Rille
Silver
Grattis. Lite pengar och mycket klocka!Som ett litet exempel på vad man kan få dessa för så fick jag hem denna för 13800kr exkl. frakt & moms. Ingen servicehistorik o inga tillbehör.
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Grattis. Lite pengar och mycket klocka!Som ett litet exempel på vad man kan få dessa för så fick jag hem denna för 13800kr exkl. frakt & moms. Ingen servicehistorik o inga tillbehör.
![]()
Inte för att jag lär sälja denna på riktigt länge men nja, känns som att den är värd några lappar till. Det hör kanske inte till vanligheterna att få en i det här skicket för 13,8’ men om man som Aurum säger är lite tålmodig så går det. Hade turen att inte ens behöva leta så länge. Den låg inlagd som 24mm så man får vara lite bred i sina sökningar.. och du säljer för 14' jämt sedan när det är dags hoppas vi?
Skämtåsido, bra köp och fin klocka.
Som ett litet exempel på vad man kan få dessa för så fick jag hem denna för 13800kr exkl. frakt & moms. Ingen servicehistorik o inga tillbehör.
![]()
Grymt! Stort grattis! TTn Santos är så bra!Som ett litet exempel på vad man kan få dessa för så fick jag hem denna för 13800kr exkl. frakt & moms. Ingen servicehistorik o inga tillbehör.
![]()
Har du bra koll på vad en must tank i det där skicket brukar gå för?Tror precis som jag uppfattar dig att det var länken som var problemet för mig. Tavlan är mumsig och säkert mycket av anledningen till att jag köpte denna:
![]()
/B
Samma på min Basculante. Skruvade bort.
Duger det nCartier använder skruvade stift ja, bara att skruva.
Hur visste du att den inte var 24mm?Inte för att jag lär sälja denna på riktigt länge men nja, känns som att den är värd några lappar till. Det hör kanske inte till vanligheterna att få en i det här skicket för 13,8’ men om man som Aurum säger är lite tålmodig så går det. Hade turen att inte ens behöva leta så länge. Den låg inlagd som 24mm så man får vara lite bred i sina sökningar![]()
Såg det på proportionerna och att den hade datum (vilket 24mm-varianterna inte har om jag minns rätt). 24mm har även ett ”brett” visarcentrumHur visste du att den inte var 24mm?![]()
Nice!Såg det på proportionerna och att den hade datum (vilket 24mm-varianterna inte har om jag minns rätt). 24mm har även ett ”brett” visarcentrum![]()
Bra koll är nog en överdrift. Priserna och skicket spretar rejält och hänger inte alltid ihop. Min erfarenhet från när jag har tittat är att detverkar som man kan ha lite tur och hitta någon i fint skick för enstaka tusenlappar. Letar man efter specifik tavla e.d. och inte vill leta alltför länge får man nog ofta punga ut 7-8'. Sen finns det en del varianter som drar iväg till det dubbla eller mer.Har du bra koll på vad en must tank i det där skicket brukar gå för?
Go small, av dessa två.(min subjektiva tanke så klart). Hoppas du kommer till skott, fina klockor vilket som.Cartier tank solo small i exakta mått, får nog svänga förbi Cartierbutiken i helgen.
*Fortsättning av tidigare inlägg.
![]()
![]()
Vilka har emalj? Årgångar? Sorry om det avhandlats redan...Blir ett helt annat ljus i tavlan när det är emalj
![]()
Tänk på att den är helt platt så den bärs ännu större än dina i papperCartier tank solo small i exakta mått, får nog svänga förbi Cartierbutiken i helgen.
*Fortsättning av tidigare inlägg.
![]()
![]()
Har 17 cm handleder. Tyckte efter ett tag att Solo Large var för stor för mig. Nu har jag en Tank Normale med de klassiska måtten 23x30 som känns bättre. Bjussar på några bilder. Jag tycker fortfarande Solon ser ok ut storleksmässigt på bild men kändes som sagt var för stor.Grabben pysslar och då får man underhålla sig själv. Cartier Tank Solo Large med exakta mått, borde sitta som ett smäck (handled 17,5 cm)Lägger nog en beställning snart! Eller ska man sikta på en small? Får nog pyssla en modell till...
![]()
Har 17 cm handleder. Tyckte efter ett tag att Solo Large var för stor för mig. Nu har jag en Tank Normale med de klassiska måtten 23x30 som känns bättre. Bjussar på några bilder. Jag tycker fortfarande Solon ser ok ut storleksmässigt på bild men kändes som sagt var för stor.
![]()
![]()
Är inte säker här, de har säkert sålts samtidigt med olika tavlor. Min är uttagen 1985 enligt certVilka har emalj? Årgångar? Sorry om det avhandlats redan...
Tank solo small är likande i storlek har jag för mig. Typ 24x30. Testat den?Har 17 cm handleder. Tyckte efter ett tag att Solo Large var för stor för mig. Nu har jag en Tank Normale med de klassiska måtten 23x30 som känns bättre. Bjussar på några bilder. Jag tycker fortfarande Solon ser ok ut storleksmässigt på bild men kändes som sagt var för stor.
![]()
![]()
Nej, ville ha något i ädelmetall.Tank solo small är likande i storlek har jag för mig. Typ 24x30. Testat den?
Grymt stilfullt!Drog på ett grönt band. Blev rätt okej
![]()
Blev schysst!Drog på ett grönt band. Blev rätt okej
![]()
Liiiiiite mer än ”rätt okej”...Drog på ett grönt band. Blev rätt okej
![]()
"rätt" beslutat. Kommer bli superfint.Som följetång av egengjorda pappersmallar besökte jag idag Cartier.
Small:
![]()
![]()
Large:
![]()
![]()
![]()
Ronde Solo 36mm:
![]()
![]()
Summering:
Small sitter bäst och glider in under manschetten, Large blir lite lätt som en tippbräda pga. storleken, men den ser bra ut ovanifrån, den glider dock inte in under min manschett. Ronde solo ser väldigt stor ut pga rund vit tavla, fin i övrigt.
Kvinnan på Cartier ville såklart att jag skulle ha Large men hon får väl skit om jag kommer tillbaka och klagar efter att ha köpt en Small på hennes inrådan. Som nybliven tvåbarnsfar känns Small helt rätt, lägger en beställning från Monaco idag! Kan tillägga att klockan kommer användas till kostym och slips i jobbet.
Då har jag förstått rätt alltså. Kanske ska sätta sig och börja leta ordentligt. Frågan är bara om man ska ha en manuell eller kvarts...Bra koll är nog en överdrift. Priserna och skicket spretar rejält och hänger inte alltid ihop. Min erfarenhet från när jag har tittat är att detverkar som man kan ha lite tur och hitta någon i fint skick för enstaka tusenlappar. Letar man efter specifik tavla e.d. och inte vill leta alltför länge får man nog ofta punga ut 7-8'. Sen finns det en del varianter som drar iväg till det dubbla eller mer.
/B
Väldigt bra slutresultat! Vad är det för referens på klockan?Drog på ett grönt band. Blev rätt okej
![]()
Helt rätt val! Och en Tank funkar till absolut allt! Ser grymt ut till "jeansåtisha". Funkar grymt till läderjacka. Vad som helst!Som följetång av egengjorda pappersmallar besökte jag idag Cartier.
Small:
![]()
![]()
Large:
![]()
![]()
![]()
Ronde Solo 36mm:
![]()
![]()
Summering:
Small sitter bäst och glider in under manschetten, Large blir lätt som en tippbräda pga. storleken, men den ser bra ut ovanifrån, den glider dock inte in under min manschett. Ronde solo ser väldigt stor ut pga rund vit tavla, fin i övrigt.
Kvinnan på Cartier ville såklart att jag skulle ha Large men hon får väl skit om jag kommer tillbaka och klagar efter att ha köpt en Small på hennes inrådan. Som nybliven tvåbarnsfar känns Small helt rätt, lägger en beställning från Monaco idag! Kan tillägga att klockan kommer användas till kostym och slips i jobbet.