• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cartiertråden

Lite färg i den gråa tillvaron är alltid uppskattat. Cartier är bra på detta.
9536A7FB-276E-40D1-96BC-CF8B6008F055_1_201_a.jpeg
Vad är det där för band? Det ser så sjukt najs ut och jag behöver ngt nytt till min tank LC...

Samma här, sedan plockar jag fram klockorna från förvaringen och är tillbaka i verkligheten igen.
OWG är en myt om man har klockintresset på det vis vi flesta här har - gillar att diskutera olika klockor, visa upp klockor och lära oss mer om olika klockor. Ibland tror jag att en vit 5711 hade kunnat göra mig OWG men sedan inser jag alltid att det ändå inte hade funkat trots att vit 5711 är någon sorts graal.

Tror jag börjar landa i ngt balanserat nu med lite modernt (90tal) och lite vintage, lite ädelt och sprutigt samt lite tooligt och gammalt. Funderar mkt på nästa större klockköp men kan bli allt mellan vintage Zenith diver, AP RO eller Santos dumont. Time will tell :)

Lite sugen på en tortue som ligger på c24, den har fått sig en liten stöt på boetten(vitguld) och jag undrar om ni har erfarenheter av att Cartier ev. lagar såna skador, samt priset. Tack för input:)

Skärmklipp.JPG

Funkar nog rätt bra då den är tjock och sportig. Har dock inte testat en men skulle gärna göra det.
Inte heller testat men 35 bred och 44 lång samt rektangulär. Känns som att den kan bäras väldigt stort. Det är väl nästan måtten på en autavia chrono. Men det är klart att om den är tjock och lite sportig kan det kanske funka. Men ställer mig skeptisk :)

Tillbaka
Topp