Fin och kul med lite omväxling i tråden.Nöjd med tillskottet - Triple Calendar från 40-talet.
Stål, 33mm, teardrop lugs och Jaeger-LeCoultre urverk.
/B
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Fin och kul med lite omväxling i tråden.Nöjd med tillskottet - Triple Calendar från 40-talet.
Jag gillar när verket verkligen fyller hela boetten och inte lämnar massa luft.En pigg sjuttioåring. Trevligt med ett toppklass JLC urverk som hjälper att datera klockan till 1946-1947
WOW! Helt magisk!!Nöjd med tillskottet - Triple Calendar från 40-talet.
Jag gillar när verket verkligen fyller hela boetten och inte lämnar massa luft.
WOW! Helt magisk!!
Nöjd med tillskottet - Triple Calendar från 40-talet.
En pigg sjuttioåring. Trevligt med ett toppklass JLC urverk som hjälper att datera klockan till 1946-1947
Fantastisk! Kull att se nåt som inte är Tank eller Santos! JLC tillverkade en del klockor åt Cartier på den tiden, så lär ju vara så med din. Kolla annonsen, klocka nr 21, och jämför med min JLC från 1945:Här var de tom tvungna att fräsa lite så att balanshjulet skulle passa in...
Klockan fanns också i 36mm storlek samt i ädelmetall.
Ja, den är väldigt välbevarad. Och det löner sig med visare i guld (tim-, minut-, och sekundvisare) - ingen patina efter så många år.
Varken eller. Sitter en sprint i slitsen mitt på baksidan av länkbitarna. Tryck int den med något spetsigt samtidigt som du skjuter länkbiten i sidled.Fick hem den idag. Mycket nöjd.
Me lite oklart hur man kortar länken; lossa på skruvarna på ovansidan eller trycka ut dem från sidan?
Stort tack, verkligen. Skönt att kunna få bära den idag och slippa besök till urmakare.Varken eller. Sitter en sprint i slitsen mitt på baksidan av länkbitarna. Tryck int den med något spetsigt samtidigt som du skjuter länkbiten i sidled.
Stort tack, verkligen. Skönt att kunna få bära den idag och slippa besök till urmakare.
Ser grymt ut, väldigt fint ex. Rätt kul lösning för länkkortning? Riktigt trevlig när länken är ren och i bra skick.Stort tack, verkligen. Skönt att kunna få bära den idag och slippa besök till urmakare.
Sjukt fin, grattis !Stort tack, verkligen. Skönt att kunna få bära den idag och slippa besök till urmakare.
Jag gillar lösningen för länkkortning. Lite samma som IWC på vissa moderna länkar. Inga nednötta skruvskallar här.Ser grymt ut, väldigt fint ex. Rätt kul lösning för länkkortning? Riktigt trevlig när länken är ren och i bra skick.
Grattis till ett riktigt bra exemplar, min santos ser ut som ett skämt i jämförelse !Stort tack, verkligen. Skönt att kunna få bära den idag och slippa besök till urmakare.
Grattis till ett riktigt bra exemplar, min santos ser ut som ett skämt i jämförelse !
Sjukt fin, grattis !
Står i kö när du väl vill flippa
Har inte sett din men den är säkert fin. Allt är ju relativt. Jämför min med @evki så...Grattis till ett riktigt bra exemplar, min santos ser ut som ett skämt i jämförelse !
Tackar, kul att du tycker så Tycker att min är fin på sitt sätt. Alltid gillat klockor i bruksskick då jag inte gillar att ta av mig dem eller att behöva vara försiktig. Syftade mera på om man skulle göra en jämförelse mellan dem 2 rent estetiskt !Nej, inte säga så. Din är fin också.
Fin! Grattis. Jag som notorisk flippare har haft min i över ett år och är fortfarande lika nöjdStort tack, verkligen. Skönt att kunna få bära den idag och slippa besök till urmakare.
Mycket finStort tack, verkligen. Skönt att kunna få bära den idag och slippa besök till urmakare.
Grattis !Lite paketöppning så man blir midsommarfin.
Jag tjuvstartade redan igår.
Och fortsätter idag.
/B
Lite paketöppning så man blir midsommarfin.
Och fortsätter idag.
/B
Mycket bra!! GrattisLite paketöppning så man blir midsommarfin.
Och fortsätter idag.
/B
Osäker, @grodslukarenx har nog bättre koll. Sök annars på "camille fournet 17" på ebay, kanske kan finnas något. Köpte ett 18mm själv igår till min kommande fat lug Omega för 60 €.Måste köpa ett passande band. @bernoulli du länkade till en eBay försäljare med fina italienska band - vet du om de har dessa i 17mm?
En tanke - ska vi kanske be forumets ledning att slå ihop denna tråd med vintage Cartier-tråden? Det är nog samma gäng som läser båda. Vad sägs?