• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cartiertråden

Cartier Calibre Driver

95DFC231-D2B8-42E8-97A7-5DBA9C036DC5.jpeg

När började Cartier att skriva "Cartier" vid kl VII? Jag letar efter en Louis Cartier och hittade några som har ingen "Cartier" i V vid kl VII. Betyder det att de kan vara oäkta?

Efter fortsatta problem vid service är min Santos äntligen tillbaka och verkar gå som den ska. Nu med ny fjäder, några andra nya verksdelar och dessutom en platta (i brist på rätt term) med juveler vid lagringspunkterna, något den äldre inte hade lustigt nog.
CEE2A1CC-9D0A-4D9C-AC78-54AF06F3336C.jpeg

Hittar bara ett inlägg på hela forumet som nämner Cartier Tank Divan, och då kallades den "bespottad".
tank divan.jpg

Vem var det som spottade? Vem var det som fucking spottade? Som Divanturken sa.

Och framförallt, vad är det som folk inte gillar? Är det rent estetiskt eller går det troll i den på något annat sätt?
Lite märkligt att antingen ingen har en eller att alla som äger en håller käften om det...
Folk har ju så vansinnigt olika smak, så någon borde väl gilla den? Eller?
What gives?
Någon som kan informera en oinformerad?

Hittar bara ett inlägg på hela forumet som nämner Cartier Tank Divan, och då kallades den "bespottad".
tank divan.jpg

Och framförallt, vad är det som folk inte gillar? Är det rent estetiskt eller går det troll i den på något annat sätt?
Lite märkligt att antingen ingen har en eller att alla som äger en håller käften om det...
What gives?
Är väl inte så konstigt? De är ju damur. Boetter som är bredare än långa fungerar aldrig för mig.

Är väl inte så konstigt? De är ju damur. Boetter som är bredare än långa fungerar aldrig för mig.
Damur och damur. Unisex tror jag klassificeringen säger...
Men det är 16:9-formatet som skaver alltså. Hade det på känn, såklart. Men jag hoppades på en något djupare anledning till ogillandet.

Jag gillar breda rovor om dom är breda på rätt sätt.

tank divan.jpg

What gives?
Jag gillar din ansats, men klockan ser inte kul ut. Skulle ha trott att den var photoshoppad och tillplattad. Men om det är ett damur är den antagligen väldigt liten och funkar kanske.

Orkar inte citera men måste säga att jag gillar Divan men har bara provat XL som är 38x30. En (medelhavsnärabosatt såklart, vilka andra?) vän har en på tunt och slätt läder vilket är rätt snyggt på den. Tyvärr har jag inga bilder på den. Rätt stor dock om jag kommer ihåg rätt.

Tillbaka
Topp