• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cartiertråden

Känner mig väldigt nöjd över att ha drabbats av Santos-febern

750B2954-A446-42A6-9160-DA65A3BA13A8.jpeg

Hej hallå. Jag behöver hjälp att förstå Cartiers modell Tank Louis REF: W1529756 YG. Jag gillar modellen och den sitter väldigt fint på handleden och är vad jag är ute efter MEN det är ju kvarts och den kostar ny runt 100k hos Rob Engstrom. Jag har aldrig tittat på kvarts och nu är jag nyfiken att höra vad ni tycker? Bra? Dåligt? Jag har försökt läsa om urverket vilket jag tror är "ETA 120" rätta mig om jag har fel - men jag hittar ingenting. Tacksam för all hjälp och input

Hej hallå. Jag behöver hjälp att förstå Cartiers modell Tank Louis REF: W1529756 YG. Jag gillar modellen och den sitter väldigt fint på handleden och är vad jag är ute efter MEN det är ju kvarts och den kostar ny runt 100k hos Rob Engstrom. Jag har aldrig tittat på kvarts och nu är jag nyfiken att höra vad ni tycker? Bra? Dåligt? Jag har försökt läsa om urverket vilket jag tror är "ETA 120" rätta mig om jag har fel - men jag hittar ingenting. Tacksam för all hjälp och input
Har själv inget emot kvarts speciellt när det saknas sekundvisare så man slipper "tickandet". Tycker att en Tank varken ska ha sekundvisare eller datum. Mitt tips är att leta upp en lite äldre variant till betydligt mindre pengar. Tipsades om två kvartsare senaste dagarna för 25 och 27' på Tradera och chrono24. Har själv en manuell som jag trivs bra med.
IMG_20190823_100917.jpg

Funderar lite på denna: https://www.kaplans.se/sv/auktioner/3617/vara/1569902
0

1

Kommer med originalband + viklås.
2

Vad tror ni? @Aurum?

Jag kan tala för denna, köpte en i 18k helguld förra hösten och vilket bak köp.
33mm, batteri, och läderband på det. Du hör ju, var inget som direkt växte på handleden.
Rekommenderar ingen kille att köpa denna. Däremot var den riktigt fin på en kvinna :)

Den va dessutom svårsåld trots 18k solid m. Tillbehör

Har själv inget emot kvarts speciellt när det saknas sekundvisare så man slipper "tickandet". Tycker att en Tank varken ska ha sekundvisare eller datum. Mitt tips är att leta upp en lite äldre variant till betydligt mindre pengar. Tipsades om två kvartsare senaste dagarna för 25 och 27' på Tradera och chrono24. Har själv en manuell som jag trivs bra med.
IMG_20190823_100917.jpg
Tack! ser väldigt fin ut, manuell är ju väldigt trevligt dessutom - viken referens har din Tank?

Jag kan tala för denna, köpte en i 18k helguld förra hösten och vilket bak köp.
33mm, batteri, och läderband på det. Du hör ju, var inget som direkt växte på handleden.
Rekommenderar ingen kille att köpa denna. Däremot var den riktigt fin på en kvinna :)

Den va dessutom svårsåld trots 18k solid m. Tillbehör
Mja, en av mina favoritklockor är en Movado på 28mm, så jag är helt klart van vid mindre klockor. Har dock span på en annan klocka som lockar mer på samma auktion, så får se vad som händer! Helt klart en smula 90-tal över den.

Mja, en av mina favoritklockor är en Movado på 28mm, så jag är helt klart van vid mindre klockor. Har dock span på en annan klocka som lockar mer på samma auktion, så får se vad som händer! Helt klart en smula 90-tal över den.

Amen dåså, då kanske den funkar för Dig. Jag blev duktigt besviken iallafall, hade föreställt mig att den skulle sitta som en 34mm Omega vintage ungefär.. - Inte ens i närheten.

@nöt
Absolut.
Men just Cartier Cougar är riktigt liten.

Den kan inte ens jämföras med santos på länk eller tank solo Large läder..

Cartier Cougar tycker jag rätt igenom är ett damur, rätt feminin look har den också med lite eftertanke.

Hursomhelst, Alla tycker olika och det är en smaksak, jag höjer bara fingret och säger - prova den först om möjlighet finns.

Inte riktigt så man räknar, men visst är det inte speciellt ekonomiskt att momsa begagnade klockor.
Självklart kan man ju använda den som en prisindikation, men är man ute efter att köpa så är det ju över 20k man får betala för denna.

Är väl alltid billigare klockor i tex Hongkong jämfört med Europa, men blir sällan billigare som Svensk i slutändan pga avgifterna. Då tycker jag kanske att man ska ha med det i prisindikstionen att de ligger lite lägre i pris också.

Alltid samma sak när man lägger upp auktionsresultat här.

Hur menar du? Har svårt bara att dra motargument till en säljare att "det gick en i USA för 15.7" för det är ointressant då alla avgifter ska läggas på så att man i slutändan hamnar på + - 0 mer eller mindre.

Kanske dags att acceptera att priserna numera ligger på runt 20 för en i bra skick.

Klockan var dock fin och kul för köparen och den som befann sig i USA som gjorde en fin deal. Dock ska vi inte missa att den var watch Only, hade nog mycket väl kunnat slutat högre m. Tillbehör/fullset.

Tillbaka
Topp