Se där. Ja jag glömde att tillägga att jag har dålig koll på prisbilden.Om man har lite is i magen kan det löna sig. En spansk handlare på C24 hade samma ref ute för 28k för lite drygt en månad sedan.
Ångrar lite att jag inte knep den.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Se där. Ja jag glömde att tillägga att jag har dålig koll på prisbilden.Om man har lite is i magen kan det löna sig. En spansk handlare på C24 hade samma ref ute för 28k för lite drygt en månad sedan.
Inte så vanligt att de läggs ut till det priset och då försvinner de fort. De med det pris du länkade till brukar bli liggande på hyllan.Se där. Ja jag glömde att tillägga att jag har dålig koll på prisbilden.
Om man har lite is i magen kan det löna sig. En spansk handlare på C24 hade samma ref ute för 28k för lite drygt en månad sedan.
Ja, men har varit lite kluven till modellen pga storleken. Har tyvärr aldrig haft möjlighet att prova på handleden.Låter som lite för bra för att vara sant? Tycker alltid brukar ligga runt 50 (ref 1720 alltså). Den borde du ha huggit!
Riktigt tråkig uppdatering..
Stämmer bra det. Tycker storeken är bra, men den är också lite svår. Främst pga att boetten är kraftigare än vad typen brukar vara vilket tex. ger höga bandhorn och boettsida, liten tavla och smalt band. Gillar man lite klassisk stil/storlek är det däremot inget problem. Finns ju tom de i tråden som använder den mindre damvarianten. Det som är fint med den jag hade och nu Weinås har är att den saknas sekundvisare, visar alltid rätt tid (kvarts) samt att boettens baksida är böjd så den följer handledens form. Speciellt de automatiska har en tråkig utbuktning. Gillar man större ur finns det en väldigt fin manuell Americaine från CPCP-kollektionen.
Ser riktigt fin ut på bilder som Weinås lagt ut. Det som gjort mig tveksam är några av de saker du nämner, främst storleken på tavlan och bandbredden.Stämmer bra det. Tycker storeken är bra, men den är också lite svår. Främst pga att boetten är kraftigare än vad typen brukar vara vilket tex. ger höga bandhorn och boettsida, liten tavla och smalt band. Gillar man lite klassisk stil/storlek är det däremot inget problem. Finns ju tom de i tråden som använder den mindre damvarianten. Det som är fint med den jag hade och nu Weinås har är att den saknas sekundvisare, visar alltid rätt tid (kvarts) samt att boettens baksida är böjd så den följer handledens form. Speciellt de automatiska har en tråkig utbuktning. Gillar man större ur finns det en väldigt fin manuell Americaine från CPCP-kollektionen.
Börjar gilla dessa som fan. Har någon koll på vad modellen med diamanterna har för referens?
Är den 29mm?! Ser stor ut!Santos från 1988.
Americaine är så grym!För de pengarna hade jag hellre köpt en i gulguld i mid size 23x42 ish, tycker heller inte en Americaine ska ha sekundvisare. Typ något sånt här https://www.chrono24.se/cartier/tank-americaine--id14448355.htm
Stämmer. Jag har små handleder.Är den 29mm?! Ser stor ut!
På kronan eller?
Aha då vet jag inte. Aldrig sett.
Oj den var grisig!
Oj den var grisig!
Sjukaste Cartier, förresten är det @aleks Instagram’konto vi ser där?
Sjukaste Cartier, förresten är det @aleks Instagram’konto vi ser där?
Stämmer bra det! Har postat lite fler bilder på den i tråden härJepp! Verkar vara hans.
Okej då!
Du har ju klarat ut Santos nu.Stämmer bra det! Har postat lite fler bilder på den i tråden här
Finns mycket roliga och exotiska varianter där ute dock, men för stunden så är jag tillfreds!Du har ju klarat ut Santos nu.
Har du många santos i samlingen?Finns mycket roliga och exotiska varianter där ute dock, men för stunden så är jag tillfreds!
En till vardags och en till fest!Har du många santos i samlingen?
Nuvarande Cartier kombon, lättöverkomliga och trevliga klockor. Men kanske behöver en till tank, i guld?
Trevlig duo. Vad liten Basilican ser ut i jämförelse, men den ligger ju några centimeter längre ner iofs.Nuvarande Cartier kombon, lättöverkomliga och trevliga klockor. Men kanske behöver en till tank, i guld?
Wow. Den där var riktigt fin. Har inte sett dessa 'normale' innan. Ser lite annorlunda ut, lite mer fyrkantig och boxig.Den här hade jag själv huggit om jag inte precis fyllt min Cartier-budget med ngt annat https://klocksnack.se/threads/cartier-tank-normale-18k.129528/