• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cartiertråden

Bilagor

• 3BBCB72C-70E6-4FDD-BF64-E0F40C08C5C2.png
    3BBCB72C-70E6-4FDD-BF64-E0F40C08C5C2.png
    37.7 KB · Visningar: 9
Så var man med Basculante igen, denna gång kvarts. Väldigt trivsam storlek måste jag säga.

B6A7677E-2A2F-46C4-9E7F-5149527015B5.jpeg
2C4E66B6-7BFD-433B-AAD9-37F8B2092A7D.jpeg
Grattis! Sitter jättefint på dig.

Hur är sizen på basculante kontra en Cartier tank solo large/small?
Gjorde en liknande jämförelse när jag bestämde mig för Basculante. Citerar mig själv:

Efter en storleksjämförelse av Tank Solo Small och Large landade jag i slutsatsen att jag, åtminstone just nu, kände att Small var något liten men Large något stor och jag var inte helt såld på proportionerna. [...] Detta är kvartsversionen i den mindre storleken (~24x35 mm), vilket gör den marginellt smalare än Tank Solo Small men ungefär lika lång som Large. [...]

57164945519__2D78EB91-6730-48B4-BBE6-30E4D31E0AEF.JPG
IMG_3669.jpg

Hur är sizen på basculante kontra en Cartier tank solo large/small?

Har inte testat Solo Small men jag gillar storleken på denna bättre än Solo Large.

Hur gillar du den kontra den större manuella?

Bättre imo. Den manuella blir ju en aning lång, svårt att få den att sitta platt på handleden. Tycker denna är bäst av alla Tanks jag ägt (dock aldrig provat ngn Tank LC).

Kanske inte riktigt det du syftar på men en bild i profil på båda.

_9223248.JPG
Mindes fel, ingen direkt skillnad där. Är den i guld marginellt tunnare? Aldrig testat dem samtidigt men en bror har den i stål och den andra den i guld. Tyckte den i guld var bra och den andra stor. Lurade kanske mig själv lite. Kool bild som vanligt!

Tillbaka
Topp