Det är till en damFörutom att den är liten? (Alltså den lilla, ’dam’ modellen - 96053. Motsvarande ’herr’ är 96054).
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det är till en damFörutom att den är liten? (Alltså den lilla, ’dam’ modellen - 96053. Motsvarande ’herr’ är 96054).
Dålig på modellen. Men ser väldigt rund ut.
Det är till en dam
Köp denna ist:Det är till en dam
Dina bilder är alltid KS vackraste <3Och en fotojämförelse av mina Santos Carreé: opolerad och oanvänd.
Dina bilder är alltid KS vackraste <3
Hej alla glada,
Det tog emot att sälja min Cartier Santos Galbée (https://klocksnack.se/threads/cartier-santos-galbée-fullset.119024/) tidigare i höstas. Affären gick extremt fort och var över efter bara några timmar ute på KS. Det kändes där och då rätt skönt att trots allt bli av med den då det kändes som vi var klara med varandra. Mycket till grund då jag inhandlade en Rolex OP vintage på jubilee med ljus tavla på semestern som jag trivdes extremt bra med. Det kändes lite kaka på kaka. Strax efter detta ordnade jag en Cartier Burgundy till @Alexander - mumma, tvåton.. den har varit i mina tankar sedan dess. Hade inte tidigare provat en TT Santos vintage. Haft mycket på jobbet senaste 2 månaderna att klocksnack och klockor fått stå åt sidan. Men nu var det dags att varva upp igen, tvåton stod på tapeten - och nu var det dags. Efter att ha letat ganska ihärdigt i 2 veckors tid kom jag äntligen över en Cartier TT Santos - och det känns så otroligt bra. Nyservad i November av välkänd urmakare i London, 24 länkbitar och riktigt tajt länk med ett lås som knäpper högt. Det gillar vi. Det finns säkerligen något man kan klaga på - om man vill "söka" efter fel. Men jag måste säga att den var över förväntan och jag är verkligen skitnöjd, som alltid genom köp över nätet, från ett annat land, vet man inte alls vad man ska förvänta sig.
Blir att ta bort någon länkbit nu.
allt gott!
Ingen aning, lär finnas nya men kan ju kosta vad som helst.Wow, grymt ju! Synd på ändfästena I stål. Är dom gamla utslitna tro? Är det svårt att hitta nya i guld?
Den ser ju helt klart äldre ut och hade varit bra för mångfalden här inne...Sedan jag såg dennaförbannadefantastiska videon har jag inte kunnat slippa tänka på en sådan här Santos Dumont. Huvudet (och en klok klockvän) rekommenderar starkt att satsa på den ultratunna versionen med FP urverk som några av oss här redan har men hjärtat är kär i denna tjocka och kantiga rackaren. 24x24, 18mm band och ett ETA verk. Men visst är den snygg som .... Cartier!
Sedan jag såg dennaförbannadefantastiska videon har jag inte kunnat slippa tänka på en sådan här Santos Dumont. Huvudet (och en klok klockvän) rekommenderar starkt att satsa på den ultratunna versionen med FP urverk som några av oss här redan har men hjärtat är kär i denna tjocka och kantiga rackaren. 24x24, 18mm band och ett ETA verk. Men visst är den snygg som .... Cartier!
Sedan jag såg dennaförbannadefantastiska videon har jag inte kunnat slippa tänka på en sådan här Santos Dumont. Huvudet (och en klok klockvän) rekommenderar starkt att satsa på den ultratunna versionen med FP urverk som några av oss här redan har men hjärtat är kär i denna tjocka och kantiga rackaren. 24x24, 18mm band och ett ETA verk. Men visst är den snygg som .... Cartier!
Du borde självklart ha båda. Dom ersätter dina tanksSedan jag såg dennaförbannadefantastiska videon har jag inte kunnat slippa tänka på en sådan här Santos Dumont. Huvudet (och en klok klockvän) rekommenderar starkt att satsa på den ultratunna versionen med FP urverk som några av oss här redan har men hjärtat är kär i denna tjocka och kantiga rackaren. 24x24, 18mm band och ett ETA verk. Men visst är den snygg som .... Cartier!
Mycket fin. Är glad att du släppte din förra cartier då den är hos mig nuHej alla glada,
Det tog emot att sälja min Cartier Santos Galbée (https://klocksnack.se/threads/cartier-santos-galbée-fullset.119024/) tidigare i höstas. Affären gick extremt fort och var över efter bara några timmar ute på KS. Det kändes där och då rätt skönt att trots allt bli av med den då det kändes som vi var klara med varandra. Mycket till grund då jag inhandlade en Rolex OP vintage på jubilee med ljus tavla på semestern som jag trivdes extremt bra med. Det kändes lite kaka på kaka. Strax efter detta ordnade jag en Cartier Burgundy till @Alexander - mumma, tvåton.. den har varit i mina tankar sedan dess. Hade inte tidigare provat en TT Santos vintage. Haft mycket på jobbet senaste 2 månaderna att klocksnack och klockor fått stå åt sidan. Men nu var det dags att varva upp igen, tvåton stod på tapeten - och nu var det dags. Efter att ha letat ganska ihärdigt i 2 veckors tid kom jag äntligen över en Cartier TT Santos - och det känns så otroligt bra. Nyservad i November av välkänd urmakare i London, 24 länkbitar och riktigt tajt länk med ett lås som knäpper högt. Det gillar vi. Det finns säkerligen något man kan klaga på - om man vill "söka" efter fel. Men jag måste säga att den var över förväntan och jag är verkligen skitnöjd, som alltid genom köp över nätet, från ett annat land, vet man inte alls vad man ska förvänta sig.
Blir att ta bort någon länkbit nu.
allt gott!
Hårt polerad och dyr DamSantos är mina tankar iaf
Damn...ja tack.Julklappstips
Julklappstips
Håller med dig om att priset kändes överkomligt, trots att jag inte har följt modellen. Dessutom verkar man kunna få den under utropspriset, man kan iaf försökaVad brukar de handlas till för priser?
Har bara sett dem på, riktiga, auktioner tidigare och då till betydligt högre prislapp än sådär.
Living on the edgeNär man ber säljaren om bra bilder i dagsljus med bra fokus på tavlan och får detta
Den är nu betald, återstår att se vad som dyker upp. #vardagsspänning
I mitt tyckte ett bra sätt att få igång pulsen under en tråkig arbetsdag !Living on the edge
Vad gör man inte får att få arbetsdagen att gå lite fortareI mitt tyckte ett bra sätt att få igång pulsen under en tråkig arbetsdag !
Wow!. Inom vilket prisintervall ligger en sådan goding?
Du frågar i Cartier tråden så det kan nog bli lite jäv Sen finns det ju även massa varianter av både reverso och tank.Reverso eller Tank?
Väldigt dyrt för ett damur.Inte den billigaste, men en riktigt fin Paris-Tank, nyservad och med viklås i guld.
https://www.chrono24.se/cartier/tan...utm_campaign=SavedSearch&utm_term=AdImageLink