Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Fint! Lika nöjd fortfarande?Söndagsmorgon och kaffe!
Riktigt, riktigt fin!Söndagsmorgon och kaffe!
Tack! Jadå, fick problem med datumhanden så den har varit inne hos Cartier sedan förra veckan Helt mitt eget fel för att jag försökte byta datum manuellt mellan 22-02. Så har inte haft den på armen mer än tre dagarFint! Lika nöjd fortfarande?
Tackar! Verkligen nöjd med denRiktigt, riktigt fin!
Men den har väl quick set i form av en knapp på sidan?Tack! Jadå, fick problem med datumhanden så den har varit inne hos Cartier sedan förra veckan Helt mitt eget fel för att jag försökte byta datum manuellt mellan 22-02. Så har inte haft den på armen mer än tre dagar
Yes, men den ska man ge fan i mellan kl 22-02Men den har väl quick set i form av en knapp på sidan?
Jaha, det hade jag ingen aning om. Vad beror det på?Yes, men den ska man ge fan i mellan kl 22-02
Då är processen igång för datumbytet i verket. Urmakaren visade mig med bilder hur det fungerar något spänns upp för att släppa datumkugghjulet ett hack, och man skadar kuggarna när man ändrar manuellt under den processenJaha, det hade jag ingen aning om. Vad beror det på?
Det kanske är något som alla känner till men jag hade ärligt talat ingen aning om det. Låter ju iofs logiskt när man hör det nu.Då är processen igång för datumbytet i verket. Urmakaren visade mig med bilder hur det fungerar något spänns upp för att släppa datumkugghjulet ett hack, och man skadar kuggarna när man ändrar manuellt under den processen
Gäller de flesta ur, man ska inte justera några komplikationer runt midnatt. Bättre att alltid undvika och vara på den säkra sidan.Det kanske är något som alla känner till men jag hade ärligt talat ingen aning om det. Låter ju iofs logiskt när man hör det nu.
Det låter ju som sagt logiskt nu när man hör det. Tur att jag alltid ställer mina på morgon/förmiddag.Gäller de flesta ur, man ska inte justera några komplikationer runt midnatt. Bättre att alltid undvika och vara på den säkra sidan.
Det låter ju som sagt logiskt nu när man hör det. Tur att jag alltid ställer mina på morgon/förmiddag.
Köpte inte du den här på forumet nyss och då fanns väl problemet med kronan men var enligt säljaren åtgärdat?Never lucky!
Problemet i min Santos visar sig kräva en totalservice för 6400 från Nymans för att åtgärdas. Får se hur man går tillväga nu...
Det är solida friktionssprintar som bara ska tryckas ut. Dock säkrast att ha länkverktyg till det. Sedan sitter inte skinnband bra i de hålen, men min förra med samma boett hade extrahål var vanliga sprintar och skinnband. Ser du dock först om du har när länken är av.
Vet någon hur man byter ut länken på äldre Santos likt den på bilden? Sugen på att sätta på ett läderband.
Han hade bytt krona och hals ja, men tydligen var det en regel inne i klockan som inte fungerade korrekt vilket enligt Nymans hade blivit informerat om till föregående säljare där han fått välja om han ville åtgärda det med eller enbart byta det som byttes. Enligt honom stämde de inte och jag fick ta del av informationen av Nymans först nu.Köpte inte du den här på forumet nyss och då fanns väl problemet med kronan men var enligt säljaren åtgärdat?
Om du inte har extra hål @Gverra så ser det verkligen hemskt ut med skinnband då hornen sticker ut rejält. Sen blir det ganska trångt mot boetten också.Det är solida friktionssprintar som bara ska tryckas ut. Dock säkrast att ha länkverktyg till det. Sedan sitter inte skinnband bra i de hålen, men min förra med samma boett hade extrahål var vanliga sprintar och skinnband. Ser du dock först om du har när länken är av.
Borra egna bara!Om du inte har extra hål @Gverra så ser det verkligen hemskt ut med skinnband då hornen sticker ut rejält. Sen blir det ganska trångt mot boetten också.
Ok då låter det ju som att Nymans skyller ifrån sig för att detta inte upptäcktes vid bytet?Han hade bytt krona och hals ja, men tydligen var det en regel inne i klockan som inte fungerade korrekt vilket enligt Nymans hade blivit informerat om till föregående säljare där han fått välja om han ville åtgärda det med eller enbart byta det som byttes. Enligt honom stämde de inte och jag fick ta del av informationen av Nymans först nu.
Det kan jag inte uttala mig om. För en diskussion med säljaren just nu hur vi ska göra och vad som har hänt så vi får se var det för oss, men det är lite tråkigt. Hade aldrig köpt den om jag visste att behovet av en service på 6400 fanns.Ok då låter det ju som att Nymans skyller ifrån sig för att detta inte upptäcktes vid bytet?
Lider med dig!Det kan jag inte uttala mig om. För en diskussion med säljaren just nu hur vi ska göra och vad som har hänt så vi får se var det för oss, men det är lite tråkigt. Hade aldrig köpt den om jag visste att behovet av en service på 6400 fanns.
Never lucky!
Problemet i min Santos visar sig kräva en totalservice för 6400 från Nymans för att åtgärdas. Får se hur man går tillväga nu...
Fan va jävla tråkigt... Hoppas det löser sig på något smidigt sätt iaf!Han hade bytt krona och hals ja, men tydligen var det en regel inne i klockan som inte fungerade korrekt vilket enligt Nymans hade blivit informerat om till föregående säljare där han fått välja om han ville åtgärda det med eller enbart byta det som byttes. Enligt honom stämde de inte och jag fick ta del av informationen av Nymans först nu.
Ja verkligen, men det är en trevlig och smidig säljare så blir förhoppningsvis bra till slut!Fan va jävla tråkigt... Hoppas det löser sig på något smidigt sätt iaf!
Skönt!Ja verkligen, men det är en trevlig och smidig säljare så blir förhoppningsvis bra till slut!
Den där boetten är galen! Kan tänka mig att den är väldigt skön på.Rätt bekväm. Måttanpassad guldlänk som man knappt ser repor på och en ultratunn boett.