Gött att se att det är fler än jag som är perversa nog att klippa pappersklockor!Cartier tank solo small i exakta mått, får nog svänga förbi Cartierbutiken i helgen.
*Fortsättning av tidigare inlägg.
![]()
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Gött att se att det är fler än jag som är perversa nog att klippa pappersklockor!Cartier tank solo small i exakta mått, får nog svänga förbi Cartierbutiken i helgen.
*Fortsättning av tidigare inlägg.
![]()
![]()
Blir nog bra. Du kommer även märka skillnad om du byter till ett mer följsamt ostoppat band och flyttar upp klockan ovanför handledsknölen. Inget som man behöver göra såklart men kan vara värt att testa för då kommer den kännas annorlunda (bättre) enligt mig.Som följetång av egengjorda pappersmallar besökte jag idag Cartier.
Small:
![]()
![]()
Large:
![]()
![]()
![]()
Ronde Solo 36mm:
![]()
![]()
Summering:
Small sitter bäst och glider in under manschetten, Large blir lätt som en tippbräda pga. storleken, men den ser bra ut ovanifrån, den glider dock inte in under min manschett. Ronde solo ser väldigt stor ut pga rund vit tavla, fin i övrigt.
Kvinnan på Cartier ville såklart att jag skulle ha Large men hon får väl skit om jag kommer tillbaka och klagar efter att ha köpt en Small på hennes inrådan. Som nybliven tvåbarnsfar känns Small helt rätt, lägger en beställning från Monaco idag! Kan tillägga att klockan kommer användas till kostym och slips i jobbet.
Tack! Är en Tank solo Large i rose, ref är W5200025Väldigt bra slutresultat! Vad är det för referens på klockan?
Kul att du testade och la upp bilder. Small är helt klart ett bra val. Tyckte largen upplevdes för stor så blir troligtvis en small för mig med inom en snar framtid!Som följetång av egengjorda pappersmallar besökte jag idag Cartier.
Small:
![]()
![]()
Large:
![]()
![]()
![]()
Ronde Solo 36mm:
![]()
![]()
Summering:
Small sitter bäst och glider in under manschetten, Large blir lätt som en tippbräda pga. storleken, men den ser bra ut ovanifrån, den glider dock inte in under min manschett. Ronde solo ser väldigt stor ut pga rund vit tavla, fin i övrigt.
Kvinnan på Cartier ville såklart att jag skulle ha Large men hon får väl skit om jag kommer tillbaka och klagar efter att ha köpt en Small på hennes inrådan. Som nybliven tvåbarnsfar känns Small helt rätt, lägger en beställning från Monaco idag! Kan tillägga att klockan kommer användas till kostym och slips i jobbet.
Ja, bandet behöver först och främst minskas för att få klockan på rätt ställe, sitter den inte bra efter att bandet mjukats upp kommer jag återkomma för köpråd!Blir nog bra. Du kommer även märka skillnad om du byter till ett mer följsamt ostoppat band och flyttar upp klockan ovanför handledsknölen. Inget som man behöver göra såklart men kan vara värt att testa för då kommer den kännas annorlunda (bättre) enligt mig.
Tack för svaret, jag var lite osäker på om det var gulguld eller rosé men resultatet blev helt klart både lyckat och väldigt smakfullt!Tack! Är en Tank solo Large i rose, ref är W5200025
Det finns ju både i rosé och gul?Nej, ville ha något i ädelmetall.
Som följetång av egengjorda pappersmallar besökte jag idag Cartier.
Small:
![]()
![]()
Large:
![]()
![]()
![]()
Ronde Solo 36mm:
![]()
![]()
Summering:
Tack för input, jag tror du har helt rätt! Snyggast är om i stort sett hela boetten ligger mot handleden och att den inte glider ut med överhäng mot sidan. Jag plöjde igenom 20 sidor "Tank Solo Large pass around-tråden", och är lite förvånad att ingen anmärkte på att den var för stor trots att kanske 80 procent hade gynnats av en mindre storlek.
Något i stål såklart!![]()
Nustatus. Än är suget inte stillat. Finns så många fler roliga modeller. Så svårt att välja prioriteringsordning? Åsikter om vad mest behövs för att komplettera?
/B
Stål? Är det inte det man har Rolex till?Något i stål såklart!![]()
Vitguld eller platina då? Du måste ju bryta av de där guldiga detaljerna med en stealth wealth beater!Stål? Är det inte det man har Rolex till?
/B
Fin trippel! Basculante kanske? Eller en Santos Dumont?![]()
Nustatus. Än är suget inte stillat. Finns så många fler roliga modeller. Så svårt att välja prioriteringsordning? Åsikter om vad mest behövs för att komplettera?
/B
Vitguld eller platina då? Du måste ju bryta av de där guldiga detaljerna med en stealth wealth beater!
Dumont i platina eller vitguld vore något. Basculante är spännande men känns som att tavlan är väl liten på de små modeller jag gillar. Kan inte sluta fundera på om man inte behöver en Ceinture eller Cintree. Lite mer spännande.Fin trippel! Basculante kanske? Eller en Santos Dumont?
Tycker du har en Tank för mycket. Jag hade nog satsat på en ny rundare form. Tycker tex Dumont är för lik Carree och LC. Tortue eller Pasha? Guldlänk är ju koolt men ofta lite dyrt. Helt ärligt så har du ju de två bästa/vettigaste köpen till vänster i lådan redan.![]()
/B
En tank för mycket vet jag inte. Tänker snarare skaffa en till i silver. Gärna must med kul tavla. Tortue och Pasha är helt klart intressant för bredda samlingen. Guldlänk är kul men begränsar i praktiken användningen för mig. Tror kanske att Ceinture ligger nära till hands. Lagom ovanligt och enligt mig mer lyckad än de runda modellerna.Tycker du har en Tank för mycket. Jag hade nog satsat på en ny rundare form. Tycker tex Dumont är för lik Carree och LC. Tortue eller Pasha? Guldlänk är ju koolt men ofta lite dyrt. Helt ärligt så har du ju de två bästa/vettigaste köpen till vänster i lådan redan.
Ja, det är ju bara att testa sig fram. Är bara den insikt jag landat i. Ceinture är en intressant design som är kantig men inte riktigt fyrkantig. Tycker dock den blir lite bred på handleden. Finns ju i exotisk tvåton som du förmodligen sett.En tank för mycket vet jag inte. Tänker snarare skaffa en till i silver. Gärna must med kul tavla. Tortue och Pasha är helt klart intressant för bredda samlingen. Guldlänk är kul men begränsar i praktiken användningen för mig. Tror kanske att Ceinture ligger nära till hands. Lagom ovanligt och enligt mig mer lyckad än de runda modellerna.
/B
Helt rätt så klart. Bara att testa sig fram. Har sett TT-varianten men den är kanske inte min favorit. Har inte heller testat på handleden alls så viss risk för besvikelse finns.Ja, det är ju bara att testa sig fram. Är bara den insikt jag landat i. Ceinture är en intressant design som är kantig men inte riktigt fyrkantig. Tycker dock den blir lite bred på handleden. Finns ju i exotisk tvåton som du förmodligen sett.
Stämmer, fick för mig att den bara görs i stål. Hur som helst har jag landat i att det finns andra modeller av Tanken som jag föredrar före Solon, baserat på boett och tavla.Det finns ju både i rosé och gul?
Intressant hur preferenser ändras över tid, i allt från politik till mode till relationer. Rent logiskt borde man förkasta sina nuvarande preferenser då de säkert inte gäller om 20 år. Eller helt enkelt vara snäll mot sig själv i nuet och se det som en naturlig del i ens egna utveckling. Dag Hammarskjöld sa "the longest journey is the journey inwards", det ligger något i det.Var själv med i den passarounden (var tom jag som vann den på slutet) men tyckte då att den var sinnessjukt liten. Hade heeeelt andra referensramar då.
En Monopoussoir såklart.![]()
/B
Otroligt vacker!En Monopoussoir såklart.
![]()
Åh. Den hade jag inte tänkt på. Kostar huggorm antar jag, men jag ska absolut titta på den.En Monopoussoir såklart.
![]()
Verkan den eller rolexen.