter ett bra ex då..
Viklåsen är ju lite grädde på mosen så helst ett sådant:)..
Återkommer med bilder om jag stöter på något intressant i cyberrymden.

Märkligt att det kallas för damklocka för övrigt. Hur långt är ett snöre liksom?? Haha

Tusen tack för den informationen!
Is i magen är en dygd för en annars impulsiv man:)..
Ska snoka land och rike (och lite c24) efter ett bra ex då..
Viklåsen är ju lite grädde på mosen så helst ett sådant:)..
Återkommer med bilder om jag stöter på något intressant i cyberrymden.

Märkligt att det kallas för damklocka för övrigt. Hur långt är ett snöre liksom?? Haha
Detta är väl den vettigaste på chrono24 idag:

https://www.chrono24.se/cartier/tank-louis---ladies---lwjgh2--id10342745.htm

Ja den är inte dum, konstigt att jag inte såg den när jag letade tidigare.. Ser lite trött ut i tavelhörnen + att jag är förtjust i Guilloché-tavlan och vill gärna lite större sten i kronan..
Jag kanske är lite anal men sånt är livet:), iaf mitt:)
Tack för spaning, uppskattas mycket:)!
Är nog smuts på glaset, men finns klart finare varianter än denna. Guilloche innebär halvstor sten och fina f piguet. Du är då uppe i ca 40' beroende på skick och tillbehör. Själv gilla jag inte Cartiers Guilloche då den inte är så vass och detaljerad som tex Breguet osv. Gillar emaljlacken bäst.

Är nog smuts på glaset, men finns klart finare varianter än denna. Guilloche innebär halvstor sten och fina f piguet. Du är då uppe i ca 40' beroende på skick och tillbehör. Själv gilla jag inte Cartiers Guilloche då den inte är så vass och detaljerad som tex Breguet osv. Gillar emaljlacken bäst.
Ja då förstår jag, är lite av djungel så här i början men jag suger åt mig all kunskap jag kan få som en svamp.
Jag kan ju inte säga att pengarna inte spelar någon roll för riktigt så är det ju aldrig, men lägger gärna lite extra för ett praktexemplar då jag letar efter en vän för livet:)..
Emaljlack är grejer det, håller helt och hållet med!
Tack

Är det någon här som har en bildjämförelse mellan Tank Basculante 2405 och en Tank i den klassiska storleken? @evki kanske?

Tillbaka
Topp