• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cartiertråden

Är detta verkligen en korrekt Galbee? (Aldrig sett det versionen på datumfönstret)
upload_2019-8-23_17-28-25.png

Typ 5K USD på C24.

Reagerade på kanten som är markerad samt övergången mellan länkbitarna. Det är inte samma övergång som på länkarna som är invändigt ”vågiga”, alltså denna två bilder ned, och den är inte heller av samma typ som min nuvarande
B3F819C0-D710-444D-8289-0B44F38B1FAF.jpeg

07BC1659-16EF-4584-99C4-A8706B77A4E5.jpeg
Du hade rätt, såklart lättast att se på insidan eller vid låset men går ju även att då se på sidan av länken.

Ny länk är väl trevligt, men vet inte om den har någon mikrojustering. Skulle säga att priset är ok, men man kan hitta bättre köp. Frågan är bara hur länge man behöver leta.
Ja i det här fallet tycker jag nog bara att det är en fördel om länken är bytt så slipper man en trött länk med 27 år på nacken. Får fundera på saken. Tack för input!

Automatiska Galbee har datumfönster där. Sedan om den tavlan är ok eller ej vet jag inte.
Datumskivan ska väl också vara vinklad? Är den iaf på min automatiska galbee XL
IMG_20190613_190504_626.jpg
Ja precis, själva datumfönstret är ju ok så klart! Men det var datumskivan jag menade oxå. Har sett den vinklad åt två olika håll (baserad på om det är xl eller dam version tror jag) men aldrig tidigare ett rakt datum.

E2AFA554-936B-49AC-83E8-61E42BD5A788.png
Ny Traderaannons. Jag får dålig magkänsla, men jag kan inte säga exakt varför. Har varit i kontakt med säljaren och papper saknas. Vad tror ni?

Tillbaka
Topp