• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cartiertråden

4FAD255D-C907-4590-8E56-EF19B7C06AA8.jpeg

Tack! Jadå, fick problem med datumhanden så den har varit inne hos Cartier sedan förra veckan :) Helt mitt eget fel för att jag försökte byta datum manuellt mellan 22-02. Så har inte haft den på armen mer än tre dagar
Men den har väl quick set i form av en knapp på sidan?

Då är processen igång för datumbytet i verket. Urmakaren visade mig med bilder hur det fungerar :) något spänns upp för att släppa datumkugghjulet ett hack, och man skadar kuggarna när man ändrar manuellt under den processen
Det kanske är något som alla känner till men jag hade ärligt talat ingen aning om det. Låter ju iofs logiskt när man hör det nu.

Skärmavbild 2020-01-26 kl. 12.08.22.png

Vet någon hur man byter ut länken på äldre Santos likt den på bilden? Sugen på att sätta på ett läderband.
Det är solida friktionssprintar som bara ska tryckas ut. Dock säkrast att ha länkverktyg till det. Sedan sitter inte skinnband bra i de hålen, men min förra med samma boett hade extrahål var vanliga sprintar och skinnband. Ser du dock först om du har när länken är av.

Köpte inte du den här på forumet nyss och då fanns väl problemet med kronan men var enligt säljaren åtgärdat?
Han hade bytt krona och hals ja, men tydligen var det en regel inne i klockan som inte fungerade korrekt vilket enligt Nymans hade blivit informerat om till föregående säljare där han fått välja om han ville åtgärda det med eller enbart byta det som byttes. Enligt honom stämde de inte och jag fick ta del av informationen av Nymans först nu.

Det är solida friktionssprintar som bara ska tryckas ut. Dock säkrast att ha länkverktyg till det. Sedan sitter inte skinnband bra i de hålen, men min förra med samma boett hade extrahål var vanliga sprintar och skinnband. Ser du dock först om du har när länken är av.
Om du inte har extra hål @Gverra så ser det verkligen hemskt ut med skinnband då hornen sticker ut rejält. Sen blir det ganska trångt mot boetten också.

Han hade bytt krona och hals ja, men tydligen var det en regel inne i klockan som inte fungerade korrekt vilket enligt Nymans hade blivit informerat om till föregående säljare där han fått välja om han ville åtgärda det med eller enbart byta det som byttes. Enligt honom stämde de inte och jag fick ta del av informationen av Nymans först nu.
Ok då låter det ju som att Nymans skyller ifrån sig för att detta inte upptäcktes vid bytet?

Ok då låter det ju som att Nymans skyller ifrån sig för att detta inte upptäcktes vid bytet?
Det kan jag inte uttala mig om. För en diskussion med säljaren just nu hur vi ska göra och vad som har hänt så vi får se var det för oss, men det är lite tråkigt. Hade aldrig köpt den om jag visste att behovet av en service på 6400 fanns.:banghead:

Never lucky!
Problemet i min Santos visar sig kräva en totalservice för 6400 från Nymans för att åtgärdas. Får se hur man går tillväga nu...

Fan va jävla tråkigt... Hoppas det löser sig på något smidigt sätt iaf!

Tillbaka
Topp