Hans svar:Verkan den eller rolexen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hans svar:Verkan den eller rolexen.
Slösa inte tid på honom.Hans svar:
Hur är sizen på basculante kontra en Cartier tank solo large/small?Så var man med Basculante igen, denna gång kvarts. Väldigt trivsam storlek måste jag säga.
![]()
![]()
Hur gillar du den kontra den större manuella?Så var man med Basculante igen, denna gång kvarts. Väldigt trivsam storlek måste jag säga.
![]()
![]()
Grattis! Sitter jättefint på dig.Så var man med Basculante igen, denna gång kvarts. Väldigt trivsam storlek måste jag säga.
![]()
![]()
Gjorde en liknande jämförelse när jag bestämde mig för Basculante. Citerar mig själv:Hur är sizen på basculante kontra en Cartier tank solo large/small?
Efter en storleksjämförelse av Tank Solo Small och Large landade jag i slutsatsen att jag, åtminstone just nu, kände att Small var något liten men Large något stor och jag var inte helt såld på proportionerna. [...] Detta är kvartsversionen i den mindre storleken (~24x35 mm), vilket gör den marginellt smalare än Tank Solo Small men ungefär lika lång som Large. [...]
![]()
![]()
Grymt tack!Grattis! Sitter jättefint på dig.
Gjorde en liknande jämförelse när jag bestämde mig för Basculante. Citerar mig själv:
Håller med ang. storleken på de två, tror vi har ganska likn. storlekar på handled.Grattis! Sitter jättefint på dig.
Gjorde en liknande jämförelse när jag bestämde mig för Basculante. Citerar mig själv:
Finns Basculantes i guld. Här den lite slankare 90-talaren.Håller med ang. storleken på de två, tror vi har ganska likn. storlekar på handled.
Cartier skulle behöva göra en Basculante i guld![]()
Ditt länkade inlägg kan eventuellt vara den absolut bästa bildposten på hela KS.Finns Basculantes i guld. Här den lite slankare 90-talaren.
![]()
https://klocksnack.se/threads/den-officiella-cartiertråden.15432/page-54#post-2318848
Måste erkänna att jag själv njuter lite väl mycket när jag tittar igenom det inlägget...Ditt länkade inlägg kan eventuellt vara den absolut bästa bildposten på hela KS.
Helt sjukt att se tjockleksjämförelsen mellan Santos Dumont och Santos XL. Tre gånger tjockare?Måste erkänna att jag själv njuter lite väl mycket när jag tittar igenom det inlägget...
Mycket vackertFinns Basculantes i guld. Här den lite slankare 90-talaren.
![]()
https://klocksnack.se/threads/den-officiella-cartiertråden.15432/page-54#post-2318848
Hur är sizen på basculante kontra en Cartier tank solo large/small?
Hur gillar du den kontra den större manuella?
Mycket vackert
Missat helt att den finns i guld, tack för ögongodis!
Och även en dammodell? Kommer dock inte ihåg storlek.Det finns även en helguld Basculante från Collection Priveé i samma storlek som den manuella i stål.
Har inte testat Solo Small men jag gillar storleken på denna bättre än Solo Large.
Bättre imo. Den manuella blir ju en aning lång, svårt att få den att sitta platt på handleden. Tycker denna är bäst av alla Tanks jag ägt (dock aldrig provat ngn Tank LC).
Den smalare versionen som Aurum länkade till sitter betydligt bättre på handleden.
![]()
![]()
![]()
Manuell (guilloche tavla)Är jämförelsebilden med en kvarts eller en manuell?
Manuell (guilloche tavla)
Upplevde inte riktigt det problemet, har du båda i profil @evki ?Såg nu när jag zoomade in. Då har den egentligen samma ”problem”, dvs längden.
Inte bästa bilden, men här är quartz Basculante och Tank solo large. Basculante känns mkt mindre till en början, mest för att tavlan är liten i förhållande till boetten.Hur är sizen på basculante kontra en Cartier tank solo large/small?
Upplevde inte riktigt det problemet, har du båda i profil @evki ?
Mindes fel, ingen direkt skillnad där. Är den i guld marginellt tunnare? Aldrig testat dem samtidigt men en bror har den i stål och den andra den i guld. Tyckte den i guld var bra och den andra stor. Lurade kanske mig själv lite. Kool bild som vanligt!Kanske inte riktigt det du syftar på men en bild i profil på båda.
![]()
Håller med! Stilren men ändå så sticker den ut och tar för sigSantos, sjukt bra klocka helt enkelt
![]()
kill it with fire
Gör ont i hela kroppen, håller med @ajvar , döda den med eld. Träna ditt öga, ser finish och passning ut som det tillhör en kvalitetstillverkare?