• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cartiertråden

Jag är smått intresserad av att komplettera min santos med en tank. Men jösses vilken djungel det är. Har kollat en del på Americaine, men har svårt sondera bland allt. Hur mycket kan jag få räkna med att ha i min plånbok om jag skulle vilja ha en i guld? Vilka är de olika storlekarna/måtten? När kom deras stålvariant av sagda klocka?

Hoppas frågorna är tillåtna i tråden :)

Jag är smått intresserad av att komplettera min santos med en tank. Men jösses vilken djungel det är. Har kollat en del på Americaine, men har svårt sondera bland allt. Hur mycket kan jag få räkna med att ha i min plånbok om jag skulle vilja ha en i guld? Vilka är de olika storlekarna/måtten? När kom deras stålvariant av sagda klocka?

Stål varianterna kommer i 26.6mm x45.1mm (stor) ,22.6mm wide x 41.6mm (mid) samt en liten quartz variant. Om jag inte har fel så tror jag de släpptes någon gång 2017.

För mig finns det typ två intressanta. Lite äldre batteriare i guld som är ca 22x42 mm?. Tunn och relativt smidig. Alternativt den lyxigare manuella i 26x45 mm som finns i ädelmetall.

För mig finns det typ två intressanta. Lite äldre batteriare i guld som är ca 22x42 mm?. Tunn och relativt smidig. Alternativt den lyxigare manuella i 26x45 mm som finns i ädelmetall.
Tack! Vågar en gissa hur mycket en batteridriven 22x42 kan gå loss på? Hur tidig kan en i stål vara? Har för jag läst någonstans att de började redan 95?

I väntan på extra länkbitar kan jag iaf lägga klockan runt handleden och njuta lite :D

EC41E68F-B954-4698-A248-E539A4ABB43B.jpeg

Befinner mig i USA just nu och har besökt en del pantbanker och juvelerare. Just denna fanns inne i en butik jag besökte nyss, frågade om pris - $4000............ + 7% skatt.
Watch Only.

Måste säga att de har hutlösa priser här borta i staterna när det kommer till premium klockor och pre-owned.

Befinner mig i USA just nu och har besökt en del pantbanker och juvelerare. Just denna fanns inne i en butik jag besökte nyss, frågade om pris - $4000............ + 7% skatt.
Watch Only.

Måste säga att de har hutlösa priser här borta i staterna när det kommer till premium klockor och pre-owned.

Borde visa dom chrono...
https://www.chrono24.se/cartier/santos-herren-uhr-stahlgold-datum--id8464298.htm

https://www.chrono24.se/cartier/santos-galbee--id6820059.htm

Watch Only.

Hutlösa priser hos pantbanker och juvelerare i sverige också?

Watch Only.

Eller helt fel prisbild på KS?

Eller helt fel prisbild på KS?
Vette fåglarna, men spontant tycker jag det är häftiga priser i USA på begagnat, dessutom följer oftast bara klockan med och ingen servicehistorik eller tillbehör. Samt deras larv med att om man betalar med kort så läggs det på ytterligare 3%. Det är möjligt att det är den svaga kronan som ställer till det.

Vette fåglarna, men spontant tycker jag det är häftiga priser i USA på begagnat, dessutom följer oftast bara klockan med och ingen servicehistorik eller tillbehör. Samt deras larv med att om man betalar med kort så läggs det på ytterligare 3%. Det är möjligt att det är den svaga kronan som ställer till det.

Jag känner flera som köper på KS och säljer sedan på Blocket/Chrono. Varför det är så? För att medlemmar blir påhoppade om de sätter marknadsmässiga priser här. Sjukt beteende som aldrig kan hålla i längden. Och de största gnällspikarna är de som missar tåg efter tåg och står kvar på perrongen...

Jag känner flera som köper på KS och säljer sedan på Blocket/Chrono. Varför det är så? För att medlemmar blir påhoppade om de sätter marknadsmässiga priser här. Sjukt beteende som aldrig kan hålla i längden. Och de största gnällspikarna är de som missar tåg efter tåg och står kvar på perrongen...

Well, jag tycker förvisso de flesta klockor som läggs ut här står i linje med marknaden. Chrono24 tar 6,5% av din försäljning, så när man dragit bort den skiljer det sig inte mycket.

Dessutom förstår jag har pantbanker/juvelerare i USA som i Sverige har kostnader för butik och personal. Var mer jag som ville göra ett eventuellt roligt köp.

Men Santosen med grå tavla (som mitt inlägg först handlade om) för $4000 + 7 procent skatt kändes ändå bra toppat :)

Idag dök det upp en C24 annons på en Tank LC Quartz i 18 k guld för 22 kkr. Bra pris tänkte jag och slog till. Efter en timme avbröts ordern och när jag frågade varför så svarade säljaren att klockan redan var såld. Snopet. :(

Tillbaka
Topp