Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jäkligt grymt skick, klart bättre än min. Bandet är kanske inte jättrebra, men finns klart sämre. Grattis till en riktigt bra klocka som är lite overkligt tunn.Så då! Smygsuktat efter Cartier i åratal men alltid tänkt att jag inte skulle trivas. Tror det blir bra! Lägg ej märke till bandet, väntar på ett cordovan. Ska också hitta en pyssling som äger en sån djävulskt liten mejsel.
![]()
Jäklar vad bra! Grattis!Så då! Smygsuktat efter Cartier i åratal men alltid tänkt att jag inte skulle trivas. Tror det blir bra! Lägg ej märke till bandet, väntar på ett cordovan. Ska också hitta en pyssling som äger en sån djävulskt liten mejsel.
![]()
Ja bandet är inte riktigt så illa som det ser ut på bild. Men finns bättre.Jäkligt grymt skick, klart bättre än min. Bandet är kanske inte jättrebra, men finns klart sämre. Grattis till en riktigt bra klocka som är lite overkligt tunn.
Är du säker på det? Såg skarp ut på de bilder jag sett. Lägg gärna upp fler.Ja bandet är inte riktigt så illa som det ser ut på bild. Men finns bättre.
Sitter och jämför tjockleken mot dd nu. Så sjukt olika klockor.
Tycker den ser skarp och fin ut. Har nog fått sig en eller två poleringar under sin livstid men har fortfarande fina former.
Iofs inte säker, vet ju inte hur en ny såg ut. Bara inbillade mig att den skulle ha fasningar ala royal oak? Ska se om jag får till någon bild i mörkret.Är du säker på det? Såg skarp ut på de bilder jag sett. Lägg gärna upp fler.
Är du säker på det? Såg skarp ut på de bilder jag sett. Lägg gärna upp fler.
Av vad jag kan se tror jag inte den är polerad, men jag vet inte heller säkert. Vet bara att Cartiers servicecenter inte har kunnat finpolerat och därför ser din ruskigt fin ut. Har du hittat någon finare när du sökt? Denna har lite ålder nu så du bör minst se lite oxidation i den borstade ytan. Gravyren på boettlocket bör vara riktigt vass.
Den ser inte polerad ut. Om den nu skulle vara polerad så är det väldigt bra gjort. Mycket fin!
Gravyren bak är skarp.Av vad jag kan se tror jag inte den är polerad, men jag vet inte heller säkert. Vet bara att Cartiers servicecenter inte har kunnat finpolerat och därför ser din ruskigt fin ut. Har du hittat någon finare när du sökt? Denna har lite ålder nu så du bör minst se lite oxidation i den borstade ytan. Gravyren på boettlocket bör vara riktigt vass.
Riktigt fin, grattis.Gravyren bak är skarp.
Oxidation är jag nog för dåligt insatt i för att kunna svara på. Överlåter det med en halvrisig bild.
![]()
![]()
Gillar både santos dumont och carree oerhört. Kittlas av tanken att med en carree även kunna bära den på läder, för att variera. Går det och är det någon som testat? Någon bild? Hur svårt är det att byta band?
Oh yes, det går men kostar på. Min burgundy har enligt tidigare ägare hoppat mellan lite olika läders, och precis som du säger evki, det syns på boetten...Svårare än man tror då stiftarna ska tryckas ut varje gång man vill byta band och det finns risk att repa boetten.
I mitt tycke tappar Carreé sin charm utan länk - skruvarna är halva grejen med klockan. Dumont i helguld/platina är mycket bättre på läder.
Finns Dumont i vitguld? Finns ju några ovanliga i wg, du har väl en tank om jag minns rätt?Svårare än man tror då stiftarna ska tryckas ut varje gång man vill byta band och det finns risk att repa boetten.
I mitt tycke tappar Carreé sin charm utan länk - skruvarna är halva grejen med klockan. Dumont i helguld/platina är mycket bättre på läder.
Tackar! Japp, eller den ska vara 27. Inte mätt än.Riktigt fin, grattis.
Storlek? 27 mm?
Är väl inga kvalitetsmejslar då dem kostar 30 pix men jag tycker de duger, använder dem till min Tank. https://www.ebay.com/itm/WATCHMAKER...e=STRK:MEBIDX:IT&_trksid=p2057872.m2749.l2649Så då! Smygsuktat efter Cartier i åratal men alltid tänkt att jag inte skulle trivas. Tror det blir bra! Lägg ej märke till bandet, väntar på ett cordovan. Ska också hitta en pyssling som äger en sån djävulskt liten mejsel.
![]()
Nice, tack. Men tror inte jag kan vänta så länge på att dom ska skeppas hitÄr väl inga kvalitetsmejslar då dem kostar 30 pix men jag tycker de duger, använder dem till min Tank. https://www.ebay.com/itm/WATCHMAKERS-WATCH-SCREWDRIVER-SET-OF-5-REPAIR-SERVICE-TOOL-NEW/300518193466?ssPageName=STRK:MEBIDX:IT&_trksid=p2057872.m2749.l2649
När jag äntligen fick mina skruvmejslar så visade det sig att skruvarna sitter så hårt att jag ändå får lämna in till uris. Undra om de använt loctite?Nice, tack. Men tror inte jag kan vänta så länge på att dom ska skeppas hit![]()
Värm med en fön.När jag äntligen fick mina skruvmejslar så visade det sig att skruvarna sitter så hårt att jag ändå får lämna in till uris. Undra om de använt loctite?![]()
Finns Dumont i vitguld? Finns ju några ovanliga i wg, du har väl en tank om jag minns rätt?
Om det varit min 1000 kr Roamer hade jag gjort det men den här klockan är för dyr. Kör det säkra före det osäkra.Värm med en fön.
Ojojoj vad bra den är! Stort grattis! Den som ngn här knep efter Aurums tips?Så då! Smygsuktat efter Cartier i åratal men alltid tänkt att jag inte skulle trivas. Tror det blir bra! Lägg ej märke till bandet, väntar på ett cordovan. Ska också hitta en pyssling som äger en sån djävulskt liten mejsel.
![]()
Mycket bra!! Ser väldigt skarp utCarrée.
![]()
Väldigt skarp och fin.Mycket bra!! Ser väldigt skarp ut![]()
Så då! Smygsuktat efter Cartier i åratal men alltid tänkt att jag inte skulle trivas. Tror det blir bra! Lägg ej märke till bandet, väntar på ett cordovan. Ska också hitta en pyssling som äger en sån djävulskt liten mejsel.
![]()
Tackar! Det stämmer.Ojojoj vad bra den är! Stort grattis! Den som ngn här knep efter Aurums tips?