• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cartiertråden

IMG_20191122_074620.jpg
Riktigt fin, en fredagsklocka utan tvekan!

Planerar att köpa en Cartier Santos tvåton 29x29 mm, automatisk. Tycker det är svårt att få en överblick. Vad är skillnaden på Galbée och Carree? Sistnämnda mer fyrkantig? Föredrar Carree tror jag. Var hittar man en i kanonskick? Vilket prisspann för en riktigt fin?

Planerar att köpa en Cartier Santos tvåton 29x29 mm, automatisk. Tycker det är svårt att få en överblick. Vad är skillnaden på Galbée och Carree? Sistnämnda mer fyrkantig? Föredrar Carree tror jag. Var hittar man en i kanonskick? Vilket prisspann för en riktigt fin?
Finns massor av info i tråden. @Aurum har sammanställt skillnader bra i ett eller flera inlägg tror jag. Söker du så tror jag du hittar inlägget.
Carrée är kantigare. Galbée rundare.

Hej,
Jag har en gammal Cartier som jag skulle behöva restaurera, men är lite oklar på var i landet man kan vända sig? Jag befinner mig ungefär 1 timme söder om Stockholm. Förslag på någon man kan kontakta som man kan ha en dialog med? Hjälp uppskattas.

Hej,
Jag har en gammal Cartier som jag skulle behöva restaurera, men är lite oklar på var i landet man kan vända sig? Jag befinner mig ungefär 1 timme söder om Stockholm. Förslag på någon man kan kontakta som man kan ha en dialog med? Hjälp uppskattas.

Ladda upp några bilder här. Mycket beror på hur gammal/ovanlig din Cartier är.

Tillbaka
Topp