Ja jävlar. Hatten av!Not so fast, baby.
Ingen klockporr direkt utan lite klockstriptease först.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ja jävlar. Hatten av!Not so fast, baby.
Det mått vart fall va en udda länkbit den 3je klockan 6?Vad tycker ni om den senaste Santosen på blocket?
https://www.blocket.se/annons/stockholm/cartier_santos_twotone_carree_29mm/87943636
Det är en jump (antar jag). Wow!Not so fast, baby.
Någon som vet vad som kan ha förorsakat dessa "fläckar"? Fukt? Patina? Smuts? Något som går att åtgärda?
Är du säker på att det är fläckar?Någon som vet vad som kan ha förorsakat dessa "fläckar"? Fukt? Patina? Smuts? Något som går att åtgärda?
Cartier krona med rubin är så sexy!
Jag älskar att de är så otroligt tunna. Det måste ju vara en av de skönaste klockorna man kan ha på armen?Kan bara hålla med.
/B
Urtavla i solitt silver - patina är ju samma sak som skada egentligen och fuktighet brukar vara orsaken #1. Tavelbyte är den enda lösningen.
Är du säker på att det är fläckar?
Så.jävla.braTank a Guichets. 1997.
150 stycken. 26mm x 37mm
Cartier cal. 9752MC
Velat klä ner Tanken ett tag, landade i ett bespoke getläder från @Fredrik (Swe). Väldigt skönt band och funderar redan på att komplettera med ett mörkblått. Fast då nog med stygnen i samma färg som bandet.
@Majoren, skulle rekommendera ett bespoke, kul att sätta sin egen prägel. Finns flera på forumet som gör fina band, likt @Fredrik (Swe) som gjort mitt ovan samt så ser det @jankoxxx gjort åt @Harry Palmer också trevligt ut.
Verkligen! Lite pricy för min smak men fin!
WOOOOOW! Fetaste ever!Tank a Guichets. 1997.
150 stycken. 26mm x 37mm
Cartier cal. 9752MC
@Majoren, skulle rekommendera ett bespoke, kul att sätta sin egen prägel. Finns flera på forumet som gör fina band, likt @Fredrik (Swe) som gjort mitt ovan samt så ser det @jankoxxx gjort åt @Harry Palmer också trevligt ut.
Mycket bra!Tank a Guichets. 1997.
150 stycken. 26mm x 37mm
Cartier cal. 9752MC
Boom!Tank a Guichets. 1997.
150 stycken. 26mm x 37mm
Cartier cal. 9752MC
Detta då kanske? https://www.camillefournet.com/en/17-01-watch-strap-in-matte-gold-alligator-round-scalesVäldigt uppskattat! Drar iväg ett PM och undersöker möjligheten.
Tanken är att den ska se ut så här ungefär...
Jag har köpt flera band av @jankoxxx och har alltid varit mer än nöjd. Här är två av mina!Väldigt uppskattat! Drar iväg ett PM och undersöker möjligheten.
Tanken är att den ska se ut så här ungefär...
Är det där ett vitguldsspänne? Ser ut som de bygger lite på höjden? @evki du har ingen jämförande bild på gamla och nya hur mycket de bygger på höjden?Kan bara hålla med.
/B
Detta då kanske? https://www.camillefournet.com/en/17-01-watch-strap-in-matte-gold-alligator-round-scales
CF har en MTM-tjänst också om du skulle vilja göra lite förändringar. T.ex andra färger eller göra det tunnare från nuvarande 3mm som kanske blir lite tjockt?
Ja, det är lite roligt när spännet är tjockare än klockan.Jag älskar att de är så otroligt tunna. Det måste ju vara en av de skönaste klockorna man kan ha på armen?
Ja jävlaar ! Den från ebay?Tank a Guichets. 1997.
150 stycken. 26mm x 37mm
Cartier cal. 9752MC
Är det där ett vitguldsspänne? Ser ut som de bygger lite på höjden? @evki du har ingen jämförande bild på gamla och nya hur mycket de bygger på höjden?
Haha, verkligen!Ja, det är lite roligt när spännet är tjockare än klockan.
/B
Fantastisk. Trodde jag var "klar", men nu växer suget igen. Fan.Tank a Guichets. 1997.
150 stycken. 26mm x 37mm
Cartier cal. 9752MC
Då får du kika MTM som kostar lite mer, https://www.camillefournet.com/en/watch-band/customized-watch-strap Kanske att "Ochre" skulle funka, man kan välja 17/16. Ingen erfarenhet av deras fysiska butiker.Lite mer åt saffranshållet samt tunnare som du är inne på! Sedan 17/16mm som de inte verkar ha i standardutförande men ni övrigt ett grymt snyggt band. Haft funderingar på att återbesöka Paris över en helg, här är ju ytterligare en anledning. Någon som besökt deras fysiska butiker?
Då kan vi stänga tråden!Tank a Guichets. 1997.
150 stycken. 26mm x 37mm
Cartier cal. 9752MC