Snyggt!! Grattis![]()
Blev med Santos idag!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Snyggt!! Grattis![]()
Blev med Santos idag!
Mycket trevligt![]()
Blev med Santos idag!
![]()
Blev med Santos idag!
Så stört bra!
Mmm, jag tipsade och prutade ner Basculanten till min lillebror. Nu ångrar jag mig att jag inte klippte den själv och nu vill han inte sälja...Så stört bra!
Trevlig onsdag!
![]()
Nej de har inte dykt upp på det senaste och de är dyra på annons. När jag köpte min började de på 15-17', blev sedan näst högsta budgivare på en som slutade på 11' när jag klippte min isade Santos. Känns tyvärr som detta tåg gått av någon anledning men man borde fortfarande kunna hitta på någon auktion ute i europa kan jag tycka.Alltså...Dumonten: cravings!
Tycker jag håller span men ser aldrig några till salu...
Grattis, ser riktigt fin ut.Hej vänner,
För ca 1 månad sedan la jag ut min Cartier Santos 1564 på Blocket till en summa som jag ansåg vara väldigt hög, sådär i överkant, ett pris jag inte trodde jag skulle få - just för att behålla den.
Varför la jag då ens ut den? För att finansiera ett annat större köp som jag trodde skulle bli bättre då jag överlag är rätt dålig på att varva klockor.
Vad händer? Jo en 19årig grabb från Falköping är beredd att bila upp till Stockholm och ge begärt pris omgående.
Trots att min flickvän säger att detta är en försäljning jag starkt kommer att ångra genomför jag affären då jag i sammanhanget gör en grym profit. Grabben i fråga skulle 2 dagar senare flyga utomlands och stanna till September så jag hade tidspress.
Jag har sedan den dagen saknat min 1564 Santos något extremt, och har nu insett att modellen i ett vettigt skick är svårt att finna till ett lämpligt pris då efterfrågan blivit så stor. Har nog letat mer eller mindre dagligen..
Tills igår > så hittar jag en 1564 till ett sanslöst pris jag inte ens vill dela med er, för det är fånigt. Men samtidigt har säljaren i fråga tagit såna fruktansvärt kassa bilder med blixt i ett halvmörkt rum att jag inte vet vad jag ska tro eller förvänta mig. Dock kan jag se att länken ser ut och vara i bra skick och att skruvarna är blanka (!). Annonsen har annonserats m. box.
Jag genomför köpet. Jag slår till. Jag betalar. Det är först då jag ser att jag missat ett meddelande från säljaren. "Klockan är i MINT Condition 9 av 10" efter att väntat ända till 21' igår kväll kom tracking numret då jag krävde DHL Express frakt.
Idag kom den, kan man annat än älska DHL Express? Hämtad på lunchen och 3 snabba bilder bjuder jag på.
Cartier Santos ref. 1564 m. box, manual och ... Certificate (!!)
![]()
![]()
![]()
Hej vänner,
För ca 1 månad sedan la jag ut min Cartier Santos 1564 på Blocket till en summa som jag ansåg vara väldigt hög, sådär i överkant, ett pris jag inte trodde jag skulle få - just för att behålla den.
Varför la jag då ens ut den? För att finansiera ett annat större köp som jag trodde skulle bli bättre då jag överlag är rätt dålig på att varva klockor.
Vad händer? Jo en 19årig grabb från Falköping är beredd att bila upp till Stockholm och ge begärt pris omgående.
Trots att min flickvän säger att detta är en försäljning jag starkt kommer att ångra genomför jag affären då jag i sammanhanget gör en grym profit. Grabben i fråga skulle 2 dagar senare flyga utomlands och stanna till September så jag hade tidspress.
Jag har sedan den dagen saknat min 1564 Santos något extremt, och har nu insett att modellen i ett vettigt skick är svårt att finna till ett lämpligt pris då efterfrågan blivit så stor. Har nog letat mer eller mindre dagligen..
Tills igår > så hittar jag en 1564 till ett sanslöst pris jag inte ens vill dela med er, för det är fånigt. Men samtidigt har säljaren i fråga tagit såna fruktansvärt kassa bilder med blixt i ett halvmörkt rum att jag inte vet vad jag ska tro eller förvänta mig. Dock kan jag se att länken ser ut och vara i bra skick och att skruvarna är blanka (!). Annonsen har annonserats m. box.
Jag genomför köpet. Jag slår till. Jag betalar. Det är först då jag ser att jag missat ett meddelande från säljaren. "Klockan är i MINT Condition 9 av 10" efter att väntat ända till 21' igår kväll kom tracking numret då jag krävde DHL Express frakt.
Idag kom den, kan man annat än älska DHL Express? Hämtad på lunchen och 3 snabba bilder bjuder jag på.
Cartier Santos ref. 1564 m. box, manual och ... Certificate (!!)
![]()
![]()
![]()
Nej de har inte dykt upp på det senaste och de är dyra på annons. När jag köpte min började de på 15-17', blev sedan näst högsta budgivare på en som slutade på 11' när jag klippte min isade Santos. Känns tyvärr som detta tåg gått av någon anledning men man borde fortfarande kunna hitta på någon auktion ute i europa kan jag tycka.
Är osäker på läget måste jag säga, fortfarande stor okunskap och stort prisspann. Mer regel än undantag att likvärdiga klockor kan skilja 100% i pris.Skulle en för 17k dyka upp idag så skulle jag undra om allt stod rätt till. Vore ett orimligt bra pris idag. Bara att hitta en under 30k vore bra. Såldes en på Bukowskis för några veckor sedan. Lite sprucken tavla men annars bra. Utrop på 12k exklusive provision. Landade på en bit över 40k inklusive...
Var dessutom inte två som budade upp varandra utan var ett helt gäng som var där och tallade.
Som du säger så har priserna på vintage Cartier stigit enormt senaste åren och jag ser ingen anledning till varför det inte skulle fortsätta upp. Dock kanske inte i samma takt.
Är osäker på läget måste jag säga, fortfarande stor okunskap och stort prisspann. Mer regel än undantag att likvärdiga klockor kan skilja 100% i pris.
Den på Bukowskis var den mindre tjocka med eta-verk. Var förvånad att den gick så dyrt då det är en lite svårare variant.
Eftersom denna har varit uppe i tråden kan jag meddela att jag har fått följande svar från säljaren angående skicketDetta är väl den vettigaste på chrono24 idag:
https://www.chrono24.se/cartier/tank-louis---ladies---lwjgh2--id10342745.htm
Behöver inte betyda mycket, men då vill man ju se en bild på tavlan ur boetten helst. Lite lacksläpp är inte ovanligt då tavlan vilar mot metallen. Undra vad en ny tavla kostar?Eftersom denna har varit uppe i tråden kan jag meddela att jag har fått följande svar från säljaren angående skicket
The dial paint is coming off on the corners and there is also discoloration on the glass.
Sant, kan dock vara bra att känna till är att det inte bara handlar om lite smuts som relativt enkelt kan fixas utan mer omfattande saker.Behöver inte betyda mycket, men då vill man ju se en bild på tavlan ur boetten helst. Lite lacksläpp är inte ovanligt då tavlan vilar mot metallen. Undra vad en ny tavla kostar?
Behöver inte betyda mycket, men då vill man ju se en bild på tavlan ur boetten helst. Lite lacksläpp är inte ovanligt då tavlan vilar mot metallen. Undra vad en ny tavla kostar?
Vet inte hur prisläget är riktigt, men angående verken så blir den plattare med Quartz och hög orologi är ju ändå inte Cartiers grej.Vad kostar en Cartier Santos Gabilee 29mm i stål idag?
Automat, okänd servicehistorik och i bra skick.
Många verkar föredra kvarts på cartier, varför?
Vet inte hur prisläget är riktigt, men angående verken så blir den plattare med Quartz och hög orologi är ju ändå inte Cartiers grej.
Vet inte hur prisläget är riktigt, men angående verken så blir den plattare med Quartz och hög orologi är ju ändå inte Cartiers grej.
Tänkte också att de är populära för att de är tunnare men så är det inte riktigt med andra märken och modeller med kvart kontra mekansikt så tänkte om det var något annat jag missade som var bättre/sämre med verkenHåller inte med. Cartier har alltid haft otroligt fina och komplicerade verk samtidigt som det funnits enklare verk. Men även de ”enkla” är bättre än de flesta i samma prisklass.
![]()
Känns som det hänt en hel del... HQ Milton har en ute för 3850 usd, och tycker inte han brukar ta ockerpriser? Priserna du nämner känns som drömpriser tyvärr... Så segt att jag är sen på att fatta Cartier i allmänhet och gulur i synnerhet...Nej de har inte dykt upp på det senaste och de är dyra på annons. När jag köpte min började de på 15-17', blev sedan näst högsta budgivare på en som slutade på 11' när jag klippte min isade Santos. Känns tyvärr som detta tåg gått av någon anledning men man borde fortfarande kunna hitta på någon auktion ute i europa kan jag tycka.
Tror aldrig jag blivit så störd av en bandglipa förut. Det där får du ta tag i, pleease!?Hemma tidigt idag så bjuder på en Dumont o'clock!
![]()