Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Var och köpte mig verktyg men banden var såklart för tjocka...
![]()
Ledsen och säga det grabben, men den där bergeonsatsen är tvärfake.Var och köpte mig verktyg men banden var såklart för tjocka...
![]()
Oxid? Tandkräm, men all polering tar bort material så gäller att ta det försiktigt.Någon som har tips på hur man putsar upp ett pläterat must de Cartier spänne?
Är detta oxid eller bortskavt?Oxid? Tandkräm, men all polering tar bort material så gäller att ta det försiktigt.
Tycker det ser ut som oxid, vet dock inte vad det är för material under guldet?Är detta oxid eller bortskavt?
![]()
Får testa lite sen. Har inte forskat så vet inte vad det är under. Tänkte att det var silver, som på klockorna.Tycker det ser ut som oxid, vet dock inte vad det är för material under guldet?
Det rödaktiga är nog oxid, kan vara så att det som ser kallare ut i färgen där spännet böjer är genomslitet. Har ett spänne här hemma men har inga stämplar så misstänker fake. Även lätt som aluminium ungefär.Får testa lite sen. Har inte forskat så vet inte vad det är under. Tänkte att det var silver, som på klockorna.
Det rödaktiga är nog oxid, kan vara så att det som ser kallare ut i färgen där spännet böjer är genomslitet. Har ett spänne här hemma men har inga stämplar så misstänker fake. Även lätt som aluminium ungefär.
Även dålig finish:Cartier förgyllda spänne och äldre stålspänne hade inga stämplar så ditt är nog äkta.
https://www.ebay.de/itm/TOP-ANGEBOT...0-18-KARAT-GELBGOLD-BOX-PAPIERE-/264449735766
Vill inte bedöma skicket men tänker att mycke billigare än så här blir det nog inte...
https://www.ebay.de/itm/TOP-ANGEBOT...0-18-KARAT-GELBGOLD-BOX-PAPIERE-/264449735766
Vill inte bedöma skicket men tänker att mycke billigare än så här blir det nog inte...
Verkar som så?Haha såld redan?
Även dålig finish:
![]()
![]()
![]()
![]()
Kändes spontant som att priset var bra så inte konstigt såvida den inte är helt skrot. En safir hit eller dit går ju alltid att lösa. Undra om vi får se den här?Haha såld redan?
Tråkigt skick med borstade skruvskallar och sliten länk, men priset var rimligt. För mig hade däremot skicket gjort att det aldrig skulle varit aktuellt.Kändes spontant som att priset var bra så inte konstigt såvida den inte är helt skrot. En safir hit eller dit går ju alltid att lösa. Undra om vi får se den här?
Det rödaktiga är nog oxid, kan vara så att det som ser kallare ut i färgen där spännet böjer är genomslitet. Har ett spänne här hemma men har inga stämplar så misstänker fake. Även lätt som aluminium ungefär.
Vad tror ni om den här rackarn då?Cartier förgyllda spänne och äldre stålspänne hade inga stämplar så ditt är nog äkta.
Ni som har en Santons med gamla synliga spännet, vilken omkrets på handleden funkar en länk med 22 bitar? Får intrycket att om man som jag har 17 cm räcker det men vill vara säker.
Edit: frågan gäller en Carree, om det nu är någon skillnad mot en Galbee med samma spänne, men det borde det väl inte vara?
Ni som har en Santons med gamla synliga spännet, vilken omkrets på handleden funkar en länk med 22 bitar? Får intrycket att om man som jag har 17 cm räcker det men vill vara säker.
Edit: frågan gäller en Carree, om det nu är någon skillnad mot en Galbee med samma spänne, men det borde det väl inte vara?
Jag har 18cm med alla länkbitar monterade och ett snäpp in på microjusteringen. Bär även klockan över knölen.
funkar lätt! Edit, har 21 på min och sitter som ett smäck på min 17 arm. Obs, jag bär den en bit upp på armen..Ni som har en Santons med gamla synliga spännet, vilken omkrets på handleden funkar en länk med 22 bitar? Får intrycket att om man som jag har 17 cm räcker det men vill vara säker. Ska inte vara något problem alls.
Vad tar den för bredd? Kan tipsa om LS Italian Accessories på Ebay för ostoppade krokoband.Äntligen nytt band på Tanken. Från svart till brunt, vilket för mig är mer användbart då majoriteten av skorna har den färgen. Skruvarna satt hårt så det blev att få proffesionellt hjälp med bytet. Bandet är från Fluco, tack för tips @bernoulli. Tyvärr lite för stoppat i mitt tycke, hade gärna fått vara tunnare. Men inte helt lätt att hitta vettigt prissatta 17/16 band i kortare längd.
![]()
Santos Galbee XL, borde hitta ref nummer snabbt om du söker. Den är 32 mm bred och är rätt lång bandhorn till bandhorn. Borde sitta bra.Vad är rimligt att pröjsa för en santos 2823 i bra skick idag? Finns det några andra ref. för oss med grova handleder som jag ska kika på?
Personligen gillar jag inte nya referensen, tycker glasringen känns off när den "integrerar" med länken samt boetten upplevs väldigt bred.
bifogad ws på Medium på min 19cm handled.
![]()
Yes var XL jag tänkte på. Santos 100 känns sval för mig, avviker från de klassiska proportionerna.Santos Galbee XL, borde hitta ref nummer snabbt om du söker. Den är 32 mm bred och är rätt lång bandhorn till bandhorn. Borde sitta bra.
Edit, var ju den du nämnde... Finns ju även Santos 100 i några olika storlekar men tycker inte de är så snygga.