Tycker det ser ovanligt bra ut?Ny Traderaannons. Jag får dålig magkänsla, men jag kan inte säga exakt varför. Har varit i kontakt med säljaren och papper saknas. Vad tror ni?![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tycker det ser ovanligt bra ut?Ny Traderaannons. Jag får dålig magkänsla, men jag kan inte säga exakt varför. Har varit i kontakt med säljaren och papper saknas. Vad tror ni?![]()
Så jävla bra.Inte brukscartier![]()
.
Det är samma klocka som säljaren annonserade ut för ett tag sedan.Ny Traderaannons. Jag får dålig magkänsla, men jag kan inte säga exakt varför. Har varit i kontakt med säljaren och papper saknas. Vad tror ni?![]()
Den här har varit på forumet ett tag men trillade över till mig idag
![]()
Lite sugen blir man allt.Ny Traderaannons. Jag får dålig magkänsla, men jag kan inte säga exakt varför. Har varit i kontakt med säljaren och papper saknas. Vad tror ni?![]()
Lite sugen blir man allt.
Hur ligger kvartsarna jämfört med ex ETA-tanksen i pris? Någon som vet?![]()
Nej, jag har inte frågat om felet. Utgår ifrån att säljaren testat att byta batteri och att verket inte fungerar. Om allt var ok i övrigt så tror jag att 25k ett rimligt pris, även om verket måste fixas. Tror jag litar på magkänslan och avstår den här gången.Fick också dålig magkänsla, men vet inte varför.
Har du fått reda på vad som är fel på klockan? Låter som det är mer än ett batteribyte?
Nej, jag har inte frågat om felet. Utgår ifrån att säljaren testat att byta batteri och att verket inte fungerar. Om allt var ok i övrigt så tror jag att 25k ett rimligt pris, även om verket måste fixas. Tror jag litar på magkänslan och avstår den här gången.
Inte brukscartier![]()
.
Ja, den är fantastiskt vacker, och vilket klockparadigm den ändå är med och står för. En klocka jag aldrig tänkt sälja men otroligt nog nu står inför att kanske släppa. Har en eventuell deal på annan häftig Cartier jag skulle vilja prova och då kommer likvider behövas. Å andra sidan kommer jag väl aldrig på tag på liknande igen så vi får se hur fan det ska bliSå jävla bra.
Har en liten tanke/dröm att om jag tar mig till att bli Gripenpilot, ha en sådan där som flygarklocka. (Om man nu skulle få ta med den upp i cockpit).
Ja visst är det. Galet hög nivå sista veckan.Många nya fina santos i tråden, kanske lägge för en santos gtg!
![]()
Det är en fröjd att bläddra genom trådenJa visst är det. Galet hög nivå sista veckan.
Hur mkt ska du ha?Ja, den är fantastiskt vacker, och vilket klockparadigm den ändå är med och står för. En klocka jag aldrig tänkt sälja men otroligt nog nu står inför att kanske släppa. Har en eventuell deal på annan häftig Cartier jag skulle vilja prova och då kommer likvider behövas. Å andra sidan kommer jag väl aldrig på tag på liknande igen så vi får se hur fan det ska bli![]()
Citerar mig själv här.Hur mkt ska du ha?
Kollat på en sådan tidigare, lite kul.
Du köpte ju precis? Riktigt feltänk, utöka istJa, den är fantastiskt vacker, och vilket klockparadigm den ändå är med och står för. En klocka jag aldrig tänkt sälja men otroligt nog nu står inför att kanske släppa. Har en eventuell deal på annan häftig Cartier jag skulle vilja prova och då kommer likvider behövas. Å andra sidan kommer jag väl aldrig på tag på liknande igen så vi får se hur fan det ska bli![]()
Det stämmer. Men har fått möjlighet att köpa vad jag tror är en riktigt fin helguldare och tyvärr räcker pengapungen till bara en.Du köpte ju precis? Riktigt feltänk, utöka ist
Tjena!
Håller på med lite research av olika Santos modeller. Någon som vet någon bra sida/artikel som kan belysa lite skillnader på modeller/årgångar?![]()
Ok tack för svar!Det finns ingen sådan sida vad jag vet. Använd forumets sökfunktion och sök enbart i denna tråd med relevanta sökord så kommer du på massor av bra info.
Riktigt snyggTrevlig helg!
![]()
Någon här som har koll på urverket i en Santos Galbee 24mm från 87? Är en automatisk. Allt från ref så jag kan leta själv till faktadump mottages tacksamt. Framförallt nyfiken på power reserve och hur snabbt man kan förvänta sig att den ”drar upp sig”...
Nä, har inte koll. Tror det är ETA. Power reserve är nog väldigt individuellt på en så gammal klocka med oklar historik. ”Hur snabbt den drar upp sig” förstår jag inte?
Jaha. Såna mätningar har jag aldrig sett göras.Tack för svar! Ja lite så jag tänker också. ”Hur snabbt den drar upp sig” = hur länge behöver man ha den på armen från stillastående till ”fullt uppdragen”
Det kan säkert vara pga smuts. Jag skulle skölja den i varmt vatten samt trycka till den samtidigt och se om den fjädrar ut. Sedan hade jag fortsatt motionera den lite för att få ut så mycket smuts som möjligt. Eller låta den ta en vända i UL också.Nån som har haft problem med att denna fastnat ?![]()