Smooth! Ser jäkligt fin ut!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Smooth! Ser jäkligt fin ut!
Riktigt bra!Sådär ja, länken söndersågad, kortad och ihopsvetsad. Lyx på riktigt med måttanpassade länkar och läderband som man hade förr. Jobbigt men när det väl är fixat är konstruktionen klart smäckrare.
Ser inte bullen som något problem, själv valde jag carree pga det något kantigare utseendet. Så nu är det bara att leta upp en i helguld!Då har man hoppat på Santos-tåget när tillfälle gavs.
Tankar som poppade upp är att det kanske var en strategisk miss att börja med quartzboetten då jag har väldigt svårt att tro att den automatiska ”bullen” gör modellen bekvämare och att den i guld måste vara tung som satan..
Bekvämare är inte Carree, men tuffare med sin kantighet. Sedan tycker jag bullen sitter bra på min handled då handleden är så platt där. Extratyngden från guld gör att den blir lite mindre bekväm, men lite uppoffringar får man göra!Då har man hoppat på Santos-tåget när tillfälle gavs.
Tankar som poppade upp är att det kanske var en strategisk miss att börja med quartzboetten då jag har väldigt svårt att tro att den automatiska ”bullen” gör modellen bekvämare och att den i guld måste vara tung som satan..
Tackar! Man får såga och svetsa/löda ihop, blir en permanent kortning mao.Stiligt! Hur justerar man längden på länken på en sådan?
Bullen är nog som du säger inte något större bekymmer egentligen men har ändå svårt att tro den är bekvämare den kurva baksidan på quartzen har. DetaljerSer inte bullen som något problem, själv valde jag carree pga det något kantigare utseendet. Så nu är det bara att leta upp en i helguld!
Så Carrée finns inte i någon form av quartz alltså? (håller tummarna)Bekvämare är inte Carree, men tuffare med sin kantighet. Sedan tycker jag bullen sitter bra på min handled då handleden är så platt där. Extratyngden från guld gör att den blir lite mindre bekväm, men lite uppoffringar får man göra!
Skönt att ha denna lilla rackare tillbaka efter att den varit och fått ny kronaxel. Även roligt att få prova det nya bandet på riktigt.
Nej det var självförvållat av mig, måste råkat gett den en smäll, i och med detta försökte jag inte få det genom garantin. Men löste sig smärtfritt, 850kr hos fristående urmakare.Oj, vad är det som har hänt? Hade de glömt att kolla kronaxeln när den servades? Hoppas att det gick på garanti
När jag kontaktade både Cartier själva och även Jarl Sandin så sa båda att de bara kollar serienr i samband med äkthetsintyg eller service.Serie nr börjat på 007, antar att det är randome nr ? Går det att ta reda på produktionsår ?
Synd att det inte finns ett enklare sätt, tack för informationen!När jag kontaktade både Cartier själva och även Jarl Sandin så sa båda att de bara kollar serienr i samband med äkthetsintyg eller service.
Tur är väl det, den modellen ser ju ut som en sönderpolerar Louis. Glömt vad den heter...Den här designen har jag inte sett tidigare.
Grattis till ett riktigt trevligt exemplar Är det samma ref som min ?Då har den anlänt, min Santos. Dock är länken något lång och jag skulle behöva ta bort ett par länkbitar. Hur gör man detta? Jag är helt novis på detta men va säger ni? Hur är skicket? Polerad eller ej?
O T R O L I G T... Söker den nytt hem snart?Sådär ja, länken söndersågad, kortad och ihopsvetsad. Lyx på riktigt med måttanpassade länkar och läderband som man hade förr. Jobbigt men när det väl är fixat är konstruktionen klart smäckrare.
Nej, dumt nog. Kaplans har några schyssta som bara ligger och väntar på att jag ska komma till skott!Har du hunnit prova den på läder än?
Perfektion. (+ härligt sliten manschett)Sådär ja, länken söndersågad, kortad och ihopsvetsad. Lyx på riktigt med måttanpassade länkar och läderband som man hade förr. Jobbigt men när det väl är fixat är konstruktionen klart smäckrare.
Tackar Det står 987901. Är det ref?Grattis till ett riktigt trevligt exemplar Är det samma ref som min ?
Njaaa, känns som jag får stå ut med denna ett tag. Härligt med en helguldsklocka som inte är en repmagnet. Rislänkar sväljer repor väldigt bra.O T R O L I G T... Söker den nytt hem snart?
Tack! Var faktisk sista dagen för den skjortan, sprack i ryggen...Perfektion. (+ härligt sliten manschett)
Yes det är referensen, samma som min då Intressant att min cartier märkningen är vid kl6 medans din vid kl10.Tackar Det står 987901. Är det ref?
Hmmm. Ja. Det står även 14221 på baksidan. Ska tydligen vara från 2000. Köpte den på auktion härYes det är referensen, samma som min då Intressant att min cartier märkningen är vid kl6 medans din vid kl10.
Köp! Börjat sneglat lite smått på en Pasha grand date i 35mm men vet inte riktigt vad jag tycker om länken.Nej, dumt nog. Kaplans har några schyssta som bara ligger och väntar på att jag ska komma till skott!
@evki Minst en av dina lär väl ha alla länkbitar?Smått galet sugen på en ref 2961. Vet någon av er Cartierfantaster standardmåtten på länken?
Ex. den här: https://www.chrono24.se/cartier/santos-fullset--id11180570.htm
Letat febrilt men finner icke
Vad menar du med standardmått?Smått galet sugen på en ref 2961. Vet någon av er Cartierfantaster standardmåtten på länken?
Ex. den här: https://www.chrono24.se/cartier/santos-fullset--id11180570.htm
Letat febrilt men finner icke