Timothyjames
Basic
Tittar lite passivt på dem med. En av de trevligaste kronografer jag sett. Vilken metall och tavla är det du söker?
Den här eller inget
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tittar lite passivt på dem med. En av de trevligaste kronografer jag sett. Vilken metall och tavla är det du söker?
Bra, då krigar vi inte om samma iaf!
Den här eller inget
Väldigt fin! Funderade själv på att köpa just denÄntligen välkommen i tråden
Är det Quartz-varianten? Hur sitter den på handleden?Vissa dagar är extra bra.
/B
Är det Quartz-varianten? Hur sitter den på handleden?
Yes, visst finns dom. Lagt upp i tråden tidigare. Hittade dock ingen bild just nu.Finns det någon Dumont med Quartz-verk? Tror inte det.
Sitter hur som ett manuellt 021 i den där. Och de bärs fantastiskt - känns knappt att det sitter något på armen, en av de bekvämaste klockor iaf jag burit.
Yes, visst finns dom. Lagt upp i tråden tidigare. Hittade dock ingen bild just nu.
Är det Quartz-varianten? Hur sitter den på handleden?
Stämmer - väldigt tunna Cartier calibre 021 från Frédéric Piguet.[...]
Sitter hur som ett manuellt 021 i den där. Och de bärs fantastiskt - känns knappt att det sitter något på armen, en av de bekvämaste klockor iaf jag burit.
Jag kollade på antikrundan häromdagen. Var dom inte lite snåla med värderingen? 7000 kr för en Cartier must de tank (36 min in i programmet). https://www.svtplay.se/video/25241047/antikrundan/antikrundan-sasong-31-nora?start=auto
Finns det någon Dumont med Quartz-verk? Tror inte det.
Yes, visst finns dom. Lagt upp i tråden tidigare. Hittade dock ingen bild just nu.
Aha! Kollade igenom ’vintage Cartier archive’ tidigare och hittade ingen där då vad jag minns, men sidan är iof kanske inte heltäckande.
Följ länk för att se de nya Cartier Santos Dumont med Quartz-verk. https://www.cartier.eu/en/collections/watches/men-s-watches/santos-de-cartier/santos-dumont.html
Absolut, förstår det. Oavsett nya eller vintage, så är det vackra ur vi talar om, även om jag nog föredrar vintage i detta fall.Du har helt rätt nya finns så klart - jag var helt inne på ’vintage’ med tanke på bilden du citerade.
Kan det vara för att programmet är inspelat i somras och priserna förändrats sen dess?!Jag kollade på antikrundan häromdagen. Var dom inte lite snåla med värderingen? 7000 kr för en Cartier must de tank (36 min in i programmet). https://www.svtplay.se/video/25241047/antikrundan/antikrundan-sasong-31-nora?start=auto
Nej det har du nog rätt i. Fina är dom i alla fall. Skulle kunna tänka mig att dela en med min fruSåg det också. Hade nog gissat någon tusenlapp till men det är rätt beroende på skick. På auktion skulle jag nog inte räkna med mer som säljare.
/B
Det är säkert också sant- jag har ingen cartierkännare så jag har inte hängt med på prisutvecklingen.Kan det vara för att programmet är inspelat i somras och priserna förändrats sen dess?!
@evki säljer du tjockisen? Var den inte så bra eller annat som hägrar?
Tvärt om mot min väl? Dvs vitguldsboett?Vill ha den i tvåton, vit- och gulguld.
Tvärt om mot min väl? Dvs vitguldsboett?
Just det, boettlocket är även gulguld. Annars var det så jag menade. Det är en lite spexigare tvåton än min. Iof lite udda då det är åt detta håll man brukar två stål/guld.Ja och nej. Din har väl bara glasringen i vitguld medan den jag jagar ser ut såhär:
Okej. Låter tokigt i mina ögonVill ha den i tvåton, vit- och gulguld.