S
Staafen
Guest
Riktigt fin, en fredagsklocka utan tvekan!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Riktigt fin, en fredagsklocka utan tvekan!
Cartier markeringen kl 10 på den är riktigt mysig !
Lust att den en närbild på markeringen? Riktigt dold och hemlig!Ja visst är den!
Jag ska försöka fånga det!Lust att den en närbild på markeringen? Riktigt dold och hemlig!
Skön autokorrigering... Tur du förstodJag ska försöka fånga det!
Haha sånt som händer!Skön autokorrigering... Tur du förstod
Det var väldigt svårt att fånga på bild men det står Cartier graverat.Lust att den en närbild på markeringen? Riktigt dold och hemlig!
Där har vi det !Det var väldigt svårt att fånga på bild men det står Cartier graverat.
Är det såhär ”platt” glasringen ska vara? De flesta man ser upplevs rundare, men detta är ju snyggare.Nu har min Santos kommit hem från service. Dessvärre verkar lacken har spruckit lite ytligt, kanske spänningar som släppte när tavlan togs ur. Tur att det syns väldigt lite. Skönt att ha den hemma igen!
Håller med om att många ser lite rundade ut men jag tror att det är såhär de ska se ut. Håller med om att planare är snyggare.Är det såhär ”platt” glasringen ska vara? De flesta man ser upplevs rundare, men detta är ju snyggare.
YesÄr det såhär ”platt” glasringen ska vara? De flesta man ser upplevs rundare, men detta är ju snyggare.
Ja, som du redan fått svar på men här ser du det också.Är det såhär ”platt” glasringen ska vara? De flesta man ser upplevs rundare, men detta är ju snyggare.
Finns massor av info i tråden. @Aurum har sammanställt skillnader bra i ett eller flera inlägg tror jag. Söker du så tror jag du hittar inlägget.Planerar att köpa en Cartier Santos tvåton 29x29 mm, automatisk. Tycker det är svårt att få en överblick. Vad är skillnaden på Galbée och Carree? Sistnämnda mer fyrkantig? Föredrar Carree tror jag. Var hittar man en i kanonskick? Vilket prisspann för en riktigt fin?
Finns massor av info i tråden. @Aurum har sammanställt skillnader bra i ett eller flera inlägg tror jag. Söker du så tror jag du hittar inlägget.
Carrée är kantigare. Galbée rundare.
Kommer ut en del här ibland. Men många är lite väl dyra och runda. Går ganska fort när det är bra exemplar.Tack @zippan. Hittade bra info. Var hittar man en fin Carrée? Haft en stående sökning på Chrono bra länge, finns ej många där.
Är det den nya modellen McGalbée?
Otippat men kul att se en Santos i McDonalds kampanj på Facebook...
@Nymans Ur 1851 på Biblioteksgatan StockholmHej,
Jag har en gammal Cartier som jag skulle behöva restaurera, men är lite oklar på var i landet man kan vända sig? Jag befinner mig ungefär 1 timme söder om Stockholm. Förslag på någon man kan kontakta som man kan ha en dialog med? Hjälp uppskattas.
Hej,
Jag har en gammal Cartier som jag skulle behöva restaurera, men är lite oklar på var i landet man kan vända sig? Jag befinner mig ungefär 1 timme söder om Stockholm. Förslag på någon man kan kontakta som man kan ha en dialog med? Hjälp uppskattas.
Japp, den där var ju inte trist.
Planerar att köpa en Cartier Santos tvåton 29x29 mm, automatisk. Tycker det är svårt att få en överblick. Vad är skillnaden på Galbée och Carree? Sistnämnda mer fyrkantig? Föredrar Carree tror jag. Var hittar man en i kanonskick? Vilket prisspann för en riktigt fin?
Det är minsta storleken och det finns två större, eller? Finns inga benämningar som dam o herr inom den dressiga fyrkantiga världen, antar jag? Jag är inte alls insatt i fyrkantiga dressiga klockor.Tank small.
Det är korrekt, finns nog många som skulle säga att det är dam men de är inte ITK.Det är minsta storleken och det finns två större, eller? Finns inga benämningar som dam o herr inom den dressiga fyrkantiga världen, antar jag? Jag är inte alls insatt i fyrkantiga dressiga klockor.