Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tank LC med länk?Örnen har landat.
Nej, det kommer inte handla om varken Omega eller månen. Det är bara ett litet cartierpaket. Som jag hade hintat är det en klocka som är ny för Cartiertråden men också inte. Någon som vill försöka och gissa vad det är?
Tank LC med länk?
Trevligt att se den efter alla kopior i tidigare inlägg. Den skulle Goldberger gilla.Bingo! Hur visste du?
Cartier Tank LC 78086 med den stora kronan (Big Crown?). För att vara en 70-talare är den i ruskigt bra skick!
Är jag en gubbe nu?
Grattis Grymt bra! Gubbig? Kanske. Men på ett väldigt bra sätt isåfallBingo! Hur visste du?
Cartier Tank LC 78086 med den stora kronan (Big Crown?). För att vara en 70-talare är den i ruskigt bra skick!
Är jag en gubbe nu?
Sådärja! Mycket bra. Nu blev jag bara ännu mer övertygad om att det är sådan jag behöver framöver. Har letat lite halvt ett tag efter liknande och grämer mig fortfarande att jag ej köpte en fabriksisad sådan för 2 år sen för rätt liten peng..Bingo! Hur visste du?
Är jag en gubbe nu?
Missade du den med kort dropp-länk nyligen?Sådärja! Mycket bra. Nu blev jag bara ännu mer övertygad om att det är sådan jag behöver framöver. Har letat lite halvt ett tag efter liknande och grämer mig fortfarande att jag ej köpte en fabriksisad sådan för 2 år sen för rätt liten peng..
Stort grattis!
Sådärja! Mycket bra. Nu blev jag bara ännu mer övertygad om att det är sådan jag behöver framöver. Har letat lite halvt ett tag efter liknande och grämer mig fortfarande att jag ej köpte en fabriksisad sådan för 2 år sen för rätt liten peng..
Stort grattis!
Hade span på den men ja, länken var kort.Missade du den med kort dropp-länk nyligen?
https://www.invaluable.com/auction-...artz-wristwatch-by-cartier-th-96-c-79745b6a5d
Yep den fanns i Tyskland. Dök upp sen igen med typ 100% påslag. Kan dock ha varit en annan iofs.Tack! Du har helt rätt - du behöver en sådan och den isade (från Tyskland?) hade suttit finfint på dig. Det lär dyka upp fler - dessa är inte så ovanliga egentligen. Dock har jag aldrig sett just en tjock Tank LC (med 78x verk) på länk förut och var lite orolig kring huruvida länken och klockan verkligen hörde ihop. Men kombon verkar vara reko.
En gammal annonsbild som visar en ultratunn variant på en likadan länk.
Även sett Dumont med f piguet på denna länk så den användes nog flitigt.Tack! Du har helt rätt - du behöver en sådan och den isade (från Tyskland?) hade suttit finfint på dig. Det lär dyka upp fler - dessa är inte så ovanliga egentligen. Dock har jag aldrig sett just en tjock Tank LC (med 78x verk) på länk förut och var lite orolig kring huruvida länken och klockan verkligen hörde ihop. Men kombon verkar vara reko.
En gammal annonsbild som visar en ultratunn variant på en likadan länk.
Hade span på den men ja, länken var kort.
Yep den fanns i Tyskland. Dök upp sen igen med typ 100% påslag. Kan dock ha varit en annan iofs.
Tycker mest att det är den lilla modellen som dyker upp på länk.
Föredrar nog också din länk före dropplänken även om den är kool.
Hur är det med länken förresten, skruvade länkbitar eller behöver man klippa hos guldsmed som med @aurum’s Tortue?
Trevligt att se den efter alla kopior i tidigare inlägg. Den skulle Goldberger gilla.
Även sett Dumont med f piguet på denna länk så den användes nog flitigt.
Ja, finns ju mycket annat liknande. De ör dock oftast inte lika smäckra. Kallas väl rislänk även dessa?Ja, och Cartiercodex hade uppgifter om just denna ref på länk också så det borde inte vara några konstigheter. Egentligen är länken svinenkel i konstruktion, men vackert och enkelt brukar höra ihop.
Ja, finns ju mycket annat liknande. De ör dock oftast inte lika smäckra. Kallas väl rislänk även dessa?
Kommer tyvärr inte ihåg och har nog ingen bild. Ser ju lite ut som ett vanligt viklås för skinnbanden som är ditmeckat.Det tror jag att den gör!
Det står "BC" på låset - undrar om det är en beteckning på tillverkaren. Har din det också?
Bingo! Hur visste du?
Vackert!Bingo! Hur visste du?
Är jag en gubbe nu?
Sådär ja! Gubbe, ja kanske men på bästa sätt helt klart! Stort grattisBingo! Hur visste du?
Är jag en gubbe nu?
Sådärja! Mycket bra. Nu blev jag bara ännu mer övertygad om att det är sådan jag behöver framöver. Har letat lite halvt ett tag efter liknande och grämer mig fortfarande att jag ej köpte en fabriksisad sådan för 2 år sen för rätt liten peng..
Stort grattis!
Bingo! Hur visste du?
Är jag en gubbe nu?
Bingo! Hur visste du?
Är jag en gubbe nu?
Dunderfet, grattis!
Helt rätt att gå mot gubbhållet.
Tack för stödet.
Min fru sa att guldet var för gult och att hon inte var gift men en italienare. Jag sa att hon skulle få chansen att göra det om hon inte började prisa klockan
Bra replik! Vi måste stödja varandra i gubbklockskampen.
Läcker! Brukar tycka att guldlänk är så där men denna kombo funkade ju faktiskt bra!Tack för stödet.
Min fru sa att guldet var för gult och att hon inte var gift men en italienare. Jag sa att hon skulle få chansen att göra det om hon inte började prisa klockan
Grym bild! Måste nog stoppa i en rulle Tri-X i kameran snart. Sorry för ot, ingen aning om storlek.Någon som har koll på storlek alt ref på den Richards bar konstant?
Någon som har koll på storlek alt ref på den Richards bar konstant?
Man tackar, sjukt trevlig modell!Panthere "Jumbo" är 29mm. Datum kl. 3.
27mm om datum är kl. 5
Någon som har koll på storlek alt ref på den Richards bar konstant?
Tyvärr inte så enkelt. Tror tom det är så svårt att det är samma tavla på 27 och 29 mm i många fall. Det är boetten vid sidan av glasringen som främst verkar skilja.Panthere "Jumbo" är 29mm. Datum kl. 3.
27mm om datum är kl. 5
Aa den är riktigt cool! Film-looken i denna typ av bilder saknar man ju när man enbart kör digitalt!Grym bild! Måste nog stoppa i en rulle Tri-X i kameran snart. Sorry för ot, ingen aning om storlek.