S
Staafen
Guest
Undrade samma faktiskt.27mm? Ser lite mindre ut...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Undrade samma faktiskt.27mm? Ser lite mindre ut...
27mm är den iaf listad som.
Här är en som är angiven som 23 mmDet måste stämma. Tror inte dessa finns i 24mm.
Fast lägsta var 1000 euro och den är märkt27mm är den iaf listad som.
@Aurum det står nu faktiskt att Hammer price är under accept.
Dock även det intressant. Var ju nyligen en annan Guldsantos som inte kom upp i ett lågt utrop.
Här är en som är angiven som 23 mm
https://chrono24.app/cartier/santos-dumont--id11893904.htm?SETLANG=sv_SE&SETCURR=SEK
Uppenbart att det är olika storlek på den i auktionen och den på C24, proportionerna är helt olika. Jag ville klargöra att modellen finns i en mindre variant. Kan ju vara bra om någon är på jakt efter en 27:a och hittar en till kanonpris för att den är 23 mm.Och det är tydligen inte den samma klocka som diskuteras. Det var mitt misstag - centrumet för visarna ser ut att vara något större än vad jag är van vid att se.
Jag skulle vara ironisk men märker att jag inte uttryckte det tillräckligt tydligt.Fan den glömde jag..
Varför inte? Helt ologiskt resonemang.
Auktioner är det som mest definierar ett marknadspris. Finns massa köpare som bjuder vad de är beredda att betala och här var högsta betalningsviljan 21k.
Enda anledningen att inte vilja diskutera auktionsresultat som man anser är låga är för att man vill behålla inflaterade priser på en begränsad marknadsplats som KS.
Haha okJag skulle vara ironisk men märker att jag inte uttryckte det tillräckligt tydligt.
Var ju någon medlem som påstod att auktionspriser inte var något bra underlag för marknadspris, vilket det som du är inne på är.
Ok. Jag ser Hammer price: Passed. Men kke bara betyder att den sidan inte visar hamme price.Fast lägsta var 1000 euro och den är märkt
aggiudicato
Är väl ungefär som min, detaljstuderade inte denna. Tycker inte de är så känsliga för polering men perfekta former är ju alltid att föredra.Ok. Jag ser Hammer price: Passed. Men kke bara betyder att den sidan inte visar hamme price.
Hur som trevligt pris om än lite för polerad.
Deras grained är lackade eller? Inte anilint infärgat nappaläder?Nytt strap från Molequin. Kan rekommendera deras grained calf, bra tjocklek.
Deras grained är lackade eller? Inte anilint infärgat nappaläder?
Inte alltid helt lätt, men bästa sättet är nog att lägga en droppe på skinnet. Om den inte sjunker in är det lackat. Bilstolar är alltid lackade medan finskor typ aldrig är det. Allt skinn som behöver lädervård är olackat. Jag har svårt att betala premiumpris för lackat läder då det inte slits fint och ogillar gummikänslan. Tror att de mesta mönstrade (grained) läder är spaltläder som sedan är lackat och stämplat.Bra fråga, hur ser man det?
Inte alltid helt lätt, men bästa sättet är nog att lägga en droppe på skinnet. Om den inte sjunker in är det lackat. Bilstolar är alltid lackade medan finskor typ aldrig är det. Allt skinn som behöver lädervård är olackat. Jag har svårt att betala premiumpris för lackat läder då det inte slits fint och ogillar gummikänslan. Tror att de mesta mönstrade (grained) läder är spaltläder som sedan är lackat och stämplat.
Sedan är ju tex allt, eller nästan iaf, vitt läder lackat då man inte kan färga in skinnfärgat läder så det blir ljusare än ursprungsfärgen på skinnet.
Inte alltid helt lätt, men bästa sättet är nog att lägga en droppe på skinnet. Om den inte sjunker in är det lackat. Bilstolar är alltid lackade medan finskor typ aldrig är det. Allt skinn som behöver lädervård är olackat. Jag har svårt att betala premiumpris för lackat läder då det inte slits fint och ogillar gummikänslan. Tror att de mesta mönstrade (grained) läder är spaltläder som sedan är lackat och stämplat.
Sedan är ju tex allt, eller nästan iaf, vitt läder lackat då man inte kan färga in skinnfärgat läder så det blir ljusare än ursprungsfärgen på skinnet.
I vissa applikationer ja. Just på ett armband tror jag inte det andas nämnvärt i vilket fall? Men stolar och tex ratten i bilen gör det stooor skillnad i komfort.Det värsta med lackat läder är att det inte andas.
Inte alltid helt lätt, men bästa sättet är nog att lägga en droppe på skinnet. Om den inte sjunker in är det lackat. Bilstolar är alltid lackade medan finskor typ aldrig är det. Allt skinn som behöver lädervård är olackat. Jag har svårt att betala premiumpris för lackat läder då det inte slits fint och ogillar gummikänslan. Tror att de mesta mönstrade (grained) läder är spaltläder som sedan är lackat och stämplat.
Sedan är ju tex allt, eller nästan iaf, vitt läder lackat då man inte kan färga in skinnfärgat läder så det blir ljusare än ursprungsfärgen på skinnet.
I vissa applikationer ja. Just på ett armband tror jag inte det andas nämnvärt i vilket fall? Men stolar och tex ratten i bilen gör det stooor skillnad i komfort.
Med mycket få undantag ja.Jag är inte riktigt med dig ang lackat läder i bilar? Menar du att det alltid är lackat?
Med mycket få undantag ja.
Helt ot men enda vården lackat läder och majoriteten av alla bilar behöver är plastvård isf. Inget fett. För att vara lite relevant för tråden kan man med gott resultat tvätta de flesta läderband. Framförallt mörkare band. Man blöter ner hela bandet, använder något avfettande, låter torka långsamt. Är bandet inte lackat kan man välja två typer av infettning. Vill man behålla matt yta ska det vara lösflytande fett. Antingen flytande ren olja eller en hudlotion. Vill man ha glans behöver man vax, dvs hårdare fettprodukt som lägger sig på ytan. På vintageur är inslitna band lite underskattat.Och inget lackat läder behöver lädervård? Jag vet att vissa lackade läder inte går att göra lädervård på, tex vita läderskor. Men skinnklädslar i bilar?
Min erfarenhet är att det behövs regelbunden vård. Rengöring givetvis och sedan infettning/läderlotion.
https://bilvardskungen.se/skinnsaten-bilen-gor-tabben/
Ungefär så går jag tillväga (som i ovan länk). Jag använder antingen vanlig "hård" tvål eller sadeltvål att tvätta med. Och sedan någon läderlotion. Till äldre bilar brukar jag använda fett som jag också köper i hästbutiker. Tex nedan från RM Williams som också luktar helt fantastiskt
Edit. Ursäkta om det blev lite OT
Kolla @nostime_hyshim på instagramHar pga den här tråden (å @Aurum) blivit med en liten Santos Dumont med viklås. Vilka ska man vända sig till om man vi ha ett tunt å fint band till den? Finns det någon i Sverige som tillverkar?
https://nostime.com/collections/watch-strapKolla @nostime_hyshim på instagram
Fick hem ett band från https://www.atelier-romane.com/ för ett tag sen. Jag köpte ett Barenia tan till min Datejust. Är väldigt nöjd.Har pga den här tråden (å @Aurum) blivit med en liten Santos Dumont med viklås. Vilka ska man vända sig till om man vi ha ett tunt å fint band till den? Finns det någon i Sverige som tillverkar?
Jag ser inte vad det står, men tack för länk.Står väl på bandet på bilden?
Skulle tippa på att det står så typ så här, de verkar köra mycket Rocka-band:
http://www.watchdirectory.info/watc...tic-stainless-steel-stingray-strap-watch.html
Har pga den här tråden (å @Aurum) blivit med en liten Santos Dumont med viklås. Vilka ska man vända sig till om man vi ha ett tunt å fint band till den? Finns det någon i Sverige som tillverkar?
Får man se klockan? @Fredrik (Swe) fixar ditt bandHar pga den här tråden (å @Aurum) blivit med en liten Santos Dumont med viklås. Vilka ska man vända sig till om man vi ha ett tunt å fint band till den? Finns det någon i Sverige som tillverkar?