Riktigt fin! Vad är det för band?Haha kul att du gillar den!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Riktigt fin! Vad är det för band?Haha kul att du gillar den!
Bra smak!Travolta på Blasieholmen 1983.
Tack! Ett från Speidel, kan va detta https://www.ebay.com/itm/17mm-Speid...484265?hash=item5d868f1be9:g:5RYAAOSwbgNb4IMBRiktigt fin! Vad är det för band?
Den hade patinerats lite väl mycket för min smak och hade en mindre smaklig gul ton på tavlan.Vad var det med tavlan?
DubbelpostVad var det med tavlan?
Den hade patinerats lite väl mycket för min smak och hade en mindre smaklig gul ton på tavlan.
Så är det verkligen, personligen föredrar jag en vit ”krispig” tavla till helstålsmodellen för en clean look framför en patinerad tavla.Ja den verkar svår den där tavlan. Verkligen beroende av ljus. Har också varit på jakt efter en Santos med den tavlan men tavlan kan verkligen vara som dag och natt.
ok? Allt är ju relativt. Tycker fortfarande skicket är riktigt bra, finns inte många (ingen?) bättre ute till försäljning nu i samma prisklass, fullset och i detta skick. Jag vet inte vad folk väntar sig, att man ska hitta en i MINT?
Jag kommenterade att du skrev att den var sylvass. Inte om det finns bättre, sämre eller vad 'folk ska förvänta sig'.
Någon som vågat sig på att polera upp glasringen på Santos med cape cod?
Är väldigt sugen på en äldre Santos nu efter att ha gått igenom nästan hela tråden. Både stål, TT och helguld lockar.
Hursom, i mitt sökande så hittade jag denna, och jag undrar nu VAD FAN som har hänt här? Gissar att någon har tänkt vara smart och tejpa över skruvarna inför polering men sedan slarvat något extremt med tejpen och därmed förstört hela den stackars klockan?
Fy fan.
Är väldigt sugen på en äldre Santos nu efter att ha gått igenom nästan hela tråden. Både stål, TT och helguld lockar.
Hursom, i mitt sökande så hittade jag denna, och jag undrar nu VAD FAN som har hänt här? Gissar att någon har tänkt vara smart och tejpa över skruvarna inför polering men sedan slarvat något extremt med tejpen och därmed förstört hela den stackars klockan?
Fy fan.
Fy fan.
Det gör ont i ögonen...Är väldigt sugen på en äldre Santos nu efter att ha gått igenom nästan hela tråden. Både stål, TT och helguld lockar.
Fy fan.
Varför skulle man medvetet vilja sabba sin klocka?Ja den verkar svår den där tavlan. Verkligen beroende av ljus. Har också varit på jakt efter en Santos med den tavlan men tavlan kan verkligen vara som dag och natt.
Varför skulle man medvetet vilja sabba sin klocka?
Haha, jappVar det inlägget om polering med Cape Cod du rätteligen skulle citera?
Utöver skruvarna ser hela klockan ser liksom vakuumförpackad ut. Drömpolering.Är väldigt sugen på en äldre Santos nu efter att ha gått igenom nästan hela tråden. Både stål, TT och helguld lockar.
Fy fan.
Nej då. Är överlag skeptisk till Cape Cod, därav frågan till expertpanelen.Haha, japp
Går ok, men finns bättre alternativ. Framförallt är cape cod endast för det sista steget för höglansen. Försöker man ta bort annat är mycket grunda smårepor förstör man mer än man hjälper.Någon som vågat sig på att polera upp glasringen på Santos med cape cod?
Det värsta måste ju va att han som gjorde det trodde att han va smartÄr väldigt sugen på en äldre Santos nu efter att ha gått igenom nästan hela tråden. Både stål, TT och helguld lockar.
Fy fan.
Är det en jump??? Visa!!
Är det en jump??? Visa!!