• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cartiertråden

Glad påsk!
8AE8FC49-0F7F-45EA-926D-BAB4BD819E29.jpeg

Ser mycket trevligt ut. Man blir sugen!
Har du målat bandet eller siffrorna/markeringarna på vridringen?
Bara bandet som fick mörkare kanter. Tror klockan är en av de modernare varianterna så förutom lite repor verkar den vara närmast orörd. Den är kul på ett lite grisigt sydländskt gubbstekvis. Tror dock att en storlek mindre hade passat min handled bättre, men de ser lite fel ut rent designmässigt. Lite tidigt att uttala sig än iaf, måste hitta rätt band först tex. Den blir väldigt olik mina andra Cartierur, och det var meningen också.
63E067E8-0909-45CA-8219-AB6233D502D7.jpeg

Bara bandet som fick mörkare kanter. Tror klockan är en av de modernare varianterna så förutom lite repor verkar den vara närmast orörd. Den är kul på ett lite grisigt sydländskt gubbstekvis. Tror dock att en storlek mindre hade passat min handled bättre, men de ser lite fel ut rent designmässigt. Lite tidigt att uttala sig än iaf, måste hitta rätt band först tex. Den blir väldigt olik mina andra Cartierur, och det var meningen också.
63E067E8-0909-45CA-8219-AB6233D502D7.jpeg

Ett dykarur i helguld - det är klart att den är olik inte bara dina Cartier utan andra dina klockor som jag har sett här!
Följer bandvalet med spänning - jag tycker om hur guldklockor ser ut på gummiband men här är valet begränsat till läder och där finns det lite att välja på pga klockans storlek/tjocklek. Jag har badat med klockor på läder men då var det rätt slags band gjorda på tjockt mjukt skinn som torkar fort. Givetvis är dessa band av den tjockare typen och kanterna ska vara obehandlade.

Senast ändrad:
En vän i Mexiko föreslår att sända mig denna skadade klocka för försäljning. Jag är väldigt oerfaren inom ämnet, har endast googlat mig till en uppfattning av ett ungefärligt andrahands värde på 40-50.000 kronor. Men jag funderar naturligtvis på om den kan vara falsk, någon som kan döma enbart via denna bild?
93500947_714898985921469_4036102723647569920_n.jpg

En vän i Mexiko föreslår att sända mig denna skadade klocka för försäljning. Jag är väldigt oerfaren inom ämnet, har endast googlat mig till en uppfattning av ett ungefärligt andrahands värde på 40-50.000 kronor. Men jag funderar naturligtvis på om den kan vara falsk, någon som kan döma enbart via denna bild?
Kan inte modellen överhuvudtaget. Men alla bilder jag hittar från handlare ser annorlunda ut. Inga stjärnskallar eller den placeringen. Verket och texten ser riktigt usel ut.
Men även intressant att en skadad klocka kan betinga de priser du googla dig till.

1. Var har den "bekanta" fått klockan ifrån?
2. Varför har du bara fått den bilden?
3. Vilken referens skall det efterlikna?
4. Vad är skadan?

Edit.
Ser även nu att den är "stämplad" som guld.

Den är fejk. En äkta ser ut såhär

_8143405.JPG

Taskig/okunnig och hal vän, den är tokfake. Väldigt låg kvalitet på uret du visar, inte nära Cartierkvalitet.
cartier-calibre-de-3299-watch-2-0-960-960.jpg

Taskig/okunnig och hal vän, den är tokfake. Väldigt låg kvalitet på uret du visar, inte nära Cartierkvalitet.
Tackar, nu känns det mer övertygande.
Det enda jag är osäker på är om du har en polare i Mexiko som äger en pantbank.
Om du verkligen vill veta så kan jag ge dig både hans Mexikanska telefonnummer och e-post adress. PMa mig så får du det. Du är inte en person som reser mycket utomlands va?
Joyeria y relojeria Big Ben
30 Avenida Nte. MZ 264, Luis Donaldo Colosio, 77728 Playa del Carmen, Q.R., Mexiko

Senast ändrad:
Den här klockan var jag riktigt sugen på, men studentkassan satte stopp. Den slutade på ca 4100kr. Är inte det väldigt billigt?
Screenshot_20200329-053525_Tradera.jpg

Kan inte riktigt dessa, är det dammodellen?

Nån kanske kan förklara för mig vad som avgör vad som är dammodell när det gäller Cartier. Men den här verkar ju väldigt liten så det verkar rimligt med dam. I andra fall heter de ”small” och är ungefär liknande storlek. Är ”small” ett annat ord för dam? Sen finns det andra som är höga men väldigt smala (Americane eller nåt liknande) med kanske 1 cm brett band. Undrar om inte @Bagarebergstrom har en sån. Spontant skulle jag klassa den som damstorlek. Nån av er som är insatta i Cartier kanske kan förklara?

Nån kanske kan förklara för mig vad som avgör vad som är dammodell när det gäller Cartier. Men den här verkar ju väldigt liten så det verkar rimligt med dam. I andra fall heter de ”small” och är ungefär liknande storlek. Är ”small” ett annat ord för dam? Sen finns det andra som är höga men väldigt smala (Americane eller nåt liknande) med kanske 1 cm brett band. Undrar om inte @Bagarebergstrom har en sån. Spontant skulle jag klassa den som damstorlek. Nån av er som är insatta i Cartier kanske kan förklara?
Tror man får tolka det fritt. Idag är storlekarna på nya lite tokiga enligt mig. Nu kan small vara klassiska herrstorleken. Men är de fyrkantiga klockorna smalare än 22/23 mm är de oftast gjorda som damur. I vilket fall rekommenderas det starkt att testa klockorna innan man köper, om det nu är möjligt dvs.

Den jag har säljs väl som damklocka i butik, bandet är 13/12 mm. Den du länkade till är ju inte lika avlång som min vilket kanske kan se tokigt ut på en bred handled? Mina handleder är rätt späda. Känns lite kaxigt att köra på en nätt tank, hellre för smått än för stort.
IMG_20200415_083355.jpg

Den jag har säljs väl som damklocka i butik, bandet är 13/12 mm. Den du länkade till är ju inte lika avlång som min vilket kanske kan se tokigt ut på en bred handled? Mina handleder är rätt späda. Känns lite kaxigt att köra på en nätt tank, hellre för smått än för stort.
IMG_20200415_083355.jpg
Ja jag var bara nyfiken på hur man klassar en Cartier som dam. All är väl rätt små.. Det är ju helt ok att köra dam, tycker jag. :) Måste vara bekvämt?

Tillbaka
Topp