• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cartiertråden

Väldigt konstigt att folk föredrar klockor som ingen annan har rört, har bättre specs, har bättre finish och som inte ser ut som någon kräkt ner tavlan på.
Har ingen rört dom i affären?
Är en dm tjocklek bättre specs?
Har ett eta eller Cartiers in house bättre finish än tex F.Piguet, jlc?
Ser emalj tavlor ut som någon kräkts på dom?

Konstigt synsätt...

B13B0AA9-888D-41BF-8546-F70A6D725868.jpeg

Nytt in, santos xl 2823.

Men nu köpte du den som jag ville ha så jag får väl köpa den i guld, den var också bra ;)
Tänkte att min sambo kan få köpa en valfri till att börja med så har vi i alla fall en i familjen:)

Denna modell har snabbt seglat upp till något jag lätt kan tänka mig i helguld, tycker du är värd en!

Spännande att se vad din bättre hälft väljer!

Har nu plöjt genom i stort sett hela tråden, otrolig intressant läsning!

Har nu förstått att de nyaste Santos har lite andra proportioner än de äldre modeller och om dessa dessa råder delade meningar.

Jag förstår faktiskt alla åsikterna men för mig spelar det inte så stor roll just. Jag har inte följt märket på samma sätt som många andra här och föll för den nya modellen utan tidigare åsikter som kunde färga beslutet.

Tycker det är spännande att ha halkat in här och det ska bli trevligt att hänga!

Jag firar med att premiärprova det ljusa bandet man får till. Tyckte det fick lite vintagefeeling och det gillar jag, mer än jag trodde @Aurum !

27D3D162-3C18-4C65-92D2-CB876511276D.jpeg
FF505515-FCC7-4FA5-9B12-936728034BAB.jpeg

Har nu förstått att de nyaste Santos har lite andra proportioner än de äldre modeller och om dessa dessa råder delade meningar.

Jag förstår faktiskt alla åsikterna men för mig spelar det inte så stor roll just. Jag har inte följt märket på samma sätt som många andra här och föll för den nya modellen utan tidigare åsikter som kunde färga beslutet.

Tycker det är spännande att ha halkat in här och det ska bli trevligt att hänga!

Jag firar med att premiärprova det ljusa bandet man får till. Tyckte det fick lite vintagefeeling och det gillar jag, mer än jag trodde @Aurum !

Tack för sammanfattning ;)
Spännande märke. Jag har verkligen lite koll på detta märke. Har varit lite sugen på att pröva en min det har inte legat som någon prio. Tills i helgen när även min sambo ville pröva en. Nu ser jag Cartier lite överallt i trådar, ja och då i synnerhet här ;)
Riktigt kul att du knep den där!!

Gillart!

Tillbaka
Topp