Grymma! Stort grattis till två fina!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Grymma! Stort grattis till två fina!
Grym! Kul att skicket var så bra som man vågade hoppas. GrattisEfter att ha suktat efter en Carrée i tvåton bra länge har jag nu fått tag i en. Får tacka @Aurum än en gång för tipset och hjälpen.
![]()
Verkligen. Tack!Grym! Kul att skicket var så bra som man vågade hoppas. Grattis![]()
Mumma!Efter att ha suktat efter en Carrée i tvåton bra länge har jag nu fått tag i en. Får tacka @Aurum än en gång för tipset och hjälpen.
![]()
Nice!Efter att ha suktat efter en Carrée i tvåton bra länge har jag nu fått tag i en. Får tacka @Aurum än en gång för tipset och hjälpen.
![]()
Mycket bra skick!Efter att ha suktat efter en Carrée i tvåton bra länge har jag nu fått tag i en. Får tacka @Aurum än en gång för tipset och hjälpen.
![]()
Snyggt fångat!Efter att ha suktat efter en Carrée i tvåton bra länge har jag nu fått tag i en. Får tacka @Aurum än en gång för tipset och hjälpen.
![]()
Superfin! Dum fråga kanske men ska alltså glasringen på denna vara borstad? Det verkar ju annars vara blankpolering på de ”vanliga” caree.Sprucken lack akka spider dial![]()
![]()
![]()
Oj, det här har jag helt missat. Tur att jag går igenom Cartier-tråden sida för sida när jag missar notiser
TackSuperfin! Dum fråga kanske men ska alltså glasringen på denna vara borstad? Det verkar ju annars vara blankpolering på de ”vanliga” caree.
Ja, för de udda tavlorna. Är rätt säker på vinröd, men kommer inte ihåg hur många av de andra jag sett borstade.Tack. Det verkar vara korrekt så från fabriken, dvs att varianten finns både i borstad och blankpolerat.
Grattis! Ser riktigt fin utEfter att ha suktat efter en Carrée i tvåton bra länge har jag nu fått tag i en. Får tacka @Aurum än en gång för tipset och hjälpen.
![]()
Såg en grå på Insta med borstad faktisktJa, för de udda tavlorna. Är rätt säker på vinröd, men kommer inte ihåg hur många av de andra jag sett borstade.
Där fick du till den!![]()
Hälsningar från Fort Lauderdale
Ref.1564
Ser bra ut, tycker du specat upp bandet helt rätt. Du har mätt mellan bandhornen? Fanns ju någon som har ett udda mått @evki ? Skulle rekommenderat mörkblå men verkar inte finnas? Hade velat testa grå men har tyvärr inte det hemma så vet inte om det är en bra match.Tänkte beställa hem ett nytt band till min Tank i gulguld, har bara exotiska band så tänkte klä ner den med ett ”smooth calf leather” från Camille Fournet MTM-tjänst. Har knåpat ihop följande spec, något jag borde lägga till / ta bort? Kom gärna med input. Står och väger lite mellan vilken färg det blir också.
![]()
![]()
![]()
https://www.camillefournet.com/en/watch-band/customized-watch-strap
Väldigt fina band!Tänkte beställa hem ett nytt band till min Tank i gulguld, har bara exotiska band så tänkte klä ner den med ett ”smooth calf leather” från Camille Fournet MTM-tjänst. Har knåpat ihop följande spec, något jag borde lägga till / ta bort? Kom gärna med input. Står och väger lite mellan vilken färg det blir också.
![]()
![]()
![]()
https://www.camillefournet.com/en/watch-band/customized-watch-strap
Ser bra ut, tycker du specat upp bandet helt rätt. Du har mätt mellan bandhornen? Fanns ju någon som har ett udda mått @evki ? Skulle rekommenderat mörkblå men verkar inte finnas? Hade velat testa grå men har tyvärr inte det hemma så vet inte om det är en bra match.
Mörkblått hade nog varit fint. Finns inte just till "smooth" men såg att det fanns marinblått på bl.a. grained calf. Osäker på grå men posta gärna om du kör den kombon. Gällande bandbredd så hade jag för mig dryga 17mm så tack @evki för förtydligande. Men 17 lär bli bättre än 18 va? Om man inte ska kosta på 40 dollar till för 17.5.Ser bra ut, tycker du specat upp bandet helt rätt. Du har mätt mellan bandhornen? Fanns ju någon som har ett udda mått @evki ? Skulle rekommenderat mörkblå men verkar inte finnas? Hade velat testa grå men har tyvärr inte det hemma så vet inte om det är en bra match.
Personligen tycker jag nog att en Cartier alltid är värd rätt bandbredd. Annars så är det bättre med glipa än med det fula ihoptryckta. Finns inget värre i klockbandssammanhang än för breda band på klockor.Mörkblått hade nog varit fint. Finns inte just till "smooth" men såg att det fanns marinblått på bl.a. grained calf. Osäker på grå men posta gärna om du kör den kombon. Gällande bandbredd så hade jag för mig dryga 17mm så tack @evki för förtydligande. Men 17 lär bli bättre än 18 va? Om man inte ska kosta på 40 dollar till för 17.5.
Ja kanske bara är dumsnålt när banden redan är rätt dyra.Personligen tycker jag nog att en Cartier alltid är värd rätt bandbredd. Annars så är det bättre med glipa än med det fula ihoptryckta. Finns inget värre i klockbandssammanhang än för breda band på klockor.
Tycker definitivt det låter fel att köpa ett såpass dyrt band i fel storlek. Annars kanske man ska leta upp en annan mindre tillverkare? Denna verkar göra fina band:Ja kanske bara är dumsnålt när banden redan är rätt dyra.
Ja kanske bara är dumsnålt när banden redan är rätt dyra.
Fina band!Tycker definitivt det låter fel att köpa ett såpass dyrt band i fel storlek. Annars kanske man ska leta upp en annan mindre tillverkare? Denna verkar göra fina band:
![]()
https://www.ebay.co.uk/itm/Handmade...814550?hash=item2621805056:g:mdwAAOSwWf9dJMIH
Varit sugen själv...
Ser grymt nice ut!Fina band!
Ett alternativ är ju bespoke av ngn skicklig. Jag är som tidigare nämnts nöjd med detta från @Fredrik (Swe)
![]()