Lika bra tycker jag.[...]
En tanke - ska vi kanske be forumets ledning att slå ihop denna tråd med vintage Cartier-tråden? Det är nog samma gäng som läser båda. Vad sägs?
Är denna vintage eller inte?
/B
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Lika bra tycker jag.[...]
En tanke - ska vi kanske be forumets ledning att slå ihop denna tråd med vintage Cartier-tråden? Det är nog samma gäng som läser båda. Vad sägs?
Du måste fixa ett svinläder som i annonsen till den.Måste köpa ett passande band. @bernoulli du länkade till en eBay försäljare med fina italienska band - vet du om de har dessa i 17mm?
Jag hade den svarta på länk. Fin som snus men länken är svår att få till rätt. Klockan är dessutom mycket stor och på länk väger den en del. Fin men tung och stor alltså. Så här i efterhand hade jag nog gått på det nyare bandet, det som ser ut som nån slags canvas. Säkert betydligt bekvämare. Angående priset, det kan vara så att den svarta har aluminiumbezel och den blå har keramisk vilket jämnar ut kostnaden för länken. Kolla det.Hejsan, borde kanske lägga in detta i köpes men det är ni som är cheferna på Cartier så jag fiskar/frågar er istället. Hoppas det är ok.
Har velat mellan nya Santos i blått och en Caliber de diver. Valet faller på den senare, har sett att det sålts en med både länk och gummi här några gånger. Den som idag äger den eller en liknande får mer än gärna höra av sig om det finns säljtankar. Annars blir det C24:
Har hittat en blå med kalv/gummi ny, och en svart med länk beggad i bra skick till ungefär samma pris. Vad är vettigast att gå på?
Något annat jag bör ta i beaktning gällande denna modellen, är den första premiumklockan jag införskaffar (rookie)
Lika bra tycker jag.
Är denna vintage eller inte?
/B
Känns som han har en förkärlek för märket. Har sett nya bilder där han också bär Cartier.Skön bild på PG med två Cartier.
Verkar så. Korsciterar från kända svenskar-tråden:Känns som han har en förkärlek för märket. Har sett nya bilder där han också bär Cartier.
Pehr G Gyllenhammar ser ut att använda en cartier santos, på höger arm.
Jag såg TV-serien om P-G Gyllenhammar, "Sveriges mest beundrade man". Det man klart fortfarande ser är att han använder två klockor! En på varje handled. Hans favorit tycks fortfarande vara Cartier Santos.
Det var egentligen den andra frågan - var går gränsen för vintage - som jag tänkte på eftersom det i någon mån är en personlig bedömning och det därför inte är självklart i vilken tråd man ska posta i.Dessa är svåra att datera men din har den första versionen av länken så jag skulle gissa på mitten av 80-talet. Och nu till den större frågan - är det en vintageklocka? Vet inte varför men för mig går gränsen just vid 70-80-talens decennieskiftet.
Jäkla snygg! (och ja riktigt bra)
Hoppas alla hade en fin Midsommar!
30 år brukar väl användas som generell tumregel, men sedan finns det som du säger en uppsjö individuella bedömningar.Det var egentligen den andra frågan - var går gränsen för vintage - som jag tänkte på eftersom det i någon mån är en personlig bedömning och det därför inte är självklart i vilken tråd man ska posta i.
/B
PS klockan angavs som från 1990, men inget cert eller liknande så det är osäkert vad det grundar sig på.
Sääälj till mig
Den åker upp till salu inom nån vecka om jag följer min flippar trend.. PMar innan jag lägger ut denSääälj till mig
Såg att det ligger en TT Santos hos Kaplans. Auktionen avgörs i början av juli.Sääälj till mig
Gör det.Den åker upp till salu inom nån vecka om jag följer min flippar trend.. PMar innan jag lägger ut den
Tack för tips. Kikade precis.Såg att det ligger en TT Santos hos Kaplans. Auktionen avgörs i början av juli.
En något annorlunda Santos..
Där ligger man tyvärr i lä... Galen.En något annorlunda Santos..
Å fy fan, jag som precis ätit lunchTack för tips. Kikade precis.
Den var bra smutsig!
Carre 29?Skickade just ett spontanbud på denna ocj vann. På mitt maxbud såklart... Känner mig skeptisk till Thesalesroom. Tycker alltid jag betalat max...
Men den ser fräck ut
Ja det hoppas jagCarre 29?
Skickade just ett spontanbud på denna ocj vann. På mitt maxbud såklart... Känner mig skeptisk till Thesalesroom. Tycker alltid jag betalat max...
Men den ser fräck ut
Tack! Tyckte det också Hoppas den är så bra jag tror.Skitfet!!
Grymt cool!Ja det hoppas jag