Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Såå mycket bättre än det stoppade originalbandet.Satt på band på min Solo small istället för länk (tack så mycket @evki för tips av band!). Tycker det blev jättebra.
Japp. Köpte dock den på länk så har inte provat orginalbandet mer än i butik. Det är ju inget stiligt vintageur i klassiska tank-proportioner men tycker ändå att det ger ett jävla lyft med shell cordovan.Såå mycket bättre än det stoppade originalbandet.
Extremt tidlös och har nästan samma proportioner som LC även om jag inte gillar den platta framsidan. Bra köp!Japp. Köpte dock den på länk så har inte provat orginalbandet mer än i butik. Det är ju inget stiligt vintageur i klassiska tank-proportioner men tycker ändå att det ger ett jävla lyft med shell cordovan.
Tack, YesRiktigt bra. Är det cordovan?
Tack, Yes
Tack, Yes
Från en tysk handlare här. https://www.ebay.co.uk/itm/Cordovan...e=STRK:MEBIDX:IT&_trksid=p2057872.m2749.l2649Var köpte du det? Sugen på ett i cordovan till min Basculante.
Tror nomos (?) då jag tycker mig se det i stämplat på insidan. 18mm passar perfekt för övrigtBra kombination! Fluco/Nomos?
jag har tidigare försökt att luska ut vad en Solo small tar för bredd, men inte lyckats hitta ett svar - vad är den?
Köpte ett jag med som var stämplat över nomos på ebay. Bra kvalité för en 400 ishFrån en tysk handlare här. https://www.ebay.co.uk/itm/Cordovan...e=STRK:MEBIDX:IT&_trksid=p2057872.m2749.l2649
Dock tog leveransen längre tid än angivet av säljaren. Beställde den 3:e och fick hem det idag.
Tror nomos (?) då jag tycker mig se det i stämplat på insidan. 18mm passar perfekt för övrigt
Det är Fluco som gör Nomos band.Från en tysk handlare här. https://www.ebay.co.uk/itm/Cordovan...e=STRK:MEBIDX:IT&_trksid=p2057872.m2749.l2649
Dock tog leveransen längre tid än angivet av säljaren. Beställde den 3:e och fick hem det idag.
Tror nomos (?) då jag tycker mig se det i stämplat på insidan. 18mm passar perfekt för övrigt
Och Nomos tar typ dubbla pengen för samma bandDet är Fluco som gör Nomos band.
Hör med @jankoxxx. Han har mycket trevliga band!Var köpte du det? Sugen på ett i cordovan till min Basculante.
Verkar vara likadant band. Överstämplat på mitt också, precis som du sägerKöpte ett jag med som var stämplat över nomos på ebay. Bra kvalité för en 400 ish
Var köpte du det? Sugen på ett i cordovan till min Basculante.
Hör med @jankoxxx. Han har mycket trevliga band!
Samma här men till Explorer och Speedy.Har också köpt några band av Jan, inklusive måttbeställt till min Dumont. Är nöjd både med kommunikation och slutresultat.
/B
Vet inte hur det generellt ligger till, men min gamla hade 2671 i alla fall.Visst är det Cartier cal 076 (dvs ETA 2671) i Santos Carree?
Den är så himla tuff, den lilla rackaren! Äskar den.
Och nej, bandet är inte 18mm utan 17,65 som tank LC. Bandet som sitter på klockan nu är 18 och det är för trångt.
Ber om ursäkt för bildens kvalitet - Luciadagen måste vara årets minst fotovänlig dag.
Älskar dom skarpa hörnen på dessa!Uppdaterar med något bättre bilder.
Älskar dom skarpa hörnen på dessa!
På bilderna ser den inte för liten ut. Bilder förstorar ju lite men tycker att det ser mycket bra ut.Jag med! Sidorna är helt plana.
Första intrycket har kristalliserats lite och jag kan säga att klockan är kanske på gränsen till att vara för liten, men designen och proportionerna kompenserar för det fullkomligt. Boetten är större än Tank Louis med sina 24x36mm men tavlan är fyrkantig och något mindre än den av tanks. Kronan är samma som på Tank Normale som jag hade och båda klockorna lanserades på 1970-talet. Ja, Cartier-mannen från Hodinkee video sa fel när han daterade klockan till 80-talet. Den är givetvis äldre än Tank Carree.
Imorgon ska jag ta några bilder av Carree och Dumont tillsammans. Och du hade rätt, nu inser jag att jag måste ha den andra Dumonten också.
Men det där är ju ett E?"C" för Cartier.
Spänne i solitt guld.