• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cartiertråden

Ja! skulle nog säga en tia till. Som vanligt, beroende på skick och tillbehör.
Verkar spreta ngt jävulskt. Jag tänker 60-65 för en bra utan tillbehör och servicehistorik. Kan tänka mig 75 för en svinbra fullset, men då verkligen sylvass..
Var nära att nypa en billigt men sedan insåg säljaren att den var herr... :(

Senast ändrad:
Dåligt utbud, men en fulpolerad för 75’ är dyrt. Hade definitivt avvaktat auktioner runt om i världen.
Håller helt med. Menade bara att jag inte såg någonting under det vid första anblick. Auktioner är absolut the way to play. Handlare tar ju (såklart) löjliga priser. Såg några för 90+ på sidan 2 av 3. Pax inte.

Vad har du för size på handleden? Tyckte large upplevdes stor trots 18cm handled men såg bra ut på dig. Visserligen var bandet stenhårt i butik så formade sig ej så bra.
16,5 och bandet hade jag använt i ett par timmar så fortfarande relativt hårt. =) Jag försöker placera tanken strax under handledskulan där (som jag läst mig till här!?) en tank ska sitta. Och jag tycker den krymper på handleden när man använder den till vardags, som på bilden till en svart hoodie. Testa ett par gånger till och känn efter, jag tror jag klämde på den i olika butiker vid 4- 5 tillfällen innan köp. Hade också funderingar om storleken efter att tidigare ägt en "klassiskt" sizad must de cartier tank.

Äntligen medlem i Santos-klubben. Fan vad bra den är.

7A3BBC08-AEA5-4C7D-95D0-BE61446FFBA7.jpeg

474263FA-F3B5-4FBD-8AEF-0D85AF0C37EE.jpeg
Magisk. Har du lust att ange handledsstorlek samt ref nummer/diameter?

16,5 och bandet hade jag använt i ett par timmar så fortfarande relativt hårt. =) Jag försöker placera tanken strax under handledskulan där (som jag läst mig till här!?) en tank ska sitta. Och jag tycker den krymper på handleden när man använder den till vardags, som på bilden till en svart hoodie. Testa ett par gånger till och känn efter, jag tror jag klämde på den i olika butiker vid 4- 5 tillfällen innan köp. Hade också funderingar om storleken efter att tidigare ägt en "klassiskt" sizad must de cartier tank.
Tror de flesta förespråkar precis ovanför knölen. Tycker även ditt band ser löst ut.

Har varit inställd på att jag vill ha small versionen (som jag inte testat än dock) men kanske får ge large några provningar till

Magisk. Har du lust att ange handledsstorlek samt ref nummer/diameter?

Visst är den! Mina handleder mäter ca 17cm. Klockan är en Santos Carrée ref. 2961, 29x29mm i diameter. (I behov av en extra länkbit btw, om någon sitter på en så får ni gärna dra ett PM :) )

Svårt med jämförelser, men bärs ungefär som en 5-siffrig DJ. Även om urtavlan kan upplevas som liten initialt så är ändå närvaron på handleden alldeles perfekt. Slängde på min SD 116600 efter att ha burit Santosen i några timmar, den upplevdes som närmast grotesk i jämförelse.

Hejsan!

Någon i Stockholmsområdet som har kunskap och möjlighet att laga en Basculante? Den går inte att vrida upp längre, den har liksom fastnat på något sätt.

Tack på förhand,

Fabian

Cool tavla. Svårt att avgöra från bildern. Men tkr länken ser ganska polerad ut? Huvud på skruvarna är nästan bortpolerade? Men kanske bara är ljuset som spökar.
Ska vara så på galbee.

Eller åtminstone kan vara. Går tydligen justera det där på carre iaf. De galbee jag ser är oftast släta.

Edit: fattade fel. ser också huvudet du menade nu.

Tillbaka
Topp