Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Någon som vet om man kan köra Galbee med strap? Gärna bild om det är någon som sitter på det.
Snyggt! Länk är det jag vanligtvis föredrar men tycker länken till Galbeen XL känns billig om jag ska vara helt ärlig. Känns lätt och på något sätt nästan ihålig. Ska nog testa strap, tyckte det var sjyst! Tack för bilden.Klart man kan, men jag skulle inte... Första bilden på Google (kass kvalitet):
@Aurum har väl det på en? Tror det är väldigt tight mellan bandstiftet och boetten, så ett tunt band är nog att rekommendera isf.Någon som vet om man kan köra Galbee med strap? Gärna bild om det är någon som sitter på det.
Aldrig testat läder på XL men på en gammal 29 mm. Tight som satan och har för mig det ser likadant ut på XL?Tror det med. Skulle dock gärna se bild. Lyckas inte hitta en endaste Galbee XL med strap.
Aha en xl, där har jag ingen aning om det går att pressa in ett strap.Tror det med. Skulle dock gärna se bild. Lyckas inte hitta en endaste Galbee XL med strap.
Hmm.. Finns nog kanske en anledning till att man inte sett det. Får springa in till Rob i veckan. Trött som fan på länken. Tack ändå!Aldrig testat läder på XL men på en gammal 29 mm. Tight som satan och har för mig det ser likadant ut på XL?
Borde funka, men som du säger, kommer bli tight!Aha en xl, där har jag ingen aning om det går att pressa in ett strap.
Tittade på bilder och den ser farligt tight ut. Udda du ogillar länken då jag tycker den är riktigt bra och solid?Hmm.. Finns nog kanske en anledning till att man inte sett det. Får springa in till Rob i veckan. Trött som fan på länken. Tack ändå!
Tyckte väldigt mycket om länken till en början. Numera tycker jag den känns lätt och på gränsen till ihålig i känslan. Skulle i vart fall vilja testa med läder innan jag flippar, älskar klockan annars.Tittade på bilder och den ser farligt tight ut. Udda du ogillar länken då jag tycker den är riktigt bra och solid?
Rengjort länken nyligen? Du bör nog fundera på känslan iom att jag verkligen inte tror den är ihålig. Låter som hjärnspöken men har man fått för sig något kan det vara svårt att bli av med känslan. Synd på ett så fint ur.Tyckte väldigt mycket om länken till en början. Numera tycker jag den känns lätt och på gränsen till ihålig i känslan. Skulle i vart fall vilja testa med läder innan jag flippar, älskar klockan annars.
Haha.. Säkert Återkommer med bild när jag fått på lite läder. Jag kanske tom kan få dig på andra tankar.Rengjort länken nyligen? Du bör nog fundera på känslan iom att jag verkligen inte tror den är ihålig. Låter som hjärnspöken men har man fått för sig något kan det vara svårt att bli av med känslan. Synd på ett så fint ur.
Har faktiskt extrahål i bandhornens insida på min helguldssantos 29 mm!Haha.. Säkert Återkommer med bild när jag fått på lite läder. Jag kanske tom kan få dig på andra tankar.
Boom!Har faktiskt extrahål i bandhornens insida på min helguldssantos 29 mm!
Så det var du som knep den där. Skrik gärna till om du tröttnar. Kan nog inte stå emot denna en gång tillLåg en Santos på köksbordet när jag vaknade imorse... Blev riktigt spontant. Tack @Chami för smidig logistik och hjälp med leverans till dörren!
Tidigare tyckte jag att denna modell i stål var för liten (haft en i guld) och saknade närvaro på handleden. Men den ska inte ha närvaro på handleden... Elegant och smäcker - det är vad den är. Jag gillar att den är i stål och inte i TT, det passar min garderob bättre. Santos har en väldigt "len" länk som sitter bekvämt.
Cartier Santos Galbee 1564
Referens-ninja, javisst men inte vad gäller Cartier. Dock undrar jag om de uppfattade nyansskillnaderna för jag ser inte dom undantaget cirkelformen vilken jag härleder till ett transparent klistermärke, alternativt limrester. Har jag missförstått?Hej vänner av Cartier, Jag håller på att sourca en kompis till min Tank Solo Large och har då fastnat för Must de Cartier-seriens Quartztanks... har varit supernära många gånger att skjuta av på en sådan men det har alltid kommit annat skräp emellan.
Nu till min fråga, nedan klockbaksida ser allt annat än kosher ut. Någon som vet vad som hänt här.... i övrigt en fin klocka men det ser jäkligt skumt ut med nyansskillnaderna i plätteringen samt att referensen får jag till en mindre Tank en denna.... Någon som har en kommentar??
Tycker baksidan ser precis ut som den ska. Inga konstigheter där! Nyansskillnaden beror nog på att ett genomskinligt klistermärke suttit där en lång tid och inte plockats bort. Det med referensen gör mig fundersam, har inga bra svar där.Hej vänner av Cartier, Jag håller på att sourca en kompis till min Tank Solo Large och har då fastnat för Must de Cartier-seriens Quartztanks... har varit supernära många gånger att skjuta av på en sådan men det har alltid kommit annat skräp emellan.
Nu till min fråga, nedan klockbaksida ser allt annat än kosher ut. Någon som vet vad som hänt här.... i övrigt en fin klocka men det ser jäkligt skumt ut med nyansskillnaderna i plätteringen samt att referensen får jag till en mindre Tank en denna.... Någon som har en kommentar??
Du har troligtvis helt rätt!!Referens-ninja, javisst men inte vad gäller Cartier. Dock undrar jag om de uppfattade nyansskillnaderna för jag ser inte dom undantaget cirkelformen vilken jag härleder till ett transparent klistermärke, alternativt limrester. Har jag missförstått?
Annars är det en najs klocka!!
Konstaterat nu troligt klistermärke...Tycker baksidan ser precis ut som den ska. Inga konstigheter där! Nyansskillnaden beror nog på att ett genomskinligt klistermärke suttit där en lång tid och inte plockats bort. Det med referensen gör mig fundersam, har inga bra svar där.
Har heller inge bra svar för min Tanks nyansskillnad
Här är en bild på min Tanks baksida:
Ser att Ref på din är samma som den jag tittar på. Visst har du 24x30 boetten?Tycker baksidan ser precis ut som den ska. Inga konstigheter där! Nyansskillnaden beror nog på att ett genomskinligt klistermärke suttit där en lång tid och inte plockats bort. Det med referensen gör mig fundersam, har inga bra svar där.
Har heller inge bra svar för min Tanks nyansskillnad
Här är en bild på min Tanks baksida: