• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cartiertråden

Rätt bekväm. Måttanpassad guldlänk som man knappt ser repor på och en ultratunn boett.
BF08E469-EB3E-4588-875F-0B3ACF762356.jpeg

Riktigt bra! Klär dig fint. Hur tunn mäter den?
Kul med en en länk, likt Aquanauten som du anpassar för dig själv och ingen annan. Finns något fint i det :)

Riktigt bra! Klär dig fint. Hur tunn mäter den?
Kul med en en länk, likt Aquanauten som du anpassar för dig själv och ingen annan. Finns något fint i det :)
Inte lika extremt tunn som Dumont fast det är samma verk. Det kupade glaset som följer boetten perfekt bygger faktiskt en millimeter på högsta punkten. Så denna är 5,5 mm medan Dumont är en millimeter tunnare.

Ställer samma fråga här som i värderingstråden. Skit dålig koll på tanks över lag så ” Cartier Must med manuell uppvridning, nyligen genomgången och med ett nytt Cartier Strap och lås. Säljaren begär 825 Euro, är det ett skäligt pris som man inte gör bort sig på? Från 1990 för övrigt utan box och cert.”

Ställer samma fråga här som i värderingstråden. Skit dålig koll på tanks över lag så ” Cartier Must med manuell uppvridning, nyligen genomgången och med ett nytt Cartier Strap och lås. Säljaren begär 825 Euro, är det ett skäligt pris som man inte gör bort sig på? Från 1990 för övrigt utan box och cert.”
Skicket spelar stor roll. Har du bild?

Skicket spelar stor roll. Har du bild?
Fan livet är för kort för att oroa sig hur mycket man förlorar på varje investering eller inte. Köpte den. Får hoppas de inte va helt idiotiskt men gillade den grovt!

Bilagor

• 2232834A-F78A-41AB-AEE7-29B7E923E73B.png
    2232834A-F78A-41AB-AEE7-29B7E923E73B.png
    487.1 KB · Visningar: 3
  • 8EC48D35-B16C-486F-939A-A0E4FBBD0EC2.png
    8EC48D35-B16C-486F-939A-A0E4FBBD0EC2.png
    587.3 KB · Visningar: 6
  • C0976A95-3ECF-4932-8D04-F1E93F80A318.png
    C0976A95-3ECF-4932-8D04-F1E93F80A318.png
    342.1 KB · Visningar: 7

Ganska prisvärd jämfört med vad jag blev erbjuden en för - dock misstänker jag att det inte är helt enkelt att skrapa fram en tavla & krona.

Coola helt klart!

Någon som har tips gällande service på en 80-tals Santos (Automat)? Har förstått att det troligen är ett ETA som sitter i den? Skicka till Cartier? Nymans? Rob E? All guidning välkommen :) Tack på förhand!

Någon som har tips gällande service på en 80-tals Santos (Automat)? Har förstått att det troligen är ett ETA som sitter i den? Skicka till Cartier? Nymans? Rob E? All guidning välkommen :) Tack på förhand!
Jag har bara hört bra om Cartier på Biblioteksgatan i Stockholm. Annars tycker jag att Rob är bra, där har jag servat flera Rolex.

Tillbaka
Topp