• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cartiertråden

030DF9ED-AB14-4FE6-9CDF-BCA7AAE45CB9.jpeg
Riktigt tråkig uppdatering..

Tror den sitter fint. Men alltid lite lurigt att köpa utan att ha fått prova. @Whedda har väl den varianten, kanske @Aurum gamla tom?
Stämmer bra det. Tycker storeken är bra, men den är också lite svår. Främst pga att boetten är kraftigare än vad typen brukar vara vilket tex. ger höga bandhorn och boettsida, liten tavla och smalt band. Gillar man lite klassisk stil/storlek är det däremot inget problem. Finns ju tom de i tråden som använder den mindre damvarianten. Det som är fint med den jag hade och nu Weinås har är att den saknas sekundvisare, visar alltid rätt tid (kvarts) samt att boettens baksida är böjd så den följer handledens form. Speciellt de automatiska har en tråkig utbuktning. Gillar man större ur finns det en väldigt fin manuell Americaine från CPCP-kollektionen.

Stämmer bra det. Tycker storeken är bra, men den är också lite svår. Främst pga att boetten är kraftigare än vad typen brukar vara vilket tex. ger höga bandhorn och boettsida, liten tavla och smalt band. Gillar man lite klassisk stil/storlek är det däremot inget problem. Finns ju tom de i tråden som använder den mindre damvarianten. Det som är fint med den jag hade och nu Weinås har är att den saknas sekundvisare, visar alltid rätt tid (kvarts) samt att boettens baksida är böjd så den följer handledens form. Speciellt de automatiska har en tråkig utbuktning. Gillar man större ur finns det en väldigt fin manuell Americaine från CPCP-kollektionen.
Ser riktigt fin ut på bilder som Weinås lagt ut. Det som gjort mig tveksam är några av de saker du nämner, främst storleken på tavlan och bandbredden.

Tillbaka
Topp