• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Cartiertråden

8029597F-1CA5-49B5-A057-3713C033455C.jpeg
EC0D68AD-AF7A-40B9-BAD7-C9D9C9D61509.jpeg
5CAB23B6-8F49-44BB-8964-22B42F921B14.jpeg
1984 vs 2018
Kul jämförelse. Inser att jag verkligen är en bakåtsträvare i detta fall. Vad tycker du är +/-?
 
Tycker datumfönstret hör hemma där, boetten är ju ändå inte helt symmetrisk med kronan.
Har generellt svårt för datum av estetiska skäl. Efter mobiltelefonen intåg så tycker jag även att det saknar praktisk betydelse.
Men på Carreen funkar det ändå förhållandevis bra. Min kommentar handlade mest om att försöka hitta något positivt med den moderna varianten.
 
Kul jämförelse. Inser att jag verkligen är en bakåtsträvare i detta fall. Vad tycker du är +/-?
Tycker att båda är väldigt bra. Rent estetiskt är väl den gamla bättre. Den nya är väl en bättre Galbée. Hade ju såklart varit helt fantastiskt om den var byggd som en Carrée i nytappning. Men den nya känns så välbyggd och kanske lite bekvämare. Sen gillar jag att den är snygg på läder också.

Riktigt bra jämförelse! Stämmer ju ganska bra på klockorna också. Den gamla är finare men kanske inte lika bra att åka fort med;)
 
är det quartz eller automatiskt?

Automat. Samma som i vanliga Carree - dessa finns inte med kvartsverk.


Om du följde den senaste Kaplans "Klockor" såg du säkert en nästan oanvänd, iaf inplastad, 114270 som såldes för 61,2 inklusive provision.
En modern sådan kostar 70500.

En modern Santos i tvåton på länk kostar 102,000. Do the math ;)
 
Tillbaka
Topp