Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vilket som men själv kör jag tvåton. Känns lite gubbigt 80-tal vilket är nice!Har "lurkat" ett bra tag i tråden här nu och har bestämt mig för en santos!
Vad tror ni passar bäst för en yngre man i studentåren? Two-tone eller helstål?
Tvättade, slipade, målade, epoxilimmade infästningen samt fettade in originalbandet. Så lite blandade bilder:
Här med sin kusin, båda designade av Gerald Genta.
Bara bandet som fick mörkare kanter. Tror klockan är en av de modernare varianterna så förutom lite repor verkar den vara närmast orörd. Den är kul på ett lite grisigt sydländskt gubbstekvis. Tror dock att en storlek mindre hade passat min handled bättre, men de ser lite fel ut rent designmässigt. Lite tidigt att uttala sig än iaf, måste hitta rätt band först tex. Den blir väldigt olik mina andra Cartierur, och det var meningen också.Ser mycket trevligt ut. Man blir sugen!
Har du målat bandet eller siffrorna/markeringarna på vridringen?
Bara bandet som fick mörkare kanter. Tror klockan är en av de modernare varianterna så förutom lite repor verkar den vara närmast orörd. Den är kul på ett lite grisigt sydländskt gubbstekvis. Tror dock att en storlek mindre hade passat min handled bättre, men de ser lite fel ut rent designmässigt. Lite tidigt att uttala sig än iaf, måste hitta rätt band först tex. Den blir väldigt olik mina andra Cartierur, och det var meningen också.
Är bandhornen inkluderade i de mått som vanligtvis anges för en Cartier tank?
Storleken 23x30 mm är riktigt, riktigt bra.Är bandhornen inkluderade i de mått som vanligtvis anges för en Cartier tank?
Kan inte modellen överhuvudtaget. Men alla bilder jag hittar från handlare ser annorlunda ut. Inga stjärnskallar eller den placeringen. Verket och texten ser riktigt usel ut.En vän i Mexiko föreslår att sända mig denna skadade klocka för försäljning. Jag är väldigt oerfaren inom ämnet, har endast googlat mig till en uppfattning av ett ungefärligt andrahands värde på 40-50.000 kronor. Men jag funderar naturligtvis på om den kan vara falsk, någon som kan döma enbart via denna bild?
En vän i Mexiko föreslår att sända mig denna skadade klocka för försäljning. Jag är väldigt oerfaren inom ämnet, har endast googlat mig till en uppfattning av ett ungefärligt andrahands värde på 40-50.000 kronor. Men jag funderar naturligtvis på om den kan vara falsk, någon som kan döma enbart via denna bild?
Är du säker? Bilden du har postat är ju av en helt annan modell. Polaren i Mexiko har en pantbank, och det var någon som lämnade in klockan hos honom.Den är fejk. En äkta ser ut såhär
Taskig/okunnig och hal vän, den är tokfake. Väldigt låg kvalitet på uret du visar, inte nära Cartierkvalitet.En vän i Mexiko föreslår att sända mig denna skadade klocka för försäljning. Jag är väldigt oerfaren inom ämnet, har endast googlat mig till en uppfattning av ett ungefärligt andrahands värde på 40-50.000 kronor. Men jag funderar naturligtvis på om den kan vara falsk, någon som kan döma enbart via denna bild?
Tackar, nu känns det mer övertygande.Taskig/okunnig och hal vän, den är tokfake. Väldigt låg kvalitet på uret du visar, inte nära Cartierkvalitet.
Om du verkligen vill veta så kan jag ge dig både hans Mexikanska telefonnummer och e-post adress. PMa mig så får du det. Du är inte en person som reser mycket utomlands va?Det enda jag är osäker på är om du har en polare i Mexiko som äger en pantbank.
Hur mycket fick han ut i pant ?Är du säker? Bilden du har postat är ju av en helt annan modell. Polaren i Mexiko har en pantbank, och det var någon som lämnade in klockan hos honom.[
Kan inte riktigt dessa, är det dammodellen?Den här klockan var jag riktigt sugen på, men studentkassan satte stopp. Den slutade på ca 4100kr. Är inte det väldigt billigt?
Japp för lady’sKan inte riktigt dessa, är det dammodellen?
Kan inte riktigt dessa, är det dammodellen?
Nån kanske kan förklara för mig vad som avgör vad som är dammodell när det gäller Cartier. Men den här verkar ju väldigt liten så det verkar rimligt med dam. I andra fall heter de ”small” och är ungefär liknande storlek. Är ”small” ett annat ord för dam? Sen finns det andra som är höga men väldigt smala (Americane eller nåt liknande) med kanske 1 cm brett band. Undrar om inte @Bagarebergstrom har en sån. Spontant skulle jag klassa den som damstorlek. Nån av er som är insatta i Cartier kanske kan förklara?Japp för lady’s
Tror man får tolka det fritt. Idag är storlekarna på nya lite tokiga enligt mig. Nu kan small vara klassiska herrstorleken. Men är de fyrkantiga klockorna smalare än 22/23 mm är de oftast gjorda som damur. I vilket fall rekommenderas det starkt att testa klockorna innan man köper, om det nu är möjligt dvs.Nån kanske kan förklara för mig vad som avgör vad som är dammodell när det gäller Cartier. Men den här verkar ju väldigt liten så det verkar rimligt med dam. I andra fall heter de ”small” och är ungefär liknande storlek. Är ”small” ett annat ord för dam? Sen finns det andra som är höga men väldigt smala (Americane eller nåt liknande) med kanske 1 cm brett band. Undrar om inte @Bagarebergstrom har en sån. Spontant skulle jag klassa den som damstorlek. Nån av er som är insatta i Cartier kanske kan förklara?
Den jag har säljs väl som damklocka i butik, bandet är 13/12 mm. Den du länkade till är ju inte lika avlång som min vilket kanske kan se tokigt ut på en bred handled? Mina handleder är rätt späda. Känns lite kaxigt att köra på en nätt tank, hellre för smått än för stort.Nån kanske kan förklara för mig vad som avgör vad som är dammodell när det gäller Cartier. Men den här verkar ju väldigt liten så det verkar rimligt med dam. I andra fall heter de ”small” och är ungefär liknande storlek. Är ”small” ett annat ord för dam? Sen finns det andra som är höga men väldigt smala (Americane eller nåt liknande) med kanske 1 cm brett band. Undrar om inte @Bagarebergstrom har en sån. Spontant skulle jag klassa den som damstorlek. Nån av er som är insatta i Cartier kanske kan förklara?
Schysst takdetalj! Pluggas det?Den jag har säljs väl som damklocka i butik, bandet är 13/12 mm. Den du länkade till är ju inte lika avlång som min vilket kanske kan se tokigt ut på en bred handled? Mina handleder är rätt späda. Känns lite kaxigt att köra på en nätt tank, hellre för smått än för stort.
Det knegas, inte jag som ritat tyvärr så kan inte ta åt mig men håller med om att den var välgjord, alltid kul med handritade handlingar.Schysst takdetalj! Pluggas det?
Ja jag var bara nyfiken på hur man klassar en Cartier som dam. All är väl rätt små.. Det är ju helt ok att köra dam, tycker jag. Måste vara bekvämt?Den jag har säljs väl som damklocka i butik, bandet är 13/12 mm. Den du länkade till är ju inte lika avlång som min vilket kanske kan se tokigt ut på en bred handled? Mina handleder är rätt späda. Känns lite kaxigt att köra på en nätt tank, hellre för smått än för stort.
Väldigt bekväm men det tror jag även en medium hade vart hoppas på att kunna köpa en sådan i gulguld längre fram.Ja jag var bara nyfiken på hur man klassar en Cartier som dam. All är väl rätt små.. Det är ju helt ok att köra dam, tycker jag. Måste vara bekvämt?