Är Cartier på väg upp i popularitet? Jag får den känslan.
En artikel i GQ.
https://www.gq.com/story/watches-of-the-week-4-3-20
Cartier är redan väldigt stora, men har ökat ganska mkt senaste året också
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Är Cartier på väg upp i popularitet? Jag får den känslan.
En artikel i GQ.
Jag får pm på instagram där dom frågar om min Dumont är till salu. Aldrig hänt förut. Kanske är modellspecifikt iofs?Är Cartier på väg upp i popularitet? Jag får den känslan.
En artikel i GQ.
Upplever att de klassiska herruren har blivit populärare på instagram. Tex Goldberger har nog lett till att intresserade fått upp ögonen för dem. Sedan spelar nog rådande oversizetrend roll, man vill ha det motsatta. Jag blir ju dock personligen lite förvånad när det slår över så att folk intresserar sig för vad jag anser är dammodeller. Tycker herrmodellerna är tillräckligt små och feminina.Jag får pm på instagram där dom frågar om min Dumont är till salu. Aldrig hänt förut. Kanske är modellspecifikt iofs?
Ursäkta gränsande OT.Upplever att de klassiska herruren har blivit populärare på instagram. Tex Goldberger har nog lett till att intresserade fått upp ögonen för dem. Sedan spelar nog rådande oversizetrend roll, man vill ha det motsatta. Jag blir ju dock personligen lite förvånad när det slår över så att folk intresserar sig för vad jag anser är dammodeller. Tycker herrmodellerna är tillräckligt små och feminina.
Tror du drar på lite för hög växel här. De jag syftar på är tex. Americaine (22mm?) här i tråden ovan, Divan, Santos Galbee 24 mm, Crash, Bagnoire Allongee, Tank 22 mm osv. Jag har inget emot de jag vet/anser är damur, skrev bara att jag var förvånad. Tycker dock det är intressant vad som är framtagna som damur och vilka som inte är det. För några år sedan hade ingen ens herrcartier då de ansågs för udda och fjolliga.Ursäkta gränsande OT.
Vad som är feminint och vad som är maskulint är inte hugget i sten.
Utan att bli för filosofisk (och förhoppningsvis utan att göra någon arg) skulle jag vilja hävda att maskulinitet bygger på trygghet i sig själv och i sin manlighet. Om man behöver bättra på sin maskulinitet med "manliga" accessoarer eller attribut, så är man kanske inte så trygg i sig själv...
Om min teori stämmer så skulle det isåfall betyda att vi ser början på en manlig revolution. En slags frigörelse från vad sittkissare klassificerat som manligt och kvinnligt. Tryggare män helt enkelt.
Det här kommer jag få sota för. Passa på att läsa innan jag byter ut allt mot ett "fel" och kryper tillbaka in under stenen.
Kanske laddade lite hårt som sagt.Tror du drar på lite för hög växel här. De jag syftar på är tex. Americaine (22mm?) här i tråden ovan, Divan, Santos Galbee 24 mm, Crash, Bagnoire Allongee, Tank 22 mm osv. Jag har inget emot de jag vet/anser är damur, skrev bara att jag var förvånad. Tycker dock det är intressant vad som är framtagna som damur och vilka som inte är det. För några år sedan hade ingen ens herrcartier då de ansågs för udda och fjolliga.
Dykarur:
Tror det känns bra, hade bara testat kronografen innan och den kändes lite mindre. Är väl den stora renare tavlan här som gör skillnaden. Har egentligen inte varit speciellt förtjust i Pashan. Har bara haft den på handleden 30 min så får nog återkomma. Vad det blir för band är den stora frågan. Då det är en dyk/sportklocka (100m) så bör bandet tåla att blötas ned även om jag typ aldrig badar tex. Trodde det skulle vara bygelspänne men var viklås, så känns som bandet måste specialtillverkas nu. Faktiskt lite synd, men det är väl värt mer så ska inte klaga. Tänker mig nog lite ljusare häst eller svinskinn. Båda är ju tåliga läderGrymt! Äntligen är det fart på Pasha-fronten. Hur känns den? En väldigt annorlunda urtavla för att vara Cartier!
Vågar du bada/simma/dyka med det bandet?Dykarur:
Om det hade suttit ihop ja. Men som jag skrev ovan tror jag det blir gris eller häst.Vågar du bada/simma/dyka med det bandet?
Jag hade aldrig vågat bada med läderband oavsett om det är behandlat eller inte. Känns bara fel.Om det hade suttit ihop ja. Men som jag skrev ovan tror jag det blir gris eller häst.
Stort grattis! Superfin.
Djur och skinn är gjorda för vatten, ska bara vara i rätt färg och rätt behandlade. Torkar långsamt gör de däremot.Jag hade aldrig vågat bada med läderband oavsett om det är behandlat eller inte. Känns bara fel.
Jävligt ballt dock att chilla i en bubbelpool med den där rackaren på handleden
Ja det är just det som är det jobbiga. Har inte haft ett vattenbehandlat läder men jag åkte i en å med läderband en gång och satan vad det luktade skit efteråt.Djur och skinn är gjorda för vatten, ska bara vara i rätt färg och rätt behandlade. Torkar långsamt gör de däremot.
Kool! 38mm förmodar jag?Dykarur:
Yes, 38,5 mäter vridringen. Rätt stor men inte sjukt. Lovar att återkomma när jag kört in den lite.Kool! 38mm förmodar jag?
Ska bli intressant att höra lite tankar efter att du haft den ett tag.
Tack, gillar den mer och mer för varje dag jag använder denStort grattis! Superfin.
Cool!Dykarur:
Schysst. Storlek på handled?Hade en Ronde Louis. 36mm
Schysst. Storlek på handled?
Kul ur! Har du ett kilogram i klockguld nu tror du?Dykarur:
Missade helt att lägga upp gårdagens wrist shot
TackGrymt bra!