Nuvarande Cartier kombon, lättöverkomliga och trevliga klockor. Men kanske behöver en till tank, i guld?
Eller varför inte en Santos Dumont?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Nuvarande Cartier kombon, lättöverkomliga och trevliga klockor. Men kanske behöver en till tank, i guld?
Måste säga att jag trivs klart bättre med min Tank LC än med Dumont. Jag vill nog gilla Dumont mer men inser att Tanken används klart mer. Vilken av dina Cartiers trivs du bäst med/ använder mest?Eller varför inte en Santos Dumont?
Måste säga att jag trivs klart bättre med min Tank LC än med Dumont. Jag vill nog gilla Dumont mer men inser att Tanken används klart mer. Vilken av dina Cartiers trivs du bäst med/ använder mest?
Dra o bada vad najs.Stämmer bra det! Har postat lite fler bilder på den i tråden här
Ja är avståndet som får det att framstå så, på handleden är de mkt i samma ligaTrevlig duo. Vad liten Basilican ser ut i jämförelse, men den ligger ju några centimeter längre ner iofs.
Ja är avståndet som får det att framstå så, på handleden är de mkt i samma liga
Har för mig att en låg ute här på KS för 25 för ett tag sedanTjenare, såg din moonphase och blev kär. Vad är rimligt pris för en sån fullset? Hittade en på chrono24 för ca 27 000.
Tack för svar får hålla ögonen uppe!!Har för mig att en låg ute här på KS för 25 för ett tag sedan
Gillar den där som satanSantos -19
ja, visst faan är den bra! Skänker lite glädje i dessa dagar.
Gillar den där som satan
Måste säga att jag trivs klart bättre med min Tank LC än med Dumont. Jag vill nog gilla Dumont mer men inser att Tanken används klart mer. Vilken av dina Cartiers trivs du bäst med/ använder mest?
Den är legit. Ser ut att vara fin dessutom. Tror att det där är den tidigaste länken - att det är små hål på varje länkbit indikerar att länken kan plockas isär heltHej!
Hade behövt er expertis för att reda ut om något är märkligt med denna klocka. Är långt ifrån cartierexpert men har inte sett den baksida av länk med ett ”hål” mellan varje länkbit+numrering på en Carree tidigare. Vad säger ni?
Ok! Stort tack för snabbt och bra svar. Tycker också den ser fin ut. Men alltid läskigt att bedöma en klocka på bilder med halvbra upplösning...Den är legit. Ser ut att vara fin dessutom. Tror att det där är den tidigaste länken - att det är små hål på varje länkbit indikerar att länken kan plockas isär helt
Spännande strap till Tank! Känns motsägelsefullt - men väldigt läckert!
Tunnisen är på idag
Trevligt! Hade gärna hittat en vettig i helstål.Vad gör man när man blir erbjuden att köpa en NOS Santos Carrée länk? Klart att man tackar ja - hamstringstider.
Tyckte det var bra skrivet av @URsinne i någonstans på KS att NOS betyder inte nyskick utan varan har legat på lager och kan ha smårepor eller andra skavanker.
Haha lyx!Vad gör man när man blir erbjuden att köpa en NOS Santos Carrée länk? Klart att man tackar ja - hamstringstider.
Tyckte det var bra skrivet av @URsinne någonstans på KS att NOS betyder inte nyskick utan att varan har legat på lager rätt länge och kan ha smårepor eller andra skavanker.
Riktigt bra och fantastiska bilder du tar. Vad fotograferar du med?Utforskar nya Cartierhorisonter. Santos Galbee XL 2823.
En stor och robust klocka utan att vara grotesk. Har aldrig gillat datumfönstren vid halvfem men den stör mindre än förväntat.
Riktigt bra och fantastiska bilder du tar. Vad fotograferar du med?
Gillar den! Bärs den nämnvärt större än vanlig 29?Utforskar nya Cartierhorisonter. Santos Galbee XL 2823.
En stor och robust klocka utan att vara grotesk. Har aldrig gillat datumfönstren vid halvfem men den stör mindre än förväntat.
Yes. Själv ser jag ingen personlig vinst med den större storleken men vill man ha större än 29 mm är det ett bra alternativ. Nästan lika som de mindre bortsett från att boettsidan känns högre/kraftigare. Tror iofs inte jag jämför de jämnåriga automatiska varianterna, de kanske är närmare varandra.Gillar den! Bärs den nämnvärt större än vanlig 29?
Gillar den! Bärs den nämnvärt större än vanlig 29?